my bradaa is coming

1K 52 18
                                    

Vandaag komt Youssef eindelijk. Ik heb mijn broertje echt zwaar gemist. Pas wanneer hij er is kan onze vakantie echt beginnen. Hij is de enige met rijbewijs (die hij net deze vakantie heeft gehaald). Dus hij is ook de enige die ons naar Martil, rinkoun etc. Kan brengen. Ik heb echt geen zin in die stinkende, overvolle taxi's. Hij komt samen met Hamza. Hamza is eigenlijk van Nador, maar hij komt twee weekjes naar Tetouan. Mijn nichten waren allemaal naar Marina smir (strand). Alleen ik en Halima waren thuis. Het strand was zoiezo niets voor ons. Te veel drukte, halfnaakte mensen en mensen met een te hoge dunk. Ik en Halima zaten dus wat op het balkon te kletsen over vanalles. Ik opende even mijn facebook. Opeens kwam het balkje 'mensen die je misschien kent' tevoorschijn. Ik scrolde een beetje door de namen heen. Gewoon uit verveling. Tot ik de naam Anouar Bentaib las. Ik voelde iets in mijn onderbuik toen ik zijn naam las.

HALIMA zei ik halfgillend.

▪Weh, wat is er ah hoowfd, je doet alsof je net de lotto hebt gewonnen ofzo.

▪ Nee ah Halima...wat praat je over lotto...ik heb Anouar op fb gevonden...

Watt?...toch niet de anouar die hand is komen vragen..

▪ Ja die Anouar  zei ik met een piepstem

Ik wist niet echt waarom ik zo extreem blij was. Ik bedoel er was niks speciaals gebeurd ofzo. Maar bij het lezen van zijn naam kreeg ik een speciaal gevoel.

▪ IWA stuur verzoek dan ah leeghoofd. Door gewoon naar zijn naam te staren ga je niet ver geraken.

▪ Wayaw nee...echt niet. Hij heeft geen enkele meisje op zijn lijst. Ik ga hem echt niet toevoegen.

Ik scrolde even door zijn tijdlijn. Hij poste niet echt veel op facebook. Af en toe een koranrecitatie of foto's van zijn voetbalploeg. Hij speelde dus voetbal. Ik keek even naar zijn persoonlijke info.

-18 sept jarig
- Uit Antwerpen
- 25 jaar oud
-man

Wow wacht...wat is dit?
Ik voelde opeens een steek door mijn hart. Pff...meent hij dit nou? Is hij echt gewoon Verloofd? Pff ik legde mijn gsm weg. Safi ik weet al genoeg over hem. Ik moet hem dus snel uit mijn hoofd halen. Ik ben geen mannenafpakker.

- Maakt niet uit schat, er zitten meer vissen in de zee zei Halima op een wijze toon.

En gelijk had ze. Ik moet de hoop niet opgeven. Op elk potje past een dekseltje. Just be patient♡

Youssef komt over  twee uurtjes als alles goed gaat. Mijn vader gaat hem ophalen. En omdat ik niks te doen heb ga ik lekker mee. Naoual en Noudine hebben me echt hoofdpijn bezord. Ik doe er dus alles aan om even het huis uit te gaan. Al is het maar in auto zitten richting Tanger's airport. Ik kleede me simpel. Het werd een beige hoofddoek met een legergroene abaya. Ik heb besloten om geen strakke broeken meer te dragen. Ik voel me veel beter in wijdere kleding.

Eindelijk aangekomen bij het vliegveld. Ik omhelsde mijn broertje stevig.

Heb je gemist a bradaa

Hamza, zijn vriend, keek ons glimlachend aan. Ik groette hem netjes met assalamoualikoum.

Thuis aangekomen ging iedereen meteen slapen. Ik ging even op balkon staan om van het uitzicht te genieten. Na een paar minuten doelloos vooruit te staren, merkte ik op dat er een man recht voor me ook op zijn balkon zat. Uit reflex gooide ik een telitubi stranddoek, die daar lag,over mijn hoofd.

Ya3ouk ik zie niks meer.

Ik probeerde de deur te vinden van mijn kamer. Na 3 keer tegen dezelfde muur te botsen vond ik eindelijk mijn weg.

Love On The Halal WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu