Hoofdstuk 5

271 9 0
                                    

Tijdsprong naar eind van de week, vrijdag de laatste schooldag. Laurens pov

Ik zit naast Amy bij geschiedenis en we kijken een film. Ik heb weinig aandacht voor de film en kijk naar shawn. Soms kijkt hij ook naar mij maar ik krijg niet meer dan een korte ongemakkelijke blik. Maandag avond zag ik door mijn raam dat Shawn aan het bellen was. Hij was eerst blij, daarna minder blij en toen kreeg hij een nadenkende blik op zijn gezicht. Vlak daarna keek hij uit zijn raam en zag hij mij. Hij stond op van zijn bed en liep naar zijn raam. Hij keek me chagrijnig geek hij me aan en deed zijn gordijnen toen dicht. Ik schrok en voelde me beledigd. Ik heb hem geappt om te vragen wat er was maar hij negeerde me. De volgende morgen kwam hij me ook niet halen voor school. Eenmaal op school vroeg ik wat er aan de hand was en waarom hij zo deed. 'Laat me met rust' zei hij en liep boos weg. De rest van de week hebben we niks tegen elkaar gezegd, niet met elkaar gechillt en ging hij veel met Naomi om. Ik denk dat ik vandaag maar naar hem toe ga na school. Naar wie? vroeg Amy. Oh zei ik dat hardop? zeg ik. Ja zegt Amy lachend. Maar naar wie ga je na school? vraagt ze nog een keer. Naar Shawn, hij negeert me al de hele week zeg ik zuchtend. Jaa ik merkte het ook al zegt Amy. Zal ik anders even met hem gaan praten straks? Nee dankje Eem, lief van je maar ik doe het zelf wel. Ze knikt en gaat dan verder met de film kijken. Ik kijk nog even naar Shawn en richt me dan weer op de film. Als de bel gaat loop ik naar mijn kluisje en pak ik al mijn spullen. Ik neem afscheid van al mijn vrienden en fiets dan naar huis. Ik drop al mijn spullen en pak de trui van shawn die ik had geleend toen we een film hadden. Ik had hem nog steeds niet terug gegeven en daar heb ik ook niet echt de kans voor gekregen. Ik doe mijn haar in een staart en loop naar Shawns huis. Ik klop aan en even later doet Shawn open. Als hij mij ziet wil hij de deur meteen weer dicht doen maar ik zet mijn voet ertussen. Shawn! Wat is er toch met jou aan de hand? vraag ik boos. Niks, ga mijn huis uit roept hij terug en dan loop hij de trap op. Ik  loop boos achter hem aan. Niks? Ga mijn huis uit? Er is wel wat want je negeert me al sinds maandag avond! We lopen zijn kamer in en hij gaat zitten op zijn bed en ik blijf in de deuropening staan. Shawn, praat tegen me! Hij kijkt me aan maar gaat dan verder op zijn telefoon. Ik voel dat mijn ogen waterig worden maar ik houd me sterk. Niet te geloven. Ik dacht dat jij mijn beste vriend was en ik jou beste vriendin. Beste vrienden praten tegen elkaar Shawn. Jij praat niet tegen mij dus was onze vriendschap nep? was alles nep Shawn? Hij kijkt me verdrietig aan maar zegt niks. Er rolt een traan over zijn wang waardoor er ook een over mijn wang rolt. Tranen rollen over onze wangen wangen terwijl we elkaar aankijken. Ik schud mijn hoofd. Ik vind je leuk Shawn, Heb je dat niet door? Ik ben verliefd op je en dan behandel je me zo. Hij kijkt blij maar ook verdrietig tegerlijkertijd.Hier is je trui nog zeg ik en ik gooi hem op de grond. Dan ren ik huilend zijn kamer uit. Ik hoor dat hij achter me aan rent. Hij haalt me in en pakt me bij mijn arm. Hij draait me om en kust me. Hij tikt tegen mijn onderlip aan met zijn tong en ik geef hem toestemming. Een kus werd een zoen. Ik voel allemaal vlinders in mijn buik. Even later trek ik terug en kijk ik verlegen naar de grond. Hij legt zijn vinger onder mijn kin en tilt mijn hoofd omhoog. Ik ben ook verliefd op jou. en dan drukt hij nog een kus om mijn mond. Hij pakt mijn hand en trekt me mee terug naar zijn huis. We lopen de trap op naar zijn kamer. Lau ga even zitten. zegt hij sirieus. Ik kijk hem vragend aan maar ga toch zitten. Nou, vertel maar waarom je zo doet. Hij zucht en komt naast me zitten. Hij pakt mijn hand en begint te praten. Lau, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar je moet weten dat ik het leuk vind maar me ook rot voel. zegt hij. Het moet wel iets heel bijzonders zijn dan, aangezien je me een week hebt genegeerd. Hij glimlacht zachtjes. I-ik ehh, Ik ga op tour... Maar Shawn dat is toch geweldig? roep ik blij. Voor 6 maanden. maakt hij zijn zin af. Mijn gezicht veranderd van blij naar verdrietig en van verdrietig naar boos. wanneer ga je? vraag ik. Morgen zegt hij zacht. WAT? JE GAAT MORGEN VOOR 6 MAANDEN OP TOUR OVER DE HELE WERELD? WANEER WAS JE VAN PLAN OM HET MIJ TE VERTELLEN SHAWN? WAS JE ZONDER IETS TE ZEGGEN WEG GEGAAN ALS IK NIET NAAR JE TOEGEKOMEN WAS? Shawn kijkt me geschrokken en verdrietig aan. Ik ruk mijn hand uit de zijne en ren naar mijn huis. Eenmaal in mijn kamer plof ik huilend op mijn bed. Na 10 minuten gehuild te hebben, sta ik op en loop ik naar de badkamer. Ik veeg mijn uitgelopen mascara weg en doe mijn haar los. Ik loop naar mijn inloop kast en trek mijn nike tech fleece pak aan. Ik loop naar mijn bed en kijk uit mijn raam. Ik zie Shawn met zijn hoofd in zijn handen op bed zitten. Hij huilt en het doet me pijn om  hem zo te zien maar wat hij heeft gedaan is echt gemeen. We gaan eten. zegt Emma die in de deuropening staat. Ik kijk haar aan en knik. Hee lau, wat is er? Je ogen zijn rood en dik. Ik bespreek alles met mijn zusje dus ik vertel haar het verhaal. Shawn zeg ik zuchtend. Ze kijkt me verbaast aan. Jij en Shawn ruzie? Dat klopt niet helemaal. Ik glimlach een beetje door mijn tranen heen. Hij negeerde me sinds maandag avond en als ik vroeg wat er aan de hand was, liep hij boos weg. Vandaag ging ik na school naar zijn huis en toen hij de deur open deed, wou hij de deur meteen weer dicht doen. Ik ging toch naar binnen en toen werd ik boos en zei ik dat ik verliefd op hem was. Toen rende ik verdrietig weg en kwam hij achter me na. Hij pakte mijn hand en kuste hij me. We begonnen te zoenen en daarna trok hij me mee naar zijn huis om te vertellen wat er aan de hand was. Er rolt een traan over mijn wang. Em, hij gaat op wereld tour voor een half jaar. En dan barst ik in huilen uit. Emma komt naar me toe gesneld en gaat naast me zitten. Ze sluit me in haar armen en zegt dat het goed komt. Dan roept me moeder ons. Dames komen jullie nou nog eten? roept ze. We staan op en ik kijk nog een keer door mijn raam. Ik zie dat Shawn voor zijn raam  staat en dat hij bezorgd naar me kijkt. We hebben even oogcontact maar dan loop ik achter Emma aan naar beneden. Als we beneden zijn kijk mijn moeder me bezorgt aan. Emma zegt tegen mijn moeder dat ze het even moet laten. Mijn moeder komt naar me toe geeft me een knuffel en dan gaan we eten. Na het eten ga ik naar  mijn kamer en besluit ik even te douchen. Als ik heb gedoucht en weer ben aangekleed gaat mijn telefoon af. Ik pak mijn telefoon en kijk wie me belt: Shawniee❤️. Ik hang op en kijk uit mijn raam. Shawn staat ook bij zijn raam. Hij kijk zuchtend naar zijn telefoon en dan uit zijn raam naar mij. Ik kijk hem nog even aan en dan doe ik mijn gordijnen dicht. Ik kijk nog een film en ga daarna slapen.

 Ik kijk nog een film en ga daarna slapen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Dit is de kamer van Shawn.

En dit is zijn inloopkast

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

En dit is zijn inloopkast.

Yoo guys, morgen begin ik weer met school dus ik weet niet wanneer ik upload. Ik beloof dat er morgen wel een online komt. Verder zal ik zoveel mogelijk nieuwe hoofdstukken schrijven xx

Vakantie liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu