3 bulan kemudian
Hari ini semua pandang Umairah dengan rasa yang amat pelik yelah mana tak peliknya asyik berkepit je dengan Khairil dah lah pakai cincin sedondon "weh Mai wah kau bertuah punya sahabat! Kau lupakan aku macam tu je lepas kau couple dengan si mamat poyo taguna ni hergh! Kau jahat Mai! " kata Amirah lalu menyilangkan tangannya "bila masa pulak aku lupakan kau haa.. Aku cari kau tahu tak tadi! Satu kampus kot macam orang gila aku cari kau! Senang senang je kau tuduh aku macam tu kan k fine aku yang salah yelah SEMUANYA AKU-YANG-SALAH!! " kata Umairah lalu meninggalkan Kahiril dan Amirah yang terpinga-pinga melihat Umairah yang begitu sensitif hari ni perempuan kalau dah bendera jepun biasalah betul tak readers yang girls kat sana tu haa okay author dah mengarut back to the story hehe
"apa yang awak dah buat ni haa sayang? Tengok Umai dah lari macam mana saya nak pujuk dia saya baru je couple dengan dia bukan macam awak dah lama dah kita couplekan so saya tahu lah macam mana nak pujuk awak but Umai ni lain tau awak tahu tak tadi dia menangis sebab tak jumpa cari awak haa? Okay now i want you to find Umairah and say sorry to her cakap awak tak sengaja okay hmm" kata Khairil dengan lembut sambil memegang pipi Amirah yang sudah merah macam tomato huhu.
"Mai oo Mai aku nak minta maaf. Aku tak sengaja. Aku tak tahu pulak yang kau sensitif sangat hari ni. Tadi tu aku marah kau sebab aku just emm aku just nak lepaskan geram yelah tadi aku terjumpa mamat bajet alim maybe budak baru kot. Mai sorry sorry sangat-sangat" rayu Amirah "ye ye aku dah maafkan kau. Aku yang salah terlalu sensitif yelah bendera jepun kan hmm sokay" kata Umairah lalu memeluk tubuh Amirah "laa kau bendera jepun ke patutlah sensitif" kata Amirah lalu melepaskan pelukannya tadi "tapi kan Mira kat mana kau jumpa mamat bajet alim tu" tanya Umairah sambil ketawa walaupun perlahan "dekat pejabat tadi. Waktu tu aku nak pergi hantar assignment dekat Sir Miang tu lepas tu aku terlanggar dia aku ulang balik TERLANGGAR OKEY TERLANGGAR kau tahu tak.. " "tak, tak tahu" sampuk Umairah sambil makan roti yang dibelinya dengan Khairil tadi "ish kau ni dengarlah dulu jangan sampuk boleh tak hishh! " marah Amirah tapi Umairah buat tak endah je "okey lepas tu dia marah aku dia cakap aku sengaja langgar dia and then dia maki aku hergh geram tau dengan dia tadi" kata Amirah dengan gaya gediknya tu *kenapa Amirah tidak boleh berpisah dengan kegedikannya tu hergh senyampah author letak tangan atas bahu sikit hikkss* "lepas tu kau balas maki dia tak"kata Umairah "tak sempat Sir Miang tu sempat keluar tengok aku dengan mamat bajet alim tu bertengkar dia kata bising sangat sampai dia dengar lagu pakai earpon dia tu pun masih dengor haa"kat Amirah sambil memotong kukunya yang agak panjang tapi taklah panjang sangat "owh baguslah macam tu kalau tak sampai pagi esok pun belum tentu kau dan DIA akan bermaki hamun kat situ ehh dah lah jom kelas MissGarang beb nanti kang kalau lambat mahu kena denda macam mamat nerd hari tu"
Flashback
Tokk! Tokk! Tokk!
"Maafkan saya Miss Ann terlambat" kata Ahmad Ali yang terkenal dengan gelaran mamat nerd dengan memakai cermin mata bulat besar bajunya dimasukkan ke dalam seluar "awak ni kan dah lah nerd datang lambat pulak tu so now awak patut didenda okay" kata Miss Ann "haa denda? De-denda a-apa tu Miss Ann? " tanya Ali "awak ambil papan ni and pusing satu bangunan ni sampai masa saya tamat okay you should go now! " arah Miss Ann lalu Ali mengambil papan yang bertulis 'saya Ahmad Ali budak nerd masuk kelas lambat ' terus dia pergi mengelilingi bangunan yang besar tu, semua orang mentertawakan dia telah budak nerd right macam macam ayat keluar dari mulut diorang
"Weh tengok tu budak nerd tu weh haha padan muka dia"
"Haha tengok tu budak nerd"
"Pada lah dengan muka dia tu dah lah miskin sesuai sangat kawan dengan si Umairah tak guna tu dasar miskin dah lah rampas Khairil i hish"
"Hei budak nerd! Kau sepatutnya dilayan macam ni haahah!" mereka melempar telur busuk kearah Ahmad Ali. Ya Allah kejamnya diorang habis busuk si Ali tu haa
"Hahahahaha"
"Hahahahah"
"Padan muka dia hahaha"
End flashback
"Haahlah beb. Eh dah lah jom masuk kelas. Jatuh standard i tau kalau kena macam tu eii tak nak lah kotor jijik okay" kata Amirah lalu menarik tangan Umairah dan berlalu pergi ke kelas Miss Ann.
................................................................................
"Emm sayang saya nak pergi lain jap..emm awak tunggu sini tau jangan pergi kemana-mana okay love u muahh" kata Khairil kepada Umairah di Mega Mall.
Semasa Umairah sedang berjalan di sekitar Mega Mall, dia ternampak Khairil sedang bergelak sakan sambil bertepuk tampar dengan seorang perempuan yang seksi yang amat dikenalinya ye dia amat kenal gadis itu Amirah Katrina bt Dato' Amir "eh Khairil awak kata awak nak pergi lain kan? Emph sorry ganggu you alls bertepuk tampar tadi emh oh ya Khai emm this is for you thank you for this stupid think! I hate you! Aku tak sangka Yang aku boleh percayakan buaya macam kau ni! Dasar tak sedar diri! Kau memang tak cukup eh satu?! Yelah semua lelaki sama je! Dahlah! Aku tak nak jumpa kau lagi! And kau perempuan! Aku tak sangka kau tikam belakang aku kan! Aku menyesal sebab percayakan perempuan macam kau ni! Kau bukan sahabat aku lagi! Aku benci kau! Dahlah buat semak je duduk lama lama kat sini! Dasar tak kenang budi!! " kata Umairah sambil mengambil cincin yang diberikan oleh Khairil kepadanya lalu dipulangkan kembali kepada Khairil bermakna hubungan mereka sudah putus haha padan muka kau khairil huahuahua.
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...