Zie ik er wel goed uit in deze blouse? Ik kijk in de spiegel, maar ik keur mezelf af. Ik voel me net een meid, die zich vaak verkleed voor een soort 'feestje'.
En dit T-shirt dan? Zonder erover na te denken vallen mijn ogen gelijk op mijn haren, waarin de gel lijkt te werken. Het blijft strak in model en staat netjes en sportief tegelijk.
ik trek mijn schoenen aan en kijk nogmaals in de spiegel.
,,Dit kan toch wel, spiegel?" Ik ben zo gek dat ik tegen de spiegel praat.
Nog even naar de badkamer, om mijn tanden te poetsen en een fris geurtje op te doen, en dan ben ik klaar om te gaan.
Maar na het opfrissen ben ik toch weer zo'n dwaas om naar de spiegel in mijn kamer te lopen.
Ineens is mijn spiegel vies en stoffig. Wat raar, het ligt vast aan het weer. Ik loop naar beneden om een doek te pakken, en wanneer ik boven kom, sta ik met een mond vol tanden voor mijn spiegel. Op de spiegel staat 'kill them'.
Maar dit heb ik er niet opgeschreven!
,,Mam!" Brul ik. Doordat de stofzuiger aanstaat, hoort ze me niet. Ik stamp naar beneden en doe de stofzuiger gehaast uit. ,,Mam, je moet nu meekomen naar boven!"
,,Maar Rens, ik ben druk bezig met....."
Met een ruk trek ik mama mee de trap op.
Eenmaal aangekomen op mijn kamer blinkt de spiegel.
,,Dat heb je netjes gedaan, Rens. Mag ik nou weer verder met het huishouden? Of wilde jij het soms doen?"
,,Mam, dit bedoel ik niet! De spiegel was stoffig en er stond 'kill them' op! Ik ben niet gek!"
,,Hoe kan dat dan? We zijn hier met z'n tweeën. Beide waren we beneden, of nou ja, jij was boven."
,,Ja, maar...." mama onderbreekt me.
,,Of zit je me nou te 'pranken'? Nou haha, heel leuk Rens, maar ik moet nu echt verder. Moet je zo niet gaan?"
,,Ja, maar dit klopt niet! Het stond er echt!"
,,Rens, hou nou eens op! Eerst zit je me wijs te maken dat je Roos hebt gezien, en nu dit! Wat komt er de volgende keer, je hebt Roos aangeraakt? Rens, je moet haar loslaten! Zo kan je niet verder met je leven!"
,,Ik heb toch niet gezegd dat Roos dit heeft gedaan!?" Mits ik daar wel van uit ga.
,,Rens je moet echt kappen! Als dit nog langer zo doorgaat, stuur ik je Door naar een psycholoog, want ik ben het helemaal zat! En nou, ga alsjeblieft weg, ga naar die Joy. Ik kan er even niet meer tegen," en mama loopt weg.
JE LEEST
Recht uit mijn hart (Voltooid)
ParanormalNiemand gelooft me, ze verklaren me voor gek. Het is nooit goed wat ik doe, ik doe iedereen pijn. Ik heb altijd willen bewijzen dat dat niet zo was, maar waarom zou ik dat doen als toch niemand me zou geloven? Het doet pijn, in je eentje tegen de he...