the big day deel 2

953 59 10
                                    

Totdat haar moeder een opmerking maakte...

A wouldi...ik heb begrepen dat je maar 20 jaar bent. Hoe wil je mijn dochter onderhouden. Ben je niet wat te jong voor dit allemaal?

Iedereen keek haar geschrokken aan. Wil ze nou zeggen dat ik niet geschikt ben voor haar dochter? Ik begon het warm te krijgen.

Galti...ik kan haar zeker onderhouden. Maakt u zich maar geen zorgen. Ik begin volgende maand als automonteur en ondertussen ga ik ook verder studeren. Ik wil dit halal aanpakken, dus vandaar dat ik jong trouw.

Meriam's vader keek me trots aan en gaf me een schouderklopje. Haar moeder leek ook tevreden te zijn met mijn antwoord. Het is ook niet gek dat ze zich zorgen maakt. Het is tenslotte haar dochter en ze wil zeker zijn dat ze in goede handen terecht komt. Ik hoorde de adzan. Tijd om te gaan.bidden dus. Pas na het gebed ga ik apart spreken met Meriam en een mahram natuurlijk.

~Nouhaila's perspectief
Alle mannen gingen richting de moskee en de vrouwen gingen gewoon thuis bidden. Ik had geen wudo, dus moest ik naar de badkamer om het te verrichten. Ik haat het om wudo te doen in iemand anders zijn huis. Vooral als het mensen zijn die ik niet goed ken. Maar ik had geen keus. Liever dit dan mijn gebed missen. Na mijn wudo ging ik Magreb bidden. Ik was klaar en zette mijn gebedsmatje netjes op zijn plaats. Ik besefte opeens dat ik mijn ondergoed niet aan had.
Tfou ik ben die boven op de lavabo.vergeten. Hoe dom kan een persoon zijn. Straks vind iemand het. Ze vinden me al een raar kind na de laatste ontmoeting. Ik liep snel naar boven. Net bij laatste trede botste ik WEER tegen hem aan. Hij pakte me snel vast zodat ik niet van de trap viel.

Hij liet me ook snel weer los.
Wat doe jij hier weer?
Zei ik een beetje geiriteerd.

Euhmm...ik woon hier...

Ik kon mezelf wel slaan. Waarom zeg ik altijd domme dingen wanneer ik tegen hem praat. En waarom voel ik me altijd zo zenuwachtig wanneer ik hem zie. Hij is toch een doodnormale jongen. Wel een jongen met groene ogen en een prachtige glimlach met diepe kuiltjes. Maar mohim dat even terzijde.

Mooi weertje vandaag he?
Zei ik snel om van onderwerp te veranderen

Hij glimlachte zachtjes.
Ja. Daarvoor kom ik ook naar Marokko. Een beetje afkicken van dat koude kikkerlandje.

Maar mohim moet snel wudo doen. Ben al te laat voor het gebed in de moskee jammer genoeg. Was aan het slapen en niemand heeft me wakker gemaakt.

Ik zag hoe hij zijn hand op de deurklink van badkamerdeur zette.

Tfou...hij mag niet voor mij naar binnen.
Ik hield hem snel tegen en ging voor hem staan.

Ladies first!
Riep ik snel.

Maar.....

Nee..niks maar...is een noodgeval..doeg.

Snel ging ik naar binnen en deed mijn ondergoed aan. Net op tijd man.
Maar Anouar vind me na vandaag zeker nog raarder. Pfff wat maakt het uit? Ik ging weer naar buiten.
Hij keek me een beetje raar aan.

Owja Nouhaila wou je wat vragen.

Euhm ja Anouar. Wat is er?

Heb je wat met Hamza?
Ik zag jullie die dag samen op het pleintje.

Hij begon me echt te irriteren. Waar maakt hij zich druk om? Hij is niks van me en heeft dus ook niet het recht om zich met mijn zaken te bemoeien.

