11. kapitola

578 28 2
                                    

Timothy mal od goliera svojho trička až po hrudník krvavú šmuhu. Pod očami a v okolí úst mal tiež červené fľaky. Nedokázal poriadne stáť, bol mierne naklonený dopredu a myslela som, že sa čoskoro zosype na zem. Ak by ho Oliver nezachytil a nepodoprel, zrejme by sa tak aj stalo. Svoj pohľad upieral na zem a sťažka dýchal, takmer až chrčal.

„Čo sa stalo?" opýtal sa Oliver a ja som k nim pristúpila. Nevedela som, čo mám robiť.

Tim len nesúhlasne pokrútil hlavou. „Neviem."

„Bol to Grayson?"

„Neviem," zavrčal.

„Vypadnime odtiaľto čo najskôr," povedala som skôr, než Oliver stihne nakráčať do Centrály a vyvraždiť všetkých, ktorí sa tam práve nachádzajú. Práve tak sa práve teraz tváril a mne sa tá predstava nepozdávala. Nemal by proti nim určite žiadnu šancu.

Pomohla som Oliverovi usadiť Tima do auta. Cestou ho niekoľkokrát zapotácalo a mala som pocit, že stráca vedomie. Sadla som si k nemu. Tim sa o mňa oprel, vlastne som ho aj držala, aby nespadol. Oliver vybral z kufra lekárničku a otvoril dvere na tej strane, kde som sedela.

„Akoby mal podrezaný krk, no vyzerá to skôr na to, že sa mu otvorila stará rana," okomentoval to. „Braček, radšej sa upokoj. Budem ti to musieť vyčistiť a obviazať, pretože krvácaš. Za chvíľu budeš ako rybička a potom nám povieš, čo sa stalo."

Tim prikývol, pri tom sa mu zvraštila tvár od bolesti. Zaťal zuby a zatvoril oči. Trpel, no kiežby nám povedal, čo sa vlastne stalo, aby sme sa oňho vedeli postarať. No hovoriť veľmi nemohol, ledva dýchal. Oliver sa k nemu sklonil. Ruky sa mu triasli, počula som jeho hlasný dych a rýchly tlkot srdca.

„Oliver," oslovila som ho a chytila ho za ruku. Zmätene sa na mňa pozrel. „Ja to môžem urobiť, ty choď šoférovať, aby sme boli späť čo najskôr. Nie je bezpečné tu zostávať." Chcela som tým povedať, že by mu skôr ublížil ako pomohol. A bála som sa tu zostávať. Ak po tom všetkom Grayson ublížil Timovi a pokúsil sa ho zabiť, čo potom hrozí nám?

„Dobre."

Vyčistila som Timovi ranu, pri čom vrčal a zatínal zuby od bolesti. Auto naplnil pach krvi a dezinfekčného prípravku. Potom som mu priložila na ranu opatrne gázu a previazala krk obväzom. Všetko som sa snažila robiť, tak, aby som mu spôsobovala čo najmenej bolesti. Keď som s tým skončila, Tim si oprel hlavu o moju hruď a pomaly dýchal.

„Ak to spravil Grayson, tak ho zabijem. Prisahám, že ho znesiem z tohto sveta!" zavrčal Oliver. „Je mi jedno, že sa pohybuje v blízkosti Erica a vykonáva zaňho špinavú prácu. Toto bolo príliš."

„Ak to naozaj spravil, pomôžem ti." Stále som sa nemohla na nič sústrediť. Bola som zmätená a mala som toľko otázok, na ktoré by mi nikto zatiaľ nevedel dať odpovede. Všetky sa týkali Graysona a Olivera. Plánuje ma Grayson zabiť? Naozaj vie o Oliverovi? Pokúsil sa zabiť Timothyho?

Bola tu ešte otázka, ktorá bola síce momentálne nepodstatná, no chcela by som vedieť, čo sa vlastne deje: Cíti ku mne Oliver niečo? Netušila som, čo sa vo mne aj v ňom zmenilo, no takmer vždy v jeho prítomnosti sa so mnou dejú zvláštne veci. Toto bolo však to posledné, na čo som práve chcela myslieť.

Z premýšľania ma vytrhlo Timove zalapanie po dychu. Chcel sa posadiť, no bránila mu v tom moja ruka. Začal kašľať a ťažko sa mu dýchalo. Začal sa dusiť. Schytil ma za ruku a pozrel na mňa. Oči mal rozšírené. Auto pribrzdilo.

„Nezastavuj!" skríkla som.

„Ale on sa dusí." Nakoniec ma poslúchol a nezastal, no stále sa obzeral dozadu. Chvíľu bol ticho, no potom prekvapene vydýchol: „Oni ho otrávili?!" Timothy zaklonil hlavu, no to bola chyba. Zalapal po dychu, no vzápätí vzlykol. Keďže mal poranený krk, tento pohyb spôsobil to, že mu rana začala krvácať ešte viac.

HrdlorezWhere stories live. Discover now