Inwi number

1K 65 6
                                    


~Nouhaila's perspectief

Vandaag zou het een dagje rincon worden met la famalia. Ik, mijn brada en zijn vriend Hamza, Halima en de kids, twee nichtjes uit nl en ouders. Een hele bende dus. Het was al een hele rwina om een taxi te vinden. We waren met veel dus hadden we twee grote taxi's nodig. Ik zat in de taxi met Youssef, Hamza, Halima en de kids. We hadden een hele rare chauffeur. Hij zong gedurende de hele rit. Jammer genoeg had hij niet de stem daarvoor. Zijn stem irriteerde mij echt zwaar. Hij zong een Marokkaans liedje over pokemon. Ik zag Youssef en Hamza, die samen van voor zaten, kapot lachen. Na een tijdje zongen ze zelfs mee. Ik had het gevoel dat Hamza me tijdens de rit vaak aankeek. Elke keer wanneer ik terugkeek, keek hij de andere kant op.
Ik moet stoppen met kijken. Straks denkt hij dat ik naar hem kijk in plaats van hij naar mij.
Dacht ik bij mezelf

Na een beetje rondhangen gingen we vis eten. Het was echt lekker en gezellig. Tijdens het eten werd Youssef versierd door een meisje van paar tafels verder. Omgekeerde wereld. Ze keek hem de hele tijd aan en liep wel 6 keer langs onze tafel om zogezegd naar het toilet te gaan. Je zou wel denken dat ze diaree had meskina. Youssef gaf haar zoals gewoonlijk geen aandacht. Na het eten ging Youssef de auto alvast halen. Mijn ouders gingen naar de kassa om te betalen. En alle andere vrouwen gingen naar de toiletten. Enkel ik en Hamza bleven over. Ik vond het een beetje akward dus besloot ik om ook maar naar de toiletten te gaan. Al is het maar om mijn hoofddoek te chekken. Net wanneer ik wou opstaan, hield hij mij tegen.

Nouhaila, wil je al een tijdje wat vragen.

_ik_euhmm...ja wat is er?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vrouw om mijn deen mee te vervolledigen. Jij lijkt me een goede meid. Ik wil je graag beter leren kennen. Als het goed gaat wil ik dan aan het einde van mijn vakantie je hand komen vragen. Mag ik misschien je nummer?

Ik stond een beetje versteld. Ik had dit niet echt verwacht. Hij zag aan me dat ik twijfelde. Hij pakte snel een servietje en noteerde zijn nummer.

Hier is mijn inwi nummer. Denk er maar over na en als je akkoord gaat, sms me maar.

Ik nam het servietje aan en knikte. Ik vond het lief dat hij begrip toonde en me denktijd gunde. Iedereen was ondertussen klaar. Tijd om naar huis te gaan. De hele rit dacht ik aan wat er was gebeurd. Dit was zo onverwacht. Zou Hamza dan mijn mektab zijn?

Love On The Halal WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu