Hari ke-3
"Ijat jom pergi Han River nak tak? "Kata Umairah "boleh jugak. Dah lama saya teringin nak pergi Han River"kata Izzat "okay jom! Nanti saya ambil awak dekat hotel okay? " kata Umairah "okay" atau Izzat lalu mematikan panggilan.
Di Han River
"Ijat boleh tak awak cerita serba sedikit tentang hidup awak. Saya teringin sangat nak tahu" kata Umairah lalu mereka duduk di salah satu bangku yang ada di Han River "apa yang awak nak sangat tahu tu? " kata Izzat "emm awak ada girlfriend tak? " kata Umairah dengan senyuman nakal "kenapa tanya? Jangan kata awak dah jatuh cinta dekat saya sudah" kata Izzat dengan nada bergurau "eihh tak kuasa lah" kata Umairah.
"haha saya dah ada tunang lah" kata Izzat "eh ye ke? Nak tengok gambar boleh tak? " kata Umairah "boleh je"kata Izzat lalu mengeluarkan telefonnya dan menunjukkan gambar Syafiqah kepada Umairah 'eh ni macam perempuan dekat kedai hari tu tapi lelaki yang ada dengan dia haritu tu bukan Izzat' bisik hati Umairah "oh cantik orangnya. Macam mana boleh kenal? " kata Umairah "masa tu saya terlanggar dia dekat pasar lepas tu saya terjumpa dia dekat restoran dari situ lah saya mula kenal dengan dia dan rupa-rupanya dia satu universiti dengan saya cuma course je lain" kata Izzat
"ohh patutlah" kata Umairah "apa yang patut? " tanya Izzat "eh takde apalah. Jom main basikal tu nak tak? " tanya Umairah "jom" kata Izzat lalu menarik tangan Umairah tanpa sengaja kerana terlalu excited ingin bermain basikal."Wahhh!!!! Laju lagi Ijat!! " jerit Umairah "pegang kuat-kuat Mai nanti jatuh!! " kata Izzat sambil mengayuh basikal tersebut "wuhuuuuu!! " jerit Umairah lagi.
"Bestnya naik basikal tadi. Dah lama tak main basikal" kata
Umairah "Mai jom pergi cafe kat sana tu" kata Izzat "Ijat cafe tu tak halal lah. Ok jom saya bawa awak ke restoran yang halal dan famous dekat seoul ni" ajak Umairah "oh yeke? Hmm yela jom" kata aizzat lalau mereka berjalan ke arah kereta Umairah.....................................................................................
Okey dah sampai! Ni lah Makan Halal Korean Restaurant! Best tau makan dekat sini" kata Umairah "apa yang best? " tanya Izzat "samgyetang" kata Umairah dengan teruja "makanan apa tu? " tanya Izzat "ginseng chicken soup! "Kata Umairah "eh dah lah jom masuk lapar ni" kata Umairah lagi.
"Annyeonghaseyo Ahjumma Kim!! "Kata Umairah dengan teruja "oh hye ju-ah olaenman ine! (Lama tak jumpa) " kata Ahjumma Kim "nuguseyo? (Siapa ni?) " tanya Ahjumma Kim
"Nae chingu (kawan saya) " kata Umairah "oh annyeonghaseyo" kata Ahjumma Kim kepada Izzat "oh annyeonghaseyo, je ireumun izzat imnida" kata izzat lalu tunduk "malaysian" kata izzat lagi "oh nae nae" kata ahjumma kim."neo mwo meoggo sipeo? (Kamu nak makan apa?) " tanya Ahjumma Kim "samgyetang! " kata Umairah "nae arraseo" kata Ahjumma Kim lalu beredar dari situ "awak cakap apa haa dengan dia? " kata Izzat "adalah" kata Umairah lalu duduk di meja hujung sekali "cakaplah awak cakap apa dengan dia? " "saya cakap awak jahat" kata Umairah "awak tipukan? " tanya Izzat "entah" kata Umairah lagi "hish dia ni kan" kata Izzat lalu mengeluarkan telefonnya dan mengambil gambar Umairah senyap senyap.
" igeollo hae (ini untuk awak) " kata Ahjumma Kim lalu meletakkan samgyetang diatas meja "ahh gomawo ahjumma!" kata Umairah "cheonman"kata Ahjumma Kim lalu beredar dari situ. "Nah makanlah. Ni lah samgyetang"kata Umairah "wah nampak sedap lah" kata Izzat "memang best pun lagipun dulu masa saya balik korea mesti saya datang sini sebab tu saya rapat dengan Ahjumma Kim" kata Umairah "ahjumma Kim? " tanya Izzat "pemilik restoran ni lah" kata Umairah lalu mereka menjamu selera.
(Samgyetang - ginseng chicken soup)
"Uih kenyang nya" kata Izzat "ahjumma kim! " jerit Umairah "nae hye ju-ah imi gadeug chan? (Dah kenyang?) " tanya Ahjumma Kim "nae hehe. Oh ahjumma. Yeongsujeong juseyo? (Boleh saya dapatkan resit?) " tanya Umairah " nae chilyoneun gwaenchanha (takpe ahjumma belanja) " kata ahjumma kim "oh jinjja?! Wah gomawo ahjumma" kata Umairah lalu bersalaman dengan Ahjumma Kim "jom Ijat" kata Unairah lalu Izzat pun bangun dan mengikut Umairah.
"Kejap lagi kita nak pergi mana?" tanya Izzat "apa kata kita balikk dulu lepastu esok kita pergi Nami Island! Nak tak?!" kata Umairah "Nami Island? Nak!" kata Izzat "okey jom saya hantar awak balik lepastu awak kemas barang awak esok saya datang ambil awak. Pasal hotel dekat Nami Island tu takpe biar saya yang uruskan arraseo?" kata Umairah "nae arraseo" jawab Izzat lalu mereka ketawa haha.
.................................................................................................................
A/N- sorry pendek guys author sudah kekurangan idea dekat seoul. Nanti diorang pergi nami island author akan buat pepanjang okay
"Tak baik mungkir janji tau author" - Umairah
"Haishh arraseo!!" - author
"Ingat author, buat pepanjang tau next chpter. Fikir idea tu byk2!!" - izzat
"Diamlah kau setan -_-" - author
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...