Toekomstige schoonpa?

877 59 3
                                    

Ik herkende hem meteen. Ik kreeg een brok in mijn keel toen ik hem zag. Ben ik hier wel klaar voor? Het vrijdagsgebed was net klaar dus liep ik snel zijn richting op. Hij keek me met een vragende blik aan. Hij dacht zeker wat moet deze gast van me. Ik raapte alle moed bijeen en begon met hetgeen ik al dagen op voorhand had ingeoefend.

Me_ Salam ou alikoum 3amo

Wa alikoum salam. Kayn chihaja a wouldi ( is er iets mijn zoon?)

Ik haalde diep adem en begon.

Me_Na3am (ja), wil graag hand van je dochter Meriam vragen.

Hij keek een beetje geschrokken. Dit had hij zeker niet verwacht.

Gair in shaa Allah. Vertel maar wat over jezelf mijn zoon.

Zijn blik verzachte een beetje. Ik begon me meer op mijn gemak te voelen. Ik begon  wat over mezelf te vertellen. Hij zei dat ik hem een goede jongen leek en dat hij er met Meriam over zou praten. Volgende week, na het vrijdagsgebed, zal ik dus pas haar antwoord weten.

Ik weet nu al dat dit de langste week zal worden van mijn leven.

Samen verlieten we de moskee. Hij deed zijn balgats( Marokkaanse pantoffel) aan en ik zocht naar mijn nike sneakers. Mijn nikies? Waar zijn ze? Ik gooide alle schoenen door elkaar. Pfff. Ze zijn weg. Meriam's vader keek me lachend aan.

Kifesh je gaat met nikes naar de moskee?

Hij vindt me zeker een leeghoofd nu. Ik keek beschaamd naar beneden en krabde ongemakkelijk aan mijn baard. Hij ging even weg en kwam terug met zwarte adidasslippers waarmee ze hier de badkamer ingaan om wudo te verrichten. Die slippers waren een maatje 46 en ik droeg  41. Veel te groot dus. Ik zag aan zijn blik dat hij me uitlachte.
Hij gaf me een schouderklopte.

Je moet het nu maar met deze doen wouldi,ze staan je goed.

Ik glimlachte vriendelijk. Samen liepen we richting huis. Aan de hoek van de straat stond Meriam. Ze keek raar naar ons. Ze vroeg zich zeker af waarom ik bij haar vader was. Ik zag haar kijken naar mijn adidasslippers maatje 46. Akwardness next level. Straks gaat ze denken dat ik geen smaak heb. Ze vindt me nu zeker een flodder. Mohim misschien is het wel goed zo. Ze moet me accepteren om wie ik ben en niet om wat ik draag.
                             ♥♡♥


Love On The Halal WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu