Dinner AA's Company at AA Hotel 5 star
Semua keluarga Tan Sri Akhiruddin berada dalam bilik untuk persiapan diri sebelum majlis bermula dan semua pekerja Rizalman's Boutique yang ditugaskan untuk makeup and baju for keluarga Tan Sri juga berada dalam bilik tersebut (bilik tu luas okay AA hotel tu milik AA Company iaitu syarikat Tan Sri Akhiruddin)
"Wah cantiknya adik abang sorang ni" kata Ryan Haikal "ngada-ngadalah abang ni dah pergi main jauh jauh lah shuh shuh hish sibuk jer dia ni" kata Umairah "Mai dah ready ke nak jumpa dengan kawan-kawan mai semua? Ye lah hari ni kan Mai nak bagitau diorang hal sebenar mesti diorang terkejut kan? " kata Tan Sri Akhiruddin.
"Hmm dah daddy Mai dah ready lagipun diorang tu mata duitan daddy kalau Mai bagitahu mesti diorang dah tak buli Mai lagi and of course diorang akan rapat dengan Mai sebab duit sebab tu Mai nak bagitahu diorang sebelum final exam next week" kata Umairah lalu menghadiahkan satu senyuman manis buat Tan Sri Akhiruddin "ye lah Mai just buat apa yang Mai nak buat. okaylah kami semua turun dulu nanti bila dah sampai masa untuk birthday Mai nanti Kak Pah panggil okay? " kata Tan Sri Akhiruddin "okay daddy".
.........................................................................................
Majlis bermula
"Assalamualaikum dan selamat malam kepada semua yang sudi hadir ke majlis ulang tahun AA's Company yang ke 23 dan juga satu majlis ulang tahun buat anak perempuan saya yang ke 21. Sudah semestinya ramai yang ingin tahu siapakah anak perempuan saya yang seorang tu. Saya rahsiakan identitinya atas kehendak dia sendiri. Dia yang minta semua ni. So, hari ni sempena ulang tahun ke 21 dia akan buat anda semua terkejut. Dipersilakan anak perempuan saya Umairah Deanna!! "Kata Tan Sri Akhiruddin lalu Umairah naik ke pentas serta kek hari jadinya.
(Kek hari jadi Umairah)
"Eh tu Umai budak miskin kan? " kata seorang perempuan "weh haah lah" kata seorang perempuan lain "wah tak sangka dia sorok identiti dia" "weh macam mana ni? " "kita selalu buli dia kot" "tak boleh jadi ni" "kita kena berbaik dengan dia" ramai rakan seuniversiti Umairah bercakap pasal hal ni tetapi tidak bagi Amirah, dia lagi marah dan cemburu terhadap Umairah 'hish tak guna Mai! Kau saja je kan nak bocorkan identiti kau supaya Khairil tu lebih rapat dengan kau kan? Huh bodoh! Khairil dah tahulah bengap. Aku dah bagitahu dia awal awal lagi sebab tu dia rapat dengan kau sebab harta bukan sebab cinta. Dia hanya cintakan aku! Aku!! "
"Hai assalamualaikum dan selamat malam semua saya Umairah Deanna binti Tan Sri Akhiruddin ingin mengucapkan ribuan terima kasih sebab sudi datang ke majlis Ulang Tahun AA's Company dan juga majlis Ulang Tahun saya yang ke 21. Saya tidak boleh bagitahu sebab kenapa saya sorokkan identiti saya kerana ianya satu privasi bagi saya. Saya minta maaf." kata Umairah lalu mik diberikan kepada Tan Sri Akhiruddin "okay jadi marilah kita sama-sama nyanyikan lagu happy birthday buat anak saya" kata Tan Sri Akhiruddin dan menyebabkan ramai yang ketawa.
Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday to Umairah
Happy Birthday to you!!Kemudian bermulalah sesi memotong kek oleh Umairah. Semua orang tepuk tangan apabila selesai sesi memotong kek "baiklah semua dijemput makan selamat menjamu selera! " kata Tan Sri Akhiruddin lalu menutup mik tersebut.
..........................................................................
Umairah POV
"Mai datang sini kejap" panggil daddy lalu aku pun terus pergi ke arah daddy nampaknya daddy ingin kenalkan aku dengan kawannya "yes daddy" kataku "haa Mai ni Uncle Kamal kawan baik daddy sejak kecil lagi. Kamal nilah Umairah yang selalu bermain dengan Ijat masa kecil kecil dulu tu. Dah lama tak nampak Ijat mana dia? Kau tak bawa dia ke? Ingatkan boleh kenalkan balik Mai dengan Ijat mesti diorang dah tak ingat" kata daddy 'ijat?? Peliknya nama haha tapi siapa eh? Selalu main dengan aku masa aku kecik kecik dulu?'
"Aku tak bawa dia hari ni. Mana aku tahu yang kau nak buat sambutan hari jadi Mai ni. Kalau aku tahu memang aku dah bawa dah si Ijat tu. Oh ya Mai nah ambil ni. Minta maaflah uncle tak ingat yang hari ni birthday Mai yelah dah lama tak jumpa kan. Mai masih ingat tak uncle? Dulu Mai selalu main dengan anak uncle si Ijat tu. " kata Uncle Kamal "thank you uncle buat susah susah je bagi Mai duit ni. Mai tak ingatlah uncle sebab dah lama sangat tak jumpa. Sorry uncle" kata ku lalu menghadiahkan sebuah senyuman "takpelah Mai. Lagipun uncle dah tak kenal dah Mai ni haa dah besar dah. " kata Uncle Kamal "takpelah daddy and Uncle emm mummy panggil. Mai pergi dulu eh assalamualaikum" kataku lalu beredar dari situ.
"Hye Mai"kata seorang lelaki "hye. Nak apa ye wahai Encik Khairil" kataku dengan nada yang geram "nape awak lari semalam masa kita dekat cafe tu. Saya kejar awak tapi tak sempat awak dah pergi." Kata Khairil "oh really? Whatever" kataku lalu pergi meninggalkan Khairil keseorangan tak dia tak keseorangan aku terdengar sesuatu "hey baby jangan lab sedih. Biasalah tu Mai macam tak kenal dia tu. Gedikk je lebih. You tak payah lah layan dia tu okay" kata seorang perempuan yang amat aku kenali of course lah Amirah nasib baik diorang tak perasan yang aku tengah intai diorang
"Ye sayang i know but you sendiri tahukan apa niat i. Kenapa i couple dengan dia. Ni dia merajuk sebab i tak layan dia lah ni masa i keluar dengan dia semalam. Padan muka dia" kata Khairil "what?! You keluar dengan dia?! Sampai hati you ni" kata Amirah 'tak guna punya buaya sanggup kau buat aku macam ni? Sampai hati kau. Lebih baik aku pergi daripada aku merana' bisik hatiku lalu beredar dari situ dengan air jernih yang keluar dari mataku.
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...