Hoofdstuk 80

155 4 0
                                    

Tijdsprong naar drie weken voor de Tour.
Pov Lauren

Het is drie weken voordat Shawn en ik op Tour gaan. Ik heb er erg veel zin in maar ook weer niet. Het blijkt dus dat Shawn begint in Amerika en ik in Europa. Qua route lopen we elkaar volledig mis. Ook zijn de stops anders. Als Shawn breaks heeft om naar huis te gaan, heb ik die niet. Maar als ik breaks heb dan heeft Shawn ze niet. We gaan allebei een heel jaar op Tour. Omdat we het druk hebben en een heel ander schema, zullen we elkaar heel weinig zien. Shawn heeft geregeld dat als ik naar Amerika ga en hij naar Europa, dat hij dan overvliegt voor twee daagjes. Daarna moet hij helaas weer terug.

Ik zit met Aaliyah een film te kijken op de bank. We kijken LoL. Als ik, Emma en Aaliyah een meidendagje hebben kijken we deze heel vaak. Emma is nu bij davey en ze komt overmorgen pas terug. Dag dames zitten jullie lekker een filmpje te kijken? Zegt Shawn die naast me neerploft en een arm om me heen slaat. We knikken. Shawn meidendagje! Zeggen Aaliyah en ik tegelijk. Shawn moet lachen. Sorry hoor dames, ik ga al. Zegt hij lachend. Hij loopt weg en komt even later terug met z'n jas aan en z'n autosleutels in z'n handen. Waar ga je heen? Vraag ik. Ik ga naar Justin. Zegt hij. Wacht, Justin Bieber?! Vraag ik opgewonden. Shawn knikt. Ik spring op en begin te gillen. OMG IK BEN AL JAREN BELIEBER EN JE VERTELD ME NU PAS DAT JE MET HEM OMGAAT?! Roep ik. Shawn grinnikt. Ik weet het, sorry. Maar we zijn bezig met een project dus ik mag eigenlijk helemaal niks zeggen. Zegt Shawn dan. Ik zucht teleurstellend. Shawn knuffelt me. Sorry prinses, als het allemaal geregeld is mag je het weten. Zegt hij dan. Ik knik en geef hem een kus. Okee, doeii! Zeg ik dan. Doei prinses! Zegt hij dan en hij loopt weg. Ik bloos en ga weer op de bank zitten. Ik hou d'r van als hij me prinses noemt. Waarom moet je blozen? Zevt Aaliyah die de film op pauze had gezet. Ooh gewoon, ik vind het gewoon fijn als hij me prinses noemt. Dan voel ik me speciaal. Zeg ik verliefd. Aaliyah grinnikt. Ik ken het gevoel, alleen ik mis het. Zegt ze dan. Ik sla een arm om d'r heen en trek d'r dichter naar me toe. Je zult hem snel weer zien! Zeg ik. Ze knikt en we gaan verder met de film.

De film is net afgelopen en het is nu 16:20. Zullen we muffins bakken? Vraag ik. Aaliyah knikt. Samen pakken we alle ingrediënten en beginnen we met hem maken van het beslag.

De muffins staan nu in de oven. Vanavond moet ik koken voor Shawn en Aaliyah. Mijn moeder is samen met Karen en nog twee andere vriendinnen een weekje naar Londen. Ik slaap de hele week bij Shawn thuis en als Emma terug is van davey slaapt ze ook hier. Onze moeders zijn vannacht vertrokken naar het vliegveld. Het is nu maandag en ze komen volgende week maandag terug.
Liyaah? Ga je even mee naar de winkel? Vraag ik. Jaa! Ik kom! Roept ze. Ze was even haar huiswerk aan het maken. Als ze beneden aankomt trekt ze haar schoenen en jas aan. Ik doe hetzelfde. Ik pak m'n autosleutels en we verlaten het huis. We stappen in de auto en rijden naar de winkel. Lau? Kan je me straks even helpen met m'n wiskunde huiswerk? Vraagt Aaliyah. Jaa is goed meis. Zeg ik dan. Thankss. Zegt Aaliyah.

Wat wil je eten vanavond? Vraag ik als we in de winkel zijn. Maakt mij niet uit. Zegt ze. Ik lust alles! Zegt ze dan. Weet je zeker? Zeg ik lachend. Okee ik lust niet alles maar wel veel. Zegt ze dan lachend. Ik moet ook lachen. Wat dacht je van zelfgemaakte pizza? Stel ik voor. Ze krijgt een glimlach op d'r gezicht. Ik grijns en samen pakken we alle ingrediënten.

We zijn thuis en rollen het kant en klare deeg uit. Dan versieren we de pizza met van alles en nog wat. Als we ze net in de oven hebben gestopt, komt Shawn thuis. Hmm, wat ruikt het hier lekker! Horen we hem vannuit de gang roepen. MUFFINS! Roept hij als hij binnenkomt en de Etagère met muffins ziet. Aaliyah en ik moeten lachen terwijl Shawn van een muffin geniet. Wa etwen we? Vraagt hij met een mond vol muffin. We lachen weer. Pwizza! Doet Aaliyah hem dan na. Nu moet ook Shawn lachen.

