Nouhaila's perspectief.
Ik heb besloten om Hamza toch een kans te geven. Wie weet is hij toch mijn mektab. Ik wou geen relatie toestanden meer. Maar iets in me zei me dat ik hem toch maar moest leren kennen. Ik pakte mijn gsm en smste hem.
Salam ou alikoum. Ik stoor je toch niet? Heb er over nagedacht en ik wil dit wel een kans geven.
Na 3 minuten had ik meteen een antwoord. Je zou wel denken dat hij al klaarstond om mijn sms te ontvangen.
Wa alikoum salam. Jij stoort nooit. Geloof me je krijgt hier geen spijt van.
We begonnen ons gesprekje. We hadden het over vanalles. Het leven, huwelijk, werk, inkomen. Het voelde goed om met hem te praten. Hij had het vaak over ons geloof. Iets wat hem nog leuker maakte.
Ik hoorde Youssef het huis binnenkomen. Snel gooide ik mijn gsm op de grond en liep gillend de gang op.
YOUSSEEEEEFFF IWAAA BRADA VERTEL VERTEL. hoe was het?
Ik krijg pas volgende week vrijdag een antwoord. Zei hij met een teleurgestelde gezicht.
Is toch goed? Over een weekje.
Een weekje? Je bedoelt dikke 7 dagen van 24uur en elk uur 60 minuten. Tel maar hoeveel keer ik tot 60 moet tellen voor een antwoord.
Ik keek hem een beetje raar aan. Yeh overdrijver. Ik vond het wel schattig om hem zo verliefd te zien. Ik ben ook supertrots op hem. Hij heeft het goed aangepakt. Ik werd uit mijn gedachten gehaald door een sms'je die ik net binnenkreeg van Hamza.
{ Hey...moet je nodig spreken...morge pleintje 3u?..}
Wat is er nou dat hij me zo nodig moet zeggen? En kifesh pleintje? Afspreken hoorde toch niet bij het plannetje. Ik zuchtte en antwoordde maar met een okje. Ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.
Ik legde mijn gsm neer en staarde wat doelloos naar het plafond. Ik had vandaag niet echt zin om iets te doen.
Ik begon wat na te denken over het leven. Wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik dacht opeens aan Anas. Meskin, Allah i rahmou. Er stoomden wat traanjes langs mijn wangen. Ik heb hem wel gemist eerlijk gezegd. Snel veegde ik mijn tranen weg. Ik hoorde geklop op mijn deur.
Kom maar binnen...
Riep ik.
Het was mijn schoonzus Halima. Ze kwam met een geschrokken gezicht naar me toe. Wat is er nou weer. Ik hoop niets ergs.Wayaw Nouhaila, ik moet je wat vertellen. Fluisterde ze zachtjes.
Wat is er? Iwa vertel dan. Ik begin me zorgen te maken.
Ze keek eerst rond in mijn kamer. Alsof ze zich zorgen maakte dat er iemand zou meeluisteren. Ze deed zelfs mijn balkondeur dicht en kwam naast me op bed zitten. Het leek wel alsof ze me hier een grote staatsgeheim zou vertellen.
Ik heb de test gedaan. En het was positief. Zei ze met een piepstem
Wat? Welke test. Ben je begonnen aan een opleiding ofzo.
Nee a leeghoofd, ik ben ZWANGER.
Meen je dat? Zwanger?
Riep ik blij. Ik was echt blij voor haar. Ik kon niet wachten om mijn nieuwe nichtje of neefje te ontmoeten.Sttt...jij bent de eerste aan wie ik het heb verteld. Zelfs Ayoub weet nog niet dat ik in verwachting ben.
Ik wil het hem vertellen, maar op een speciale manier. Heb jij misschien originele ideetjes?Euhmm...even denken.
Owja je kan die ene challenge met hem spelen. Dus dat hij een koptelefoon aan heeft met harde muziek en dat hij dan het woord moet raden dat jij zegt. Aan het eind van het spel moet je zeggen dat je zwanger bent. En ja hij moet het dan goed nazeggen.Ja, die is echt leuk Nouhaila.. Wat ben ik toch zonder je?
Haha...nergens of course.
Ze gaf me een dikke knuffel en ging dan weg. Wat hou ik toch van haar.
~Volgende dag~
Vandaag was mijn eerste afspraakje met Hamza. Ik had hier totaal geen zin in. Ik heb al eerder fouten gemaakt en ik wil ze niet allemaal herhalen. Ik had geen zin in afspraakjes en al dat gedoe. Ik besloot om gewoon simpel te gaan. Ik deed een zwarte abaya met een roze hoofddoek en roze sneakers.
Aangekomen in het park zag ik dat Hamza daar al zat. Hij zat op een bankje en keek voor zich uit. Er kwam meteen een glimlach op zijn gezicht toen hij mij zag aankomen. Hij zag er best wel goed uit eerlijk gezegd. Hij had een lichtgrijze broek aan en een witte hemd. Ik glimlachte vriendelijk terug.
Salam ou alikoum Hamza, alles goed met je?
Wa alikoum salam, gaat goed alhamdoulilah en met jou?
Ook goed, waarvoor moest ik eigenlijk komen?
Ik heb een hele belangrijke vraag voor je. Wil je die aub met alle eerlijkheid beantwoorden. Het is namelijk erg belangrijk voor me.
Ik keek hem vragend aan.
Ja, stel je vraag maar.Heb je ooit een vriend gehad?
Meende hij dit. Was dit zijn o zo belangrijke vraag? Ik stel hem toch ook geen vragen over zijn verleden.
Sorry, maar mijn verleden is tussen mij een Allah. Daar hoef jij je niet mee te bemoeien.
Ow, het is dus duidelijk een ja. Kijk ik wil niet mijn leven delen met iemand die al met heel Belgie heeft gedate.
Ik voelde me zwaar beledigd.
Waarom heb je dan mij gekozen om te leren kennen als je toch al zo slecht over me denkt.Hij begon een beetje boos te worden.
Kijk Nouhaila...ik wil gewoon dat wanneer ik later met jou als vrouw over straat loop er geen mannen naar me komen die al wat met je hebben gehad..snap je?
Ik vind mijn eer erg belangrijk.Je gaat hem toch nooit tegenkomen, want hij leeft niet meer.
Ik kon mijn tranen niet meer inhouden en liet ze dus over mijn wangen stromen. Ik hoorde hem nog zachtjes sorry zeggen, maar ik negeerde het en liep weg. Ik had al genoeg gehoord. Hij riep me nog een paar keer, maar het interesseerde me niet meer. Hij mag van mij stikken in die eer van hem.
JE LEEST
Love On The Halal Way
Romantizm♡ ♡ ♡ Het verhaal Love on the halal way is een mengeling van liefde, verdriet en vreugde. Nouhaila leeft een leven vol beproevingen en tegenslagen. Ze staat voor moeilijke keuzes en probeert het geluk weer te vinden. Met behulp van haar geloof, de i...