2🌸

173 4 0
                                    

Umairah POV

aku kena pergi office daddy lah pulak. Alaa daddy ni perlu ke. Aku mula menghidupkan enjin kereta Porche milik aku lalu meninggalkan rumah mewah yang tersergam indah di Bukit Antarabangsa milik daddy okey not me.

Tok!! Tok!!
"Hye daddy!! " "hye sayang. Take a seat first dear." "kenapa daddy panggil Mai suruh datang office ni hmm" kata aku sambil bermain dengan rambut daddy "saje je sayang. Daddy nak ajak lunch nak tak? Dah lama daddy tak keluar dengan Mai kan" "boleh je daddy lagipun daddy Mai takde kelas hari ni. Daddy abang mana? "
Tok!! Tok!!
"Masuk" kata daddy "haaa Mai ngumpat abang ehh" kata Ryan Haikal iaitu abang Umairah berumur 28 tahun dah berkahwin okay isterinya Qaisarah Aulia berumur 25 tahun sudah mempunyai seorang putera bernama Adam Danish berumur 5 bulan. Aku?? Haha baru berumur 21 tahun belajar lagi okay haa gitu okay back to the story

"apa?? Apa?? Bila haa tak pun kan daddy" "eleh ingat abang tak dengar daddy mana abang haa daddy haaa ape ape" ejek Ryan "hishh daddy tengok abang ni haa" "hmm tengok abang, hmm abang ni handsome" "daddy!! " mereka pun ketawa bersama "Ryan jomlah lunch sekali dengan kitorang senang sikit nanti" "takpe ke daddy Ryan keluar lunch awal ni kan lunch hour pukul 1 ptg nanti ni baru pukul 12 tgh hari" "takpe nanti Ryan masuk office awal lah sikit dari orang lain okay dah jom lambat nanti" "yeayy abang ikut sekali wuhuuu!! " "eh eh happynya budak ni aku siku kang haa"

Khairil Daniel POV

"Hmm bosannya, keluar ahh kot kot sangkut sorang lagi ni haa" kata aku lalu mengambil anak kunci kereta BMW Sport milik aku lalu menghidupkan enjin dan berlalu pergi meninggalkan rumah mewah milik keluarga aku.

"Okey kita lunch dulu huhu laparnya" aku memarkir kereta aku betul betul dihadapan Mona Cafe. "Daddy duduk sini daddy haa sini sini" aku terdengar suara yang amat aku kenali lalu aku mencari pemilik suara tersebut ahaa!! Dah agak dah mesti buah hati aku haha. Aku bergerak menuju ke meja milik Umairah "hye Umai" tegur aku "ohh hye Khairil" sapa Mia "ehh siapa ni dik? Haa boyfriend adik ehh haa ooo orang hantar masuk universiti untuk belajar dia pergi menggatal nak kena budak ni come here!! " kata seorang lelaki yang memang aku tak kenal hmm abang Umai kot "ehh apa abang ni haa ni kawan Mai lah alaa daddy tengok abang main tuduh je lain kali selidik lah dulu" kata Umai alaa manjanya dia ni geram aku tengok "eh korang berdua jumpa je gaduh jumpa je gaduh haih. Kamu ni sape eh Mai tak pernah cerita pun kat uncle" kata Tan Sri Akhiruddin "saya kawan satu u dengan Umai nama saya Khairil Daniel panggil Khai je" kata aku "ohh ehh jemputlah duduk Khai kita makan sekali ehh" kata Tan Sri 'yes uncle ajak aku haa macam ni lah bapak mertua jimat duit aku haha' kata aku dalam hati.

"Khai tinggal kat mana? Ada berapa adik beradik? Ehh introlah dulu serba sedikit nak kenal jugak dengan BAKAL adik ipar ni" kata abang Umai sambil melihat Umai yang sudah merah macam tomato "ehh haha kesitu pulak bang. Rumah saya area sini je dekat sangat dengan cafe ni haa saya anak tunggal bang" kata aku "ohh anak tunggal ehh adik kenapa muka tu dah merah macam tomato dah haa blushing ehh" "ehh mana ada hish abang ni mana ada merah tak lah" kata Umai. Semasa kami menjamu selera penuh dengan gelak ketawa Umai lah yang banyak menjadi mangsa abangnya tu.

' Happynya tengok diorang adik beradik takde lah sunyi' kata aku dalam hati cemburu melihat kemesraan Umai dan abangnya tu.

Izzat POV

"Lamanya dia ni dah dekat sejam ni aku tunggu" ujar aku sambil menunggu kawan baikku "Weh sorry Weh jalan jem tadi" kata kawan baikku Tengku Danish Naufal "kau memang hari hari pun kau lambat dah lah guna alasan sama takde modal betul lah kau ni" kataku lebih kepada menyindir "dah takde modal alaa kau ni ehh kau dah order ke belum aku nak pergi order ni cepatlah aku lapar ni" kata Danish "hish kau ni baru je sampai dah lapar macam orang tak makan setahun yela kau pergi order milo ais dan lamb chop je kau bayar fullstop dah go go" kataku lalu menyumbat earphone ke telinga "ewah ewah dia ni kan suka hati mak bapak dia je ingat aku bank dia" bebel Danish "weh aku dengarlah mak bapak jangan main siap kau jap lagi" jerit ku nasib baik dekat cafe tidak ramai orang.

"Eh awak yang langgar saya haritu kan" kata seorang perempuan "haah sayalah tu emm awak buat apa kat sini? " tanyaku "nak beli belah mestilah nak makan apelah awak ni oh ya nama awak apa eh? " kata perempuan tersebut "oh saya Izzat Syariff just call Izzat and awak? " "hehe saya Syafiqah Qistina just call me Iqah" 'wow dah lama aku cari perempuan yang cantik bertudung sopan santun macam dia ni' bisik hati ku

"nah lamb chop kau, eh sape ni makwe kau ehh ooo tak cakap eh yang kau dah ade makwe tak sangka aku orang yang bajet pemalu macam kau ni ada yang sangkut haha" kata Danish yang sudah menahan perut akibat ketawa "apa yang kau merepek ni haa bila masa pula aku ada makwe..ni perempuan yang aku terlanggar hari tu hish sibuk ah kau pi sana main jauh jauh shuh shuh" kataku sambil menjeling Danish "ohh ada chance lah ni ye nama awak ape eh nama saya Danish Naufal" "oh hye saya Syafiqah Qistina takpelah awak teruskan sembang makan semua okay saya pergi dulu tak nak lah ganggu korang semua ok bye" kata Syafiqah lalu beredar dari tempatku "Weh cun lah weh dah lah pakai tudung ayu je aku tengok" kata Danish sambil menikmati hidangan yang dipesan sebentar tadi. Aku hanya menggeleng kepala lalu menikmati lamb chop yang aku order tadi.

The RevengeWhere stories live. Discover now