We hebben net gegeten en zitten nu samen op de bank tv te kijken. Shawn pakt m'n hand en vlecht zijn vingers in de mijne. Ik kijk hem aan en glimlach. Dan richt ik me weer op de tv. Zullen we een video opnemen voor m'n kanaal? Zeg ik dan. Ze stemmen in. We zetten alle spullen klaar. Wat zullen we doen? Vraag ik. Whisperchallenge! Roept Aaliyah. Jaaa! Roept Shawn er achterna. Jaa leuk! Zeg ik dan. We gaan zitten en we beginnen met de video.

"Hoi allemaal! Vandaag ben ik met m'n vriendje Shawn en z'n lieve zusje en m'n vriendin Aaliyah! We gaan de whisperchallenge doen dus Lets go!"

"Lauren Wood is het allerleukste en liefste meisje van de hele wereld! Zeg ik. Shawn trekt z'n wenkbrauw op. Ladders op het neuken is gewoon liefste geel? Zegt hij. Aaliyah en ik gaan stuk van het lachen. Ik herhaal de zin en hij probeert het nog een keer.
Na 10 x is het gelukt. Hij doet dan z'n koptelefoon af. Oke mensen, dit was de laatste. Als jullie het leuk vonden doe dan een duimpje omhoog en als jullie het niet leuk vonden doe dan ook een blauw duimpje omhoog en vergeet niet te abonneren. Doei!" Ik zet de camera uit en ruim de spullen op.

Ik ben nu even thuis en ik zit op me kamer. Ik heb muziek aan staan en lig op me bed. Ik mis m'n familie echt heel erg. Ik besluit Lucas te facetimen.

Lu: Hee Lautjee
Lau: Hee luucje
Lu: Waarom kijk je zo sip?
Lau: Ik mis jullie, ik mis jou
Lu: Ahw lau, ik mis je ook! En als je op Tour bent kom je naar mij!
Lau: Echt jammer dat je geen kaartjes had, ik was helemaal vergeten om ze te reserveren voor je.
Lu: Maakt niet uit lau, maar weet je zeker dat je alleen sip bent omdat je me mist? Ik heb het gevoel dat er nog wat is... Mij kun je alles vertellen, ik ben je neef en je beste vriend.
Lau: *glimlacht* Ik weet het schat dat ben je ook. Alleen voor dit alles had ik er nog een, Shawn. Het is gewoon dat ik hem mis als een Bestfriend. We wouden gewoon Bestfriends blijven maar we weten stiekem allebei heel goed dat we alleen nog vriend en vriendin zijn.
Lu: Ahw lau, ik ben toch ook je Bestfriend
Lau: Ja alleen je bent verweg. Ik mis Shawn ook als m'n beste vriend. Hoe we deden tegen elkaar en onze gesprekken. We hebben ze nu ook alleen ze zijn anders. Ik zou het niet willen verpesten onze relatie Maarja omdat jij ook verweg ben mis ik het soms.
Lu: Ahw lau toch... komt goed! praat er gewoon even met shawn over, over drie weken gaan jullie op tour en dan moet er geen ruzie of spanning zijn. Maar ik moet gaan want ik heb zo een date met m'n meisje!
Lau: Naahw veel plezier lieffies en doe haar de groetjes! Lu: zal ik doen byeee kleinee Lau:BYEEE


Als ik opgehangen heb leg ik m'n telefoon op de lader. Het is 22:06. Ik pak een boek en begin te lezen...

Prinses, wakker worden. hoor ik een zachte stem, het is Shawn. Langzaam open ik mijn ogen en kijk recht ik in die van Shawn. Was je van plan om alleen thuis te slapen, zonder mij no wel? zegt shawn quasi geschokt. Ik glimlach. Sorry schatje van me, ik was zonder dat ik het wist in slaap gevallen. zeg ik. Ik ga rechtop zitten en geef hem een kusje op z'n wang. Hoelaat is het eigenlijk? vraag ik. Shawn pakt z'n telefoon en kijkt. 01.36. Oh shit! zeg ik. Ik sla de dekens van me af en sta op. Shawn staan ook op. Ik trek snel een shirt van Shawn aan die in m'n kast lag. Dan pak ik m'n telefoon en samen lopen we naar beneden. Ik doe de voordeur op slot en steek dan de weg over samen met Shawn. We lopen zijn huis binnen. Alle lampen en de tv staan nog aan. Ga maar alvast naar bed prinses, ik sluit de boel wel af. zegt hij lief. Ik glimlach en geef hem een kus. Als ik boven ben poets ik mijn tanden en kruip ik in Shawn z'n bed. Niet veel later voel ik Shawn tegen me aan kruipen. Hij geeft me een kusje in mijn nek. Welteruste kleine. fluistert hij. Welterusten lange. fluister ik terug.

OMG sorry dat het zolang duurde mensenn! Ik had een soort van "writers block" Dit hoofdstuk is ook niet heel speciaal maar ik hoop dat de volgende beter worden! Xx

Vakantie liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu