Hoofdstuk 71

144 4 0
                                    

Het is een week verder. Shawn en Lauren zijn nog steeds niet bij elkaar.

Pov Lauren
Ik word wakker en stap uit bed. M'n ogen voelen dik aan. Ik stap onder de douche en was mezelf. Na 10 minuutjes stap ik eronder vandaan. Ik droog me af en kleed me aan. Ik trek een witte broek met een grijze Nike trui aan. Ik trek m'n witte huaraches aan en ik doe m'n haar in een staart. Ik pak m'n telefoon en loop naar beneden. Ik maak ontbijt voor mezelf klaar. Na het ontbijt loop ik weer naar boven en doe ik mijn make-up. Ik bel jasmin op.
J: Hee lau, leuk dat je belt!
L: Jaa ik heb je al zo lang niet gesproken omg!
J: Jaa klopt! Maar waarom belde je?
L: Oh ik vroeg me af of je zin had om samen naar de stad te gaan?
J: Jaa lijkt me leuk! Ik ben toevallig dichtbij deze week want ik logeer bij m'n tante. Hoelaat?
L: Uhm maakt opzich niet uit. Zullen we anders 11:30 afspreken bij de Starbucks?
J: Jaa is goed! Tot straks!
L: tot straks!

Ik hang op en kijk hoelaat het is. Het is 10:35. Ik loop naar m'n kamer en zet m'n spullen voor een YouTube video neer. Tijdens m'n ontbijt heb ik op twitter en instagram om wat vragen gevraagd voor een q&a. Ik zet m'n camera aan.

Ik ben nu 10 minuten bezig met de q&a maar nu komt er een vraag die gaat over Shawn en mij.
"Er gaan geruchten dat jij en Shawn uit elkaar zijn, klopt dat?"
Als ik de vraag heb opgelezen zucht ik. Ik besluit om alles maar even goed uit te leggen zodat alles duidelijk is voor de fans en iedereen er omheen.
"Het klopt inderdaad dat Shawn en ik niet meer bij elkaar zijn. Ik hou nog steeds super veel van hem en dat zal ik ook altijd blijven doen. De rede ga ik niet vertellen want sommige dingen wil ik privé houden. Ik zal het even kort uitleggen zodat alles een beetje duidelijk word. Het ging al een paar weken niet zo goed tussen ons. Eigenlijk sinds de vakantie, sinds dat we weer thuis zijn. Vorige meer zijn er wat dingen gebeurt en ik heb er uit eindelijk een punt achter gezet. Ik was ongelukkig en ik denk dat Shawn ook niet heel blij was. Ik wil geen relatie met heel veel ruzie. We spraken nooit meer af en we praatten amper met elkaar. Dit komt door bepaalde dingen maar meer zeg ik daar niet over. Ik zou het jammer vinden als we geen vrienden meer kunnen zijn hierna. Nu heb ik nog even geen behoefte aan veel contact. Ik heb zelf ook dingen gezegd waar ik niet trots op ben. Ik woon tegenover Shawn zoals vele wel weten. Onze zusjes zijn beste vriendinnen, onze moeders zijn beste vriendinnen en Shawn en ik waren ook beste vrienden. We zijn met z'n alle een hechte groep en we gingen ook samen op vakantie. Natuurlijk ben ik nog vaak bij Shawn thuis en ik weet ook niet wat er allemaal nog gaat gebeuren. Ik hoop dat Shawn en ik later weer beste vrienden kunnen zijn en misschien kunnen we weer meer dan dat zijn, maar op dit moment wil ik dat allemaal even op afstand houden."
Als ik dat heb gezegd sluit ik de video af. Meteen Edit ik de video. Daarna zet ik hem online en dan ga ik meteen door naar de stad. Als ik bij de Starbucks aankom staat jasmin al bij de deur. Ik loop op haar af en geef haar een knuffel. Omg ik heb je zo gemist jassss! Zeg ik blij. Jaa ik jou ook lau omg! Antwoord ze blij. We lopen de Starbucks is en bestellen ons drankje. We gaan aan een tafeltje zitten met ons drankje. Dus hoe zit het er mee? Nog nieuws? Vraagt ze. Ehm, Shawn en ik zijn uit elkaar. Zeg ik dan. Haar ogen worden groot en haar mond gaat een stukje open. Wat?! Hoezo?! Vraagt ze verbaasd. Omdat ze een vriendin is mag ze het hele verhaal weten. Ik leg het haar uit. OMG nee! Kut camila! Roept ze. Mensen kijken haar raar aan en we beginnen te lachen. Zullen we maar door de stad lopen? Stel ik voor als we eventjes hebben gekletst. Jaa goed idee! Zegt ze. Ik zet m'n zonnebril op en ik doe m'n capuchon over m'n hoofd in de hoop dat ik niet word herkend. We lopen door de stad en kopen wat spulletjes.

Ik ben nu weer thuis, het is 18:00. Ik loop het huis binnen en het is erg stil. Hallo? Ik ben thuis?! Roep ik. Geen antwoord. Ik bel m'n moeder maar ze neemt niet op. Dan bel ik Emma en die neemt ook niet op. Ik zucht en loop naar Shawn z'n huis. Ik pak de huissleutel van hun en maak de deur open. Weer roep ik door het huis maar niemand antwoord. Ik zucht en loop weer terug naar huis. Ik kijk of ik Appjes heb. Ja eentje van m'n moeder.
"Lau als je dit ziet kom zo snel mogelijk naar het ziekenhuis!!! Emma is verongelukt. Ik leg het straks allemaal uit xx"

Vakantie liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu