Ik liep meteen naar Youssef toe die op het zand lag. Hamza kwam naar me toe en legde zijn hand op mijn schouder. Ik duwde zijn hand meteen weg. En ging chekken of Youssef nog ademde. Ik kreeg een steek in mijn hart. Waarom hoor ik geen hartslag. Mijn tranen vloeiden langs mijn wangen. De redders gingen bij Youssef staan en probeerden me gerust te stellen. Ik liet hen hun werk doen. Zij hadden hier de diploma en kennis voor. Ze reanimeerden hem. Na enkele minuten zag ik Youssef zijn ogen openen. De tranen vloeiden weer langs mijn wangen, maar deze keer door blijdschap.
ALHAMDOULILAH,hij leeft nog!
Riep ik luid.Ik liep meteen naar hem toe en omhelsde hem.
Ik dacht dat ik je kwijt was.
Zei ik met een trillende stemHij glimlachte zachtjes naar me. Heel het strand zat bijna rond ons heen. Ik hoorde iedereen Alhamdoulilah roepen. Sommige mensen kwamen zelfs naar ons toe om te vragen of alles nu goed gaat en of we hulp nodig hebben bij iets. Er waren zelfs die zich verontschuldigden dat ze niet hadden geholpen. Maar ik neem het hen niet kwalijk. Er zijn dit jaar veel mensen overleden door de zee. Soms zelfs mensen die anderen wouden helpen uit de zee. Het is dus meer dan logisch dat ze dit werk laten doen door de redders, omdat ze hier voor getraind zijn.
Ps. Veel respect voor de redders zowel op de Marokkaanse stranden als in alle andere landen. Zij riskeren hun leven om het leven van anderen te redden. Ik heb ze dit jaar live bezig gezien hier in Marokko en dikke respect voor ze♡
We gingen weer terug naar onze plaats en lieten Youssef even uitrusten. Ook Hamza had het hier moeilijk mee. Ik zag de tranen in zijn ogen toen hij Youssef omhelsde. Ik vond het wel schattig om te zien en het deed wat met me. Ook Naoual en Nourdin gingen naar Youssef toe en omhelden hem stevig.
3amo we waren echt bang dat je dood zou gaan. Je bent onze liefste oom en we houden super super veel van je.
Zo zie je maar dat Youssef bij iedereen geliefd is. De redders kwamen onze kant op om te vragen of het goed met ons ging. Ze vertelden ons ook dat wanneer men in zo'n situatie terecht komt, je zeker niet in paniek mag geraken en moet proberen horizontaal te zwemmen, niet naar het zand dus of anders gewoon wachten totdat de redders er zijn. Ookal wordt je steeds verder en verder door de zee geduwd. We luisterden aandachtig naar ze en bedankten hen voor hun hulp. We besloten uiteindelijk om terug naar huis te gaan. Genoeg zee gehad voor vandaag.
Ondertussen was het al avond. We waren vandaag allemaal uitgeput. We lagen allemaal op de grond, die tenmiste wat frisser voelde. Totdat Youssef ons riep. Hij stelde voor om allemaal samen wat te gaan drinken bij pleintje. We stemden allemaal toe. Niemand had zin om de hele avond thuis op de grond te zweten. We gingen richting tpleintje en bestelden bij een cafeetje daar wat we wilden drinken. We genoten van onze koude drankjes en hadden het over vanalles. Hamza was trouwens ook meegekomen. In de verte zagen we Meriam en Anouar. Youssef riep hen en stelde hen voor om bij ons te komen zitten. Ze kwamen onze kant op en bestelden ook wat. Ik zag hoe blij Youssef werd toen hij Meriam zag. Dit is de eerste keer dat ik mijn broertje zo verliefd zie. Nadat iedereen klaar was gingen Youssef en Anouar betalen. Youssef wou alles betalen, maar Anouar had al woullah gezefd dat hij zou betalen. Ik hoorde hen de hele weg naar de kassa nog ruzie maken over wie er zou betalen. Typisch Marokkanen♡
Hamza kwam naast me zitten en we begonnen wat te praten. Hij bood zijn excuses aan dat hij niet heeft kunnen helpen toen we aan het verdrinken waren. Hij voelde zich schuldig dat hij niets heeft kunnen doen.
Ik wou echt jullie kant op komen, maar 1 van de redders hield me tegen.
Is niet erg, superlief van je dat je wou helpen.
Ik glimlachte naar hem en hij glimlachte terug. Ik zag dat Anouar al terug was en ons met een treurige blik aankeek. Hij sloeg zijn ogen neer en schudde zijn hoofd zachtjes. Was hij nu teleurgesteld? Maar waarom dan? En waarom vond ik het zo erg dat hij me had gezien met Hamza? Hij is niks van me en ik ben hem zeker geen uitleg schuldig. Maar toch deed zijn blik wat met me.
JE LEEST
Love On The Halal Way
Romansa♡ ♡ ♡ Het verhaal Love on the halal way is een mengeling van liefde, verdriet en vreugde. Nouhaila leeft een leven vol beproevingen en tegenslagen. Ze staat voor moeilijke keuzes en probeert het geluk weer te vinden. Met behulp van haar geloof, de i...