Ik word wakker en ik kijk hoelaat het is. 13:00. Iedereen is moe omdat we laat gingen slapen. Ik stap uit bed en loop naar beneden. Vannuit daar loop ik het strand op. Ik loop langs het water. Ik pak mijn telefoon en bel Hugo.
H: hee lau! Hoe is het?
L: Hee huug! Ja goed en met jou?
H: Jaa goed alleen het is een beetje saai, iedereen is op vakantie en wij gaan pas de laatste weken.
L: Naahw, das jammer! En hoe is het met davey?
H: Jaa wel goed alleen hij vind het moeilijk dat hij Emma niet gaat zien.
L: Nou dan komt het goed uit! Komen jullie twee anders een weekje hier heen? Daarom belde ik namelijk. Em zit er een beetje doorheen. Ze mist davey ook heel erg.
H: Dat is een leuk idee! Ik zal vragen of het mag.
L: Mooi! Ik hoop het zo! Alleen het moet wel een verrassing blijven voor Emma he?
H: Jaa tuurlijk! Wacht ik roep davey even.
Daav! Kom eens!
D: Wat is er?
H: Ik heb Lauren aan de telefoon.
D: Kan ik Emma spreken?
L: Sorry daav, ik ben alleen over het strand aan het wandelen en ze slaapt waarschijnlijk nog, het is gister laat geworden. Maar ik heb wel iets anders wat je wel blij maakt.
D: Oh jammer dan bel ik d'r straks wel even. Maar wat is er dan?
L: Wat zou je er van vinden om samen met Hugo een weekje naar hier te komen als het mag van jullie ouders?
D: OMG Jaa dat lijkt me echt leuk! Dan kan ik Emma weer zien!
L: Ze mist je ook heel erg dus dat komt goed uit! Alleen je moet het wel geheim houden, dan kan je Emma verassen.
D: Is goed! Maar wanneer moeten we dan komen?
L: Ik denk dat volgende week het handigst is. Ook qua vluchten enzo.
D: Is goed, ik kan niet wachten!
H: Daav misschien mag het niet eens van pap en mam.
H&L: *lachen want het is echt schattig hoe davey reageert*
D: Ik ga het nu vragen doei lau!
L: Dag daav! *lacht*
H: Ik ga ook maar eens ophangen, ik moet m'n kamer nog opruimen want daar was ik net mee bezig haha.
L: Haha is goed! Laat je het me even weten of het mag?
H: Is goed! Doei lau!
L: Doei huug!Ik hang op en bel Robin.
R: Met Robin!
L: Hee Ro! Met lau, ik kom langs Aii?
R: Is goed tot zo! Blijf je pitte?
L: Jaa is goed! Bye ik ben er over een uurtje!
R: Is goed Byee!
Ik hang op en loop terug naar het huis. Ik kijk op het dak en iedereen slaapt nog behalve Emma. Die zie ik nergens. Ik loop naar haar kamer en daar zit ze. Ze ligt in een shirt van Davey. Ik hoor haar snikken. Hee em, gaat het wel? Vaag ik. Snel loop ik Naar haar toe. Ik ga naast haar zitten en sluit haar in m'n armen. Wat liefde wel niet met je doet. Zucht ik. Ze knikt zachtjes. Ik geef d'r een kus op d'r wang. Kom, neem even een douche! Daarna trek je wil lekker z'n shirt aan met een kort broekje. Dan ga je lekker even zingen en gitaar spelen want dat helpt bij mij ook! Zeg ik. Ze glimlacht dankbaar naar me. Allebei staan we op. Ze loop richting haar badkamer. Ik ga ook even douchen want ik ga zo naar Ro en An. Zeg ik. Ze knikt. Ik loop naar m'n eigen kamer, kleed me uit en neem een douche. Na het douchen kleed ik me aan. Ik trek een kort broekje aan en loop dan naar Shawn z'n gedeelte. Ik pak een simpel grijs shirt van hem en trek hem aan.(hij heeft niet veel anders haha.)
Ik loop naar de kamer van Emma. Ik hoor dat ze nog steeds aan het douchen. Ik loop naar beneden en stop broodjes in de oven. Er ligt een briefje op de tafel. Wij zijn op het strand! X Karen en Inge. Ik knik ookal zien ze dat niet. Ik zet allemaal beleg op de tafel. Het is al 13:40. Over 40 minuutjes zou ik bij Robin en Angie zijn. De timer gaat af en ik haal de broodjes uit de oven. Ik stop ze in een mand en leg ze op tafel. Ik loop naar boven. Ik open de deur van Emma. Ze trekt net het shirt van davey aan. Ooh sorry, kom je ontbijten? Vraag ik. Ze knikt en ik sluit de deur weer. Ik loop naar het dak. Wake up Sleepy heads! Ontbijt is klaar! Roep ik. Langzaam open ze allemaal hun ogen. We sliepen onder twee donkere grote parasolen zodat we niet wakker werden of verbrandden van de zon. Ze staan langzaam op en lopen achter me aan naar beneden. We gaan met z'n allen aan tafel zitten en ontbijten.
JE LEEST
Vakantie liefde
FanfictionDit verhaal gaat over Lauren. Lauren is 16 jaar en is samen met haar moeder en haar jongere zusje Emma van 14 verhuist naar Canada. Toen lauren 14 was is haar vader overleden aan een auto-ongeluk. Haar moeder besloot terug te gaan naar waar ze vanda...