8🌸

101 2 0
                                    

Tut! Tut! Tut! Tut!

" hello? " jawab Kharil "hello it's me Umai. Saya nak jumpa dengan awak tempat biasa now" kata Umairah lalu mematikan panggilan tersebut.

.................................................................................

"Mana Khai ni" kata Umairah sambil jarinya mengetuk meja "hai Mai sorry late" kata Khairil lalu duduk di hadapan Umairah "sokay. Order dulu" kata Umairah lalu memanggil pelayan untuk memesan pesanan "give me one fresh orange" pesan Umairah "one americano" pesan Khairil lalu pelayan terswbut beredar dari situ.

"So why did you call me Mai" tanya Khairil "i will give you a second chance but-" kata Umairah tiba-tiba Khairil menyampuk "really?! Thank you sayang! Thank you!" "Hish dengarlah dulu orang nak cakap ni!" Marah Umairah lalu pesanan mereka sampai.

"But please! Jangan sia-siakan your second chance. This is your last chance. No more another chance okay" kata Umairah "ye sayang i will. Saya tak pernah sia-siakan bidadari cantik depan saya sorang ni. Pasal haritu tu just salah faham you know. Your friend came to me when i wanted to buy something for you. Please trust me honey" kata Khairil sambil memegang tangan Umairah.

"Hish tak guna punya perempuan!! Kau memang tak serik-serikkan nak sakitkan hati aku. Kau tu dah kaya tapi kau tetap nak ambil Khairil dari aku.dasar perempuan jalang tak malu! Hishhh! Geramnya! Ni Amirah Katrina Dato Amir lah semua yang aku nak mesti dapat. Aku hanya nak hancurkan hidup kau je perempuan jalang. Aku tak nak benda lain dah. Semua yang kepunyaan kau akan jadi kepunyaan aku jugak so Khairil tu milik aku bukan kau. Siap kau!" Kata Amirah yang ternampak Khairil dan Umairah di sebuah cafe yang agak mahal emm.

"Ye ye i know.i trust you okay. Don't worry okay. Saya just nak kita mulakan semula apa yang kita dah lakukan dulu. Jusy forget about last time. Saya dah lama maafkan awak okay" kata Umairah "okay then. Kita mulakan balik. Hai i'm Khairil" kata Khairil lalu menghulurkan tangannya untuk bersalam dengan Umairah "hey apa you buat ni. Hish bukanlah. I mean-" "yes i know. Saje je tadi tu. Okay kita mulakan balik hubungan kita dan lupakan benda yang dah terjadi okay. Like that right?" Sampuk Kharil lalu memakaikan cincin mereka yang dulu kepada Umairah "hish you ni kan. Yes like that" kata Umairah lalu mereka ketawa.

......................................................................................
Izzat POV

"Ma. Ijat rasakan Ijat dah jatuh cinta lah ma. Indahnya hidup" kata izzat sambil memandang tv "apa yang kamu merepek ni Ijat. Perempuan mana ni yang dah buat kamu jatuh cinta ni haa. Cuba cerita kat mama" kata Puan Azira "nama dia cantik tau hehe nama dia Syafiqah Qistina. Ijat kenal dia 3 bulan lepas tu pun sebab masa tu mama suruh Ijat peri beli barang dekat mall. mama ingat tak masa tu?" kata Izzat "ye ye mama ingat lepas tu" "lepas tu, sejak kejadian terlanggar tu Ijat dengan dia selalu lah contact. dia baik tau ma sopan santun, pakai tudung lagi tau." kat Izzat yang sedang teruja *letak tangan atas bahu sikit*

"lepas tu IJAt nak mama buat apa. masuk minang dia? macam tu" tanya Puan Azira lagi. "boleh ke ma?" kata Izzat "benda baik lebih baik dipercepatkan betul tak? Ijat tahu tak kat mana rumah dia? nanti senang bila mama nak pergi meminang siapa eh nama perempuan tu" kata plan Azira "nama dia Syafiqah Qistina lah mama. Ijat ada alamat dia nanti Ijat sms kat mama eh. bila mama nak pergi meminang dia?" kata Izzat "kenalah tanya papa dulu" kata Puan Azira.

tok! tok! tok!

"Ijat pergi buka pintu kejap tu mesti papa" kata Puan Azira lalu Izzat bangun dan pergi membuka pintu rumahnya. "assalamualaikum papa" kata Izzat lalu bersalaman dengan Encik Kamal "waalaikummussalam Ijat. haa ni mesti ada apa-apakan." tanya Encik Kamal. "tahu-tahu je papa ni kan. takpe papa duduk dulu Ijat pergi buat air kejap" kata Izzat lalu berlalu ke dapur. "kenapa dengan anak awak tu" tanya Encik Kamal "hmm away dengar lah sendiri dari mulut dia tu" kata Puan Azira.

"nah papa coffee for you and this mocha for you mama" kata Izzat lulu memberi minuman tersebut kepada Puan Azira dan Encik Kamal "haa Ijat kamu nak ape ni" tanya Encik Kamal "hmm Ijat nak minta tolong papa bleh tak?" "kamu nah minta tolong ape?" "Ijat nak minta papa tolong meminang someone hehe" kata Ijat "ape?! kamu nah kahwin ke? ada gambar perempuan tak? ape nama dia?" tanya Encik Kamal "sat-satulah papa. Nama dia Syafiqah Qisitina. ada tu ada gambar dia emm jap eh" kata IZzat lalu mengeluarkan handphonenya lalu membuka gallery dan menekan gambar Syafiqah lalu ditunjukkan kepada Encik Kamal dan Puan Azira

 ada tu ada gambar dia emm jap eh" kata IZzat lalu mengeluarkan handphonenya lalu membuka gallery  dan menekan gambar Syafiqah lalu ditunjukkan kepada Encik Kamal dan Puan Azira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"cantik juga orangnya ya. pandai Ijat pilih. yelah nanti papa pergi meminang budak ni nanti Ijat bagi alamat okay. minggu depan boleh kot " kata Encik Kamal "betul ke ni papa? Minggu depan? Tak terlalu awal ke pa?" Tanya Izzat "eh tadi bukan IJat ke yang beria-ria sangat nak suruh papa masuk minang? Benda baik kan Ijat lebih baik diawalkan" kata Encik Kamal lalu bangun "jangan lupa sms alamatnya tu" kata Encik Kamal lalu beredar dari situ.


........................................................................

yeorobun author nk bgthu yg author xthu lg bila author bleh smbung balik fanfic ni bcause author busy sekarang. Mian yeorobun🙏. Gomawo sebab sudi baca fanfic yang tak seberapa ni. Author thu fanfic ni childish. Korang tak comment or vote pun tapi author appriciate sgt sbb sudi baca fanfic author ni. Author pernah publish satu fanfic dulu tapi sekarang dh unpub sbb author rasa macam apa yg author buat ni sia-sia je sbb kurang readers, no vote, no comment. tapi author cuba buat satu fanfic baru (YAMD) author harap sgt fanfic ni dpt byk sambutan. itu semua impian semua author right? sorry for this author note and all typo.

The RevengeWhere stories live. Discover now