Dat gaat jou helemaal niks aan.

Hij keek een beetje teleurgesteld.
Ik wil je gewoon waarschuwen. Ik vertrouw die gast niet.

Hou jij je nou maar bezig met je  verloofde!

Hij keek een beetje raar aan.
WAT? Ben ik verloofd dan?

Euhm...ja toch?

Vanwaar haal je dat nou?

Staat op je fb.
Pfff...nu gaat hij weer denken dat ik hem stalk ofzo. Ik moet vervolgens gewoon mijn mond houden.

Hahah...nee man..dat zette ik gewoon zodat meisjes me niet meer lastigvallen.

Ik zag hem lachen. Als hij maar niet denkt dat ik hem leuk vind ofzo. Ik schaamde me rot. Waarom ben altijd degene die alles verkeerd begrijpt?

Ow dus je bent niet verloofd?

Hij schudde lachend nee met zijn hoofd.

Ok...lekker boeiend. Ik moet gaan.

Hij ging opzij. Tijd om terug naar beneden te gaan. Straks gaat Youssef nog iets verkeerds denken. Beneden ging ik tussen mijn moeder en Youssef zitten. Ik moet eerlijk toegeven. Ik was best wel blij dat Anouar niemand had. Mijn broertje pitste me omdat hij wat wou zeggen.

Waar was je? Fluisterde hij.

In de badkamer. Zei ik op dezelfde toon.

Zo lang?

Ja... wil je ook weten hoevoel  scheetjes ik in de badkamer heb gelaten? Zei ik geiriteerd.

Mijn moeder keek me aan en gaf me die dodelijke Marokkaanse blik. Dat betekent dus dat ik nu beter mijn mond kan houden. De rest van de avond verliep goed. Anouar's familie waren supergezellige mensen en het eten was heerlijk. Een goede sfeer en lekker eten wat wil je nog meer?

~Youssefs perspectief.

Het was eindelijk tijd voor mijn gesprek met Meriam. We gingen naar hun 2de woonkamer samen met Youssef, haar broer. Met hem kon ik ook wel goed opschieten. Ik ken hem van de buurt, maar ik wist niet dat Meriam zijn zus was. Daar zat ik dan. Recht tegenover Meriam. Ik zag aan haar dat ze een beetje verlegen was. Haar schaamte maakte haar nog mooier dan dat ze al was. In het begin zei ze niet echt veel.  In  was  vooral aan het woord. Ik vertelde haar over mijn verwachtingen en toekomstplannen. Na een tijdje ging het gesprek veel vlotter. We waren het over veel zaken eens. Het voelde goed om met haar te praten. Na het gesprek gingen we weer bij de rest zitten.

Iwa binti...wat zeg je? Wil je met hem trouwen of niet?
Zei haar moeder.

Ik begon het warm te krijgen. Ik voelde me net in de finale van arab idol. Ik begon weer jeuk te krijgen. Ik wou krabben, maar Nouhaila hield snel mijn hand vast zodat ik niet als een gek zou beginnen krabben.

Als ze nee zegt, ga ik beginnen janken.
Fluisterde ik in Nouhaila's oor.

Ska weha (zwijg gewoon) a pussy.
Fluisterde ze terug.

Meriam keek ons allemaal aan. Ik zag aan haar dat ze zich ongemakkelijk voelde. Maar wanneer onze ogen kruisten, kreeg ze een glimlach op haar gezicht. Ze sloeg haar ogen neer en zei

Ja...ik wil met hem trouwen♡

Mijn blijdschap op dat moment is niet te beschrijven.

Joejojoejiej....

Voor het eerst in heel mijn leven stoorde die Marokkaanse bruiloftskreet me niet. Ik was veel te blij om mij aan iets te ergeren.
Ik heb veel stenen in mijn leven gekend. Maar deze keer heb ik echt een diamant te pakken ♡


Love On The Halal WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu