parti ve yangın

585 57 21
                                    

Nihat oğlum uyan lan uyan hadi!
Ne var emre ya sabah sabah rüyanda mı gördün?
Hadi kalk bugün kardeşin için büyük gün dedi emre.
Hayırdır emre sayısalımı tutturdun, iddaayı mı yoksa babandan yeni bir arabamı çarptın? hayır yani
sabah sabah uykumun içine etmen için kuvvetli bir sebebin yoksa senin icin iyi olmayacak.
Ya bizim zaferin doğum günü çocuklarla mekan tuttuk süpriz yapacağız. Emre uykumun içine etmişti açtım gözlerimi doğruldum yatakta elimle yüzümü sıvatlayıp sakince konusmaya caliştim. Peki benim ayarsız kardeşim doğum günü zaferin,eee senin için neden büyük gün.
Şey... bilmiyorum ki doğrumu senden bunu istemem dedi emre. Geveleme emre iste. Ne karın ağrın hadi dökülde ben karar vereyim.
Nihat kardeşim seninde gelmen lazım. Ne diyordu bu ben derinimin yasını tutuyorum,
eğlenmeye mi gidicektim? emre kardeşim falanda bazen çok düşüncesiz işte. Ben gelemem kardeşim, hem derinim bekler. işim gücüm var benim dedim. kalkıp banyoya geçtim. Soğuksu
bedenimi esir alırken soğutmuyordu içimi. derinden sonra acıya karşı hissizleştim sanki yalnız onun yokluğu canımı acıtan. Banyodan çıktım hala gitmemisti emre kitaplarımı karıştırıyordu.
Heh nihat kardeşim,ipekle konuşucam dedi.
Vaaay açılacakmısın lan sonunda helal be kardeşim.
Sevinmiştim bu duruma,ipek bizim liseden bir kız. Emre neredeyse tüm lise boyunca yaklaşık
3 yıldır seviyordu bu kızı.
Kardeşim nihat ipekte doğum gününe gelecek işte. Yanımda ol istiyorum.
Anlıyorum gelmek istememeni ama daha kaç yıl sürecek bu yas. kaç yıl daha kimsenin doğum gününe, düğününe, eğlenmeye gitmeyeceksin. Daha ne kadar gülümsemeyi yasaklayacaksın kendine dedi.
Bir ömür emre, birömür...
Hadi kalk kardeşim önce yengenin mezarına birlikte gidelim. Ordan da birlikte aksuda oturalım
biraz sonrada mekana gecelim hazırlıklara bakarız. İtiraz istemiyorum bugün benimle geleceksin nihat bugün yanımda olacaksın.
Senden kurtuluş yok dimi off be emre off...
Asagı inip biz çıkıyoruz anne dedim.
Oğlum kahvaltı etmeyecekmisin? Yok anne emreyle dışarda atıştırız birseyler dedim. Hızlica cıktik. Emre de rang roverla gelmisti. Emre atla benimkiyle gidelim sonra gelip alırsın seninkini.
Tamamdir dedi atladık.
Fikret amcadan yaseminleride aldık.
Mezarlığa giderken rüyamdan bahsettim emreye. Eee emre ne demek sence bu. Beni istanbulda bulacaksın ne demek. ya o diğer kız kimdi sence? Bu rüya ne demek sence dedim emreye. Nihat gerçekten kafam karıştı benimde. yorumlayamıyorum ben bunu ama kesinlikle boş bir rüya değil.
Mezarlıga geldik ben ve emre duamızı ettik yasemenleri bıraktim. Emre bizi yalnız bıraktıktan sonra bitanemle dertleştim yarımsaat kadar. Kalktım arabaya doğru yürüdüm kanım çekilmisti sanki. buradan her ayrılısımda onu defnedip bıraktığım günü yeniden yaşıyordum. aksu parkına
geçtik oturduk biraz daha sonra bankalar caddesine yakın cafe miss de kahvaltı etmeye geldik
Nihat,mekana gecmeden hakan abiye gidelim su saçı sakalı bir düzeltsin dedi. ben böyle iyiyim emre zaten gelesim yok zorlama şansını. Tamam tamam dedi.
Hakan abiye gittik yarim saatte orda bekledim emre beyi sonra mekana gectik. saat 4 olmustu .
parti 5'te başlayacaktı.
Hazırlıklar neredeyse tamamlanmıstı. Murat ve can' da ellerinde koca bir paket kapıda göründüler.
Nihat kardeşim... dedi murat. can şaskınlığından nerdeyse paketi düşürecekti. Murat bağırdı, pastaya dikkan et lan.
Pastaymıs :) garsonlara verip hemen yanımıza geldiler sarıldık.
Hoşgeldin kardeşim cok sevindik gelmene dedi can.
Hoşbulduk. Emre iste kurtulamadım çenesinden dedim.
Ayda yılda bir işe yaradı gevezeliği desene dedi murat gülerek.
Emrede kolunu omzuma atıp eee kardeş işte atsan atılmaz satsan satılmaz dedi gülerek.
Hakikaten emre kardeşimdi lafta değil gercekten öyleydi o olmasa derinimin ölümünü kabullenemez atlatamazdım. Hoş atlatabildim mi bilmiyorum ya neyse.
Can, pastayı niye siz aldınız.
Özel yaptırdım nihat hepimizin lise 2 de halısahadaki fotoğrafı vardı ya onu yaptırdım üzerine. Ne kadar düşünceli olmus bu dingiller lan emre bensizlik yaramamış size oglum. Hepimiz sesli güldük ;) özlemişiz nihat dedi murat. Bende dedim. Bundan sonra yine hep beraberiz hergün dedi emre her zamanki emrivaki haliyle. Ama dogru söze ne gerek yasım ayrı acım hic gecmeyecekti evet ama artık eve kapanmayacaktım dostlarımı özlemişim simdi görünce farkediyordum. İyi ki can dostum emre hayatımda.
Artık yavaş yavaş millet gelmeye başlamıştı.
Zafer ne zaman gelecek emre? Can gitti kardesim senin burda oldugnu söyleyince sorgusuz sualsiz atlamıs arabaya dogum gunünü unuttuğmuzu sanmış gibi yada çaktırmıyo çakal :) hadi bizde diğer tarafa geçelim görmesin burayı dedi emre. Mekan iki ayrı bölmeli ve kapılıydı bir tarafı caddeye bakarken diger tarafı bahçe tarafına bakıyordu. Geçtik 5 dakika geçmedi
Biraz sonra zafer de geldi kapıdan girdi beni gördü geldi tokalastık sarıldık özlemisim lan nasıl oldu geldin. çok sevindim aramıza dönmene. Zafer iste buda patavatsızlığıyla ünlü arkadasımız sevincinden sacmaladı. Ben hep aranızdaydım kamil seni dedim. Herkes güldü. Önceden cok ugrasırdm herkesle özellikle bu kamil zaferle. Herkese eşşek şakalari yapan hayat dolu bir insandım. Derin bazen sen insanın ömrüne ömür katarsın sevgilim derdi. Katamadım derinime ömrümü onunla birlikte o hayat dolu ben de öldü. Ne kadar gülsemde yalan, mutluluklarım yarım, buruktu hep içim onsuz. Mekan nerdeyse dolmuştu.
Nihat, ipek geldi dedi emre. Ben bir bakayım dedi.
Tamam kardeşim sen git dedim.
Emre gitti. İpek ve yanında bir arkadası gelmişti.

SAKLI KALANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin