3🌸

142 3 0
                                    

Umairah POV

Aku berjalan mengelilingi Mega Mall kerana terlalu bosan duduk kat rumah ditangan aku sudah dipenuhi dengan beg plastik pelbagai jenama tetapi agak risau sebenarnya jika terserempak dengan rakan seuniversiti yelah mereka tidak tahu yang aku sebenarnya anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin jutawan terkenal di dunia sebab tu aku hanya menyuruh Pak Mat hantar depan pagar u tu je walaupun agak jauh tapi nak buat macam mana kalau diorang tahu habislah duit daddy aku ni haa diorang tu cuma ingin berkawan sebab duit je takde pun erti persahabatan dalam diri tu cuma Amirah je yang tahu aku anak Tan Sri Akhiruddin. "Ehh Umai right wow window shopping nampak mana dapat duit haa" kata seorang perempuan yang amat dikenali "hish kau ni mirah terkejut aku. Aku ingat sapelah tadi tegur aku nasib baik kau kalau tak habis rahsia aku hish aku sepak kang haa" kata ku yang agak marah "hehe sorry tapi kan sampai hati kau tak ajak aku window shopping haa aku bosan lah window shopping sorang-sorang tak best tau" kata Amirah dengan nada yang agak gedik mana taknya pakai high heels 3 inci jeans shorts dan t-shirt lengan panjang haa macam ni

  Aku ingat sapelah tadi tegur aku nasib baik kau kalau tak habis rahsia aku hish aku sepak kang haa" kata ku yang agak marah "hehe sorry tapi kan sampai hati kau tak ajak aku window shopping haa aku bosan lah window shopping sorang-sorang tak bes...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Weh seksinya kau wah tak sangka aku" kata ku lagi haha padan muka kau. Aku hanya memakai baju t-shirt lengan panjang dengan seluar slack putih.

"Eh suka hati akulah diri aku bukan diri kau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Eh suka hati akulah diri aku bukan diri kau. Kau nak sibuk pahal. Mind your own business okay don't worry i tak akan jaga kain orang not like you huh" ujar Amirah dengan lenggang lenggoknya lalu membuat flip hair gitu erh sumpah gedik. "Dah lah baik aku layan shopping dari layan kau entah pape entah mind your own business " ejek aku kepada Amirah aku tahu dia tengah panas sekarang ni yela diejek right haha padan lah dengan muka tu kalau ya pun tak perlulah pakai shorts macam nak menunjuk je yang dia tu mempunyai peha yang putih melepak lagi gebu erhh senyampah aku tapi nak buat macam mana dia seorang kawan aku.

"eh Mai right Mai ni abang Mai" tegur seorang lelaki "ehh abang Shafiq lama tak jumpa abang" kata aku haa inilah sepupu kesayangan aku Syafiq Qusyairi b Ishak 23 tahun and still bujang hmm dah start dah Amirah sorang ni "hye saya kawan rapat Mai, Amirah Katrina panggil Mirah je" kata Amirah lalu menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Abang Shafiq "emm hye sorry Mirah bukan muhrim" kata Abang Shafiq mesti Amirah tersentak yelah jarang orang tegur dia hidup sosial sangat.

"Abang Shafiq sorang je ke Yana mana dah lama tak jumpa dia rindu" kataku Yana tu adik Abang Shafiq Sarah Liyana 21tahun sama umur dengan aku "takde dia tak datang Abang Shafiq sorang je Mai dengan mirah je ke mana mummy and daddy emm abang Mai mana? " kata Abang Shafiq "uishh satu satu lah mummy and daddy takde busy katanya abang ada kat rumah dialah kot tak tahulah emm takpelah bang Mai pergi dulu eh dah nak balik dah pun" "emm yela jaga diri baik baik tau Mai tu perempuan bahaya sorang sorang... bawak kereta elok elok kirim salam kat mummy and daddy okay bye assalamualaikum" "okey bang waalaikummussalam" kemudian aku dan Amirah terus berjalan "eh Mirah aku balik dulu lah dah lama dah aku shopping ni bye muah" "ok bye Mai take care drive carefully" ujar Amirah dan aku terus pergi dari situ.

Amirah POV

"Hergh senyampah aku tengok si Mai tu. Ramai lah pulak lelaki yang sukakan perempuan tu ergh" mana tak cemburu semua lelaki yang berbadan tegap handsome bergaya kaya semua ingin Umairah 'hish tak boleh jadi ni aku kena buat sesuatu supaya semua lelaki dah tak pandang perempuan jalang tu hmph! ' getus hatiku dengan geram sekali "eh sayang buat apa kat sini hmm" tegur seorang lelaki lalu aku terus berpaling dan memaut lengan lelaki tersebut "eh Khairil sayang!! You buat apa kat sini hmm i tengah window shopping! Yelaa bosan lah duduk kat rumah takde you" kataku lalu mencium pipi gebu Khairil "ehh ngada ngada eh you ni nak kena ni i angkat you kat sini kang" kata Khairil lalu mencubit pipiku "sayang jom temankan i shopping i soranglah" kataku dengan nada yang manja "boleh dear jom kita shopping tapi kan i laparlah boleh tak i makan you" kata Khairil lalu memelukku depan khalayak ramai "ehh ape you ni kalau you lapar you makanlah kat sini kan ada banyak restoran you pilih jelah apa yang you nak makan janganlah makan i ehh dah lah malu orang tengok tau" kata ku sambil menolak bidang dada Khairil 'wow tegap nya emm best ni ala taknak lepaskan pelukan ni hangat' getus hatiku "alolo yela sayang sapa suruh sayang pakai baju macam ni seksi sangat rasa nak ngap je aumm" kata Khairil dasar miang lalu kami pun meneruskan perjalanan kami mengelilingi Mega Mall adalah kadang kadang Khairil sengaja menyentuh peha gebu milikku aku hanya diamkan diri siapa tak suka lelaki pujaan menyentuh tempat yang sensitif bagi orang perempuan right haha.

Author POV

Semasa Izzat sedang makan di Wingstar Delight ada seorang wanita lingkungan 40-an maybe menegur Izzat "assalamualaikum Ijat sorang ke" kata wanita tu "ehh waalaikummussalam Aunty Mar, haah Ijat sorang je aunty sorang je ke?" kata ijat dengan penuh hormat Aunty Mar merupakan ibu saudara terdekat Izzat Datin Maria bt Budin anaknya Amirah Katrina bt Dato Amir "haah aunty sorang je yelah Mirah pergi shopping katanya dekat Mega Mall lah kot"ujar Datin Maria "ohh ye ke emm jomlah aunty makan sekali dengan Ijat" "takpe ke hmm yelah" Datin Maria dan Izzat berbual dengan rancak sekali.

"emm sayang kita makan dekat sinilah ye" kata seorang perempuan "hey Mirah mari sini makan sekali dengan mama dan Ijat" kata Datin Maria apabila terdengar suara Amirah dengan Khairil "hmm sayang kita makan sekali dengan mama jelah takpekan" kata Amirah dengan nada yang manja sambil tangannya memaut lengan Khairil yelah Amirah sangka yang Izzat sukakan dia tapi tak pun kesian kau Amirah perasan betul "hmm yela anything for you dear" kata Khairil lalu mencuit dagu Amirah lalu mereka pun duduk di meja yang sama dengan Datin Maria dan Izzat "hye Ijat" sapa Amirah dengan gedik "assalamualaikum" kata Izzat lebih kepada menyindir maybe "errr waalaikumussalam" jawab Amirah "emm cantik seluar takde yang lagi singkat ke happy dapat tayang peha kau tu happy? " kata Izzat "none of your business bro" sampuk Khairil "kau boyfriend dia eh patutlah perangai macam ni couple dengan iblis dah lah aunty Ijat balik dulu eh dah lewat ni Ijat ada janji something dengan mama takpa lunch ni Ijat belanja bye aunty assalamualaikum" kata Izzat lalu beredar dari situ "hish mama tengok tu anak saudara kesayangan mama tu menyampah tau haa" Amirah mengadu dekat Datin Maria "suka hati dialah sayang dah cepat order nak makan apa eh takpe yang ni mama belanja okay" kata Datin Maria.

The RevengeWhere stories live. Discover now