Chapter 28

266 21 14
                                    

POV Hashim

Ik hoor dat Amira en Moussa ruzie hebben. Ze zijn een drommkoppel, hoe kunnen ze ruzie hebben? Even later hoor ik wat kabaal. Ik loop de kamer in en zie dat Amira op de grond ligt met haar armen over haar hoofd heen, om haar hoofd te beschermen. Dan zie ik dat Moussa Amira een klap wil geven. Ik hou zijn hand vast voordat hij het gezicht van Amira raakt. Mijn bloed begint te koken. "WAT BEZIELT JOU? JE EIGEN VROUW IN ELKAAR SLAAN? KOM OP MOUSSA, KIJK HOE ZWAK JE BENT! EEN VROUW SLAAN.... ALSJEBLIEFT! MOGE ALLAH JOU STRAFFEN, MOUSSA!" schreeuw ik en ik spuug op hem. Serieus, man. Je gaat toch geen vrouw slaan. Hij weet dat ze zwakker is dan hem, en hij weet ook dat het haram is om dit te doen.

Ik til Amira op en leg haar op het bed neer. "Gaat het?" vraag ik. Ze schudt haar hoofd. Haar neus bloedt. Ik pak een doekje om het bloed weg te vegen. Het doet me pijn om dit te zien. Het werk van Moussa. Hoe kan hij haar zoiets flikken? Ik heb tot nu toe niet zo vaak met Amira gepraat, ik ken haar ook niet zo heel goed, maar toch vind ik dit heel erg. Mijn bloedeigen neef. Dit past niet in onze familie! Ik zie dat de hoofddoek van Amira niet helemaal goed zit, waardoor je haar haar een beetje ziet. Ik trek haar hoofddoek recht. Ik til Amira op en wil haar meenemen naar mijn hotelkamer, totdat Moussa mij stopt. "Waar denk jij heen te gaan?!" roept hij. "Naar mijn hotelkamer, sinds ze hier niet veilig is." zeg ik en ik loop weg.

POV Moussa

Waarom moest Hashim komen? Ik moest haar nog verder slaan, totdat ze zich realiseert dat ze mij niet mag verlaten! Wat Hashim ook wil proberen, ik ga Amira pijn doen. In haar hart.

POV Amira

Ik realiseer me nu pas echt wat er is gebeurd: ik ben in elkaar geslagen door mijn echtgenoot, mijn grootste liefde. Hoe kan hij me dit aan doen? Eerst gaat hij vreemd en dan slaat hij me in elkaar, omdat ik geen zin meer heb in ons huwelijk. We zijn pas getrouwd en er is al meteen drama. Alhamdullilah was Hashim er op tijd. "Bedankt." fluister ik zachtjes naar Hashim. Hij glimlacht naar me. "Wil je terug naar Nederland?" vraagt hij. "Nee, dan gaat iedereen vragen stellen. Ik blijf wel hier tot de afgesproken datum en dan zien we wel wat er gebeurt." hij knikt.

"Ik ga je spullen halen uit jullie hotelkamer, zodat je daar niet meer terug hoeft te gaan. Ik praat later wel met Moussa." ik knik naar hem en hij loopt de deur uit. Een paar minuten later komt hij terug met mijn koffer en handtas. Ik bedank hem en hij gaat zitten. Ik hoor mijn telefoon trillen in mijn handtas en haal hem eruit. Mijn broer Adam belt. Mijn hart gaat tekeer. Ik neem op.

Ad(am): hey, sis! Hoe is het daar?
Am(ira): Hey! Uhm, ja best wel goed hoor. Ad: Gaat het wel? Je klinkt niet zo blij.
Am: Ja het g-gaat w-wel.
Ad: Amira? Wat is er? Je huilt!
Am: Niks, Adam. Laat het rusten.
Ad: Nee vertel me wat er is! Heeft Moussa iets gedaan?
Am: Adam we praten hier later over, oke? Als ik terug ben. Ik ga nu. Ik hou van je, bye!

Gesprek beëindigd

Ik hang op voor hij iets kan zeggen. "Dat was mijn broer, Adam." zeg ik als ik zie dat Hashim mij vragend aan kijkt. "Waarom hadden jij en Moussa ruzie?" vraagt hij. Ik vertel Hashim over het vreemdgaan. Ik hoor hem zacht vloeken. "Amira, ik denk toch dat het beter is als we vandaag weer terug gaan. Ik kan Moussa niet meer vertrouwen, straks doet hij je weer iets aan. Het maakt niet uit als mensen vragen stellen, je leven gaat nu voor." zegt hij. "Je hebt gelijk. Maar ik heb geen ticket." "Ik betaal het wel. Je gaat met mij mee terug." zegt hij. "Dat is heel lief, Hashim maar ik wil liever niet dat je geld aan mij uitgeeft. Ik slaap gewoon in een ander hotel tot de dag dat mijn vliegtuig vertrekt." zeg ik.

"Ten eerste: ik ga het echt betalen. Ik geef om jou en ik heb liever niet dat je nu in de buurt van Moussa bent. En ten tweede: ik kan jou al helemaal niet pas laten vertrekken als je vliegtuig vertrekt, omdat Moussa dan ook terug gaat en je zit dan naast hem." zeg ik. "Dankjewel Hashim." glimlach ik. "Geen dank, en we vertrekken trouwens over een uur." zegt hij en hij loopt weg.

-Eén maand later, ondertussen zijn Amira en Moussa al gescheiden-

Ik ben gescheiden van Moussa. Het doet elke dag meer pijn. Het feit dat hij me ook in elkaar heeft geslagen maakt de pijn erger. Mijn telefoon trilt en ik open het.

Kom naar mijn huis, ik heb iets x

De afzender is van Moussa. Waarom die x? Ik twijfel even of ik wel moet gaan, maar besluit dan toch om te vertrekken.

10 minuten later kom ik aan bij zijn huis. De voordeur staat op een kiertje. Raar, je laat je voordeur toch niet open in deze tijd? Alles kan gebeuren. Ik loop naar binnen en hoor Moussa praten. Ik loop op het geluid af en het leidt me tot de slaapkamerdeur van Moussa.

Ik open de deur en wat ik voor me zie is te erg voor woorden, mijn hele leven zal hierdoor op de kop staan. Verraad is het enige woord dat deze situatie kan beschrijven.

Oeehhh, wat zie ze, denken jullie? Laat het weten x❤

Black Magic Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu