25🌸

35 1 0
                                    

"sayang petang ni nak pergi jalan-jalan tak?" tanya Izzat "sayang okay je lagipun kita tak ada aktiviti hari ini kan" kata Umairah "sayang, i love you" kata Izzat "kita tak tahu apa yang akan jadi di masa hadapan nanti" kata Izzat lagi "kenapa cakap macam ni tak suka lah" kata Umairah

"saja just nak bagitahu kalau apa-apa jadi nanti sayang kena ingat yang cinta abang hanya untuk sayang sejak dulu lagi okay. So, please percayakan abang jangan percaya dengan kata-kata orang luar ye  sayang, dahlah jom jalan-jalan" kata Izzat.

"awak jom main banana boat tu!!" jerit Syafiqah lalu terlanggar bahu seseorang "eh sorry sangat-sangat saya tak per-" kata Syafiqah "takpe mungkin saya pun tak perasan tadi, Syaf? haha first time kut kita terserempak macam ni lagipun saya tak pernah cakap dengan awak. So, boleh saya panggil awak Syaf? emm maybe kita boleh kawan?" kata Umairah "sayang, jom-" kata Izzat "oh, hai" tegur Izzat lalu memeluk pinggang Umairah "emm hai, boleh je panggil apa-apa pun and apa salahnya kalau kita kawan pun. Oh, korang datang sini mesti honeymoon jugak    kan. Saya datang sini pun sebab honeymoon." kata Syafiqah "eh ijat!" kata Naufal lalu bersalaman dengan Izzat "eyy lama tak jumpa kau bro and congratulation for your marriage sorry lah haritu aku tak dapat nak datang" kata Izzat "alah takpe aku tahu kau sibuk haritu rilek ah" kata Naufal "dah alang-alang terserempak ni apa kata kita honeymoon sekali je senang hahahaha" ajak Naufal "eh kau suka hati je" balas Izzat "macam ni lah apa kata kalau kita main flying fox tu sekali nak tak?" kata Umairah tiba-tiba "boleh jugak jom" balas Syafiqah lalu menarik tangan Umairah meninggalkan suami-suami mereka.


UmaiDeann

62,769 likes

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

62,769 likes

UmaiDeann thanks for this surprise HONEYMOON hubby!! saranghae <3

30 more comments

juyeon_e hope both of you will have child soon omg so excited to see your child!!

zayn_ congratulation for your marriage sis!

Myracatty jgn happy sgt babe huhu

IzzatDanish

36,943 likes

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

36,943 likes

Izzat Danish you are my sunshine, you are my everything sayang, i love you so much! Saranghae! Te Amo!

25 more comments

Zxck_ wish you guys till jannah bro!

hananana tak sabar nak tgk ank you guys mesti shomelll kan!!

Myracatty wait and see ijat tak lama dah


// after 4 days honeymoon//

"sayang dah siap kemas belum?" tanya Izzat "dah" kata Umairah lalu memeluk Izzat "kenapa ni sayang?" tanya Izzat "saja" balas Umairah.

.............................................................................................................

Pranggg!!!!!

"astaghfirullahalazim ya Allah kenapa aku rasa tak sedap hati je ni" kata Puan Sri Alyna

tutt tutt tutt tutt

"hello Ijat, kamu dah sampai kl ke?"tanya Puan Sri Alyna "mummy Ijat dekat hospital mummy, tadi kitorang accident sekarang ni Mai still dalam labour room mummy" kata Izzat sambil menangis "ya Allah Ijat takpe mummy pergi sekarang. Ijat sabar eh" kata Puan Sri lalu terus menuju ke hospital.

.........................................................................................................

"haha puas hati aku. Ni baru sikit eh akan ada banyak lagi cabaran untuk korang ye hahaha" kata seseorang di sebalik dinding di hospital berdekatan dengan bilik kecemasan Umairah

...........................................................................................................

"daddy!!" kata Izzat sebaik sahaja nampak Tan Sri Akhiruddin menuju ke arahnya lalu Tan Sri memeluk Izzat " sabar eh Ijat ni mungkin ujian dari-Nya banyakkan berdoa ye" kata Tan Sri

"Ijat dah solat?" tanya puan sri "belum mummy Ijat tunggu doktor" kata Izzat "ijat pergi solat dulu eh minta doa dekat Allah ye sayang. Biar mummy yang tunggu doktor kejap" kata puan sri "baik mummy"balas Izzat

' ya Allah kau selamatkan lah isteri ku ya Allah. Aku mohon pada-Mu ya Allah. Sayang, abang tahu sayang kuatkan.Tolong jangan tinggalkan abang, sayang. Abang sayang sayang sangat. Ya Allah kau berikanlah aku peluang uuntuk menjaga isteriku dengan baik ya Allah. Kau berikanlah aku peluang untuk mendidik isteriku dengan didikan agama yang sempurna. Ya Allah kau tolonglah selamatkan isteriku ya Allah'

..........................................................................................................

"doktor macam mana dengan isteri saya doktor?!" tanya Izzat "maafkan saya encik, isteri encik kehilangan banyak darah di kepala akibat terhantuk semasa kemalangan. Jadi, saya minta encik dan sekeluarga berdoa kepada-Nya semoga isteri encik akan sedar secepat yang mungkin dan saya tak dapat nak janjikan apa yang akan berlaku kerana peluang untuk isteri encik 50-50 je dan tahniah untuk encik, isteri encik tengah mengandung 1 bulan tapi saya tak dapat nak jamin apa-apa semuanya bergantung kepada kekuatan isteri encik. Jadi sekarang ni, saya harap encik banyakkan bersabar." kata doktor

"ya Allah, isteri aku"kata Izzat sambil menangis teresak-esak "daddy ni semua salah ijat daddy kalau lah ijat hati-hati bawa kereta tadi mesti tak jadi macam ni kan" kata Izzat lalu tan sri memeluk Izzat "ijat jangan salahkan diri kamu, ni semua takdir Ijat. Ni adalah ujian untuk kamu. Jadi kamu kenalah banyakkan sabar dan doa untuk isteri kamu" kata tan sri.

' sayang, abang tahu sayang kuat kan. Bangun cepat sayang, ada banyak benda lagi yang kita nak lakukan bersama sayang. Sayang cepat sembuh tau, sayang mesti tak sabar nak tengok anak kita kan. Sayang bangun cepat tau. Abang rindu kan sayang'.

TO BE CONTINUED

The RevengeWhere stories live. Discover now