20🌸

81 2 0
                                    

Majlis Perkahwinan
Izzat ❤ Umairah

Umairah POV

Harini merupakan hari bahagia buat aku dah ijat. fuhh. berdebar debar rasanya. Lagi beberapa jam sebelum gelaran Cik Umairah bertukar kepada Puan Umairah. Ohh ya. Keluargaku dari Korea sudah selamat tiba di Malaysia dua hari yang lepas tapi eomma cakap nanti ada lagi seorang yang akan sampai hari ini hmm eomma tak nak bagitahu siapa kah seseorang ituu T_T . Majlis akad nikah diadakan di kediaman Tan Sri Akhiruddin a.k.a my lovely daddy. Daddy cakap akad nikah buat dekat rumah je majlis sanding baru buat dekat hotel. Daddy jemput ramai sangat kenalan dia so oleh sebab itu pihak media pun ada so nanti muka aku akan ada di dalam akhbar huhuuu.... tak lupa juga dengan kawan seuniversiti aku of course aku jemput diorang. Khairil? of course datang takkan lah dia tak datang. Amirah? hmmm datang kot... aku ajak je diorang ni so nanti takdelah timbul fitnah pasal aku ada scandal or whatever.

'tokk tok tok'

"masuklah" kata ku "anak mummy dah siap ke?" tanya puan sri "dah mummy" kata ku sambil tersenyum "tak lama lagi anak mummy dah jadi isteri orang Mai kena ingat yang Mai kena jaga makan minum suami nanti jangan tinggalkan dia sorang sorang kalau nak pergi mana mana mesti minta izin dia. Syurga seorang isteri di bawah tapak kaki suami so Mai kena dengar arahan suami jangan ingkar ingat jangan pernah sesekali pun Mai tinggal solat ye sayang? kalau Mai ada masalah Mai berdoa pada Nya semoga permudahkan urusan Mai dan semoga Mai dapat selesaikan masalah itu dengan hati yang tenang ye sayang?" kata puan sri "baiklah mummy" kata ku "ok dah pengantin lelaki dah sampai so jom turun" kata puan sri lalu memimpin tangan ku turun dn menuju ke pelamin dan eomma ku akan sentiasa berada disebelah ku.

 Syurga seorang isteri di bawah tapak kaki suami so Mai kena dengar arahan suami jangan ingkar ingat jangan pernah sesekali pun Mai tinggal solat ye sayang? kalau Mai ada masalah Mai berdoa pada Nya semoga permudahkan urusan Mai dan semoga Mai dap...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-baju akad nikah Umairah-

"Izzat Danish Bin Kamal"

"ye saya"

"aku nikahkan dikau dengan puteriku Umairah Deanna binti Tan Sri Akhiruddin dengan mas kahwinnya satu ribu ringgit tunai"

"aku terima nikahnya Umairah Deanna binti Tan Sri Akhiruddin dengan mas kahwinnya satu ribu ringgit tunai"

"sah"
"sah"

"alhamdulillah"

Dengan sekali lahfaz aku sudah menjadi isteri kepada Izzat Danish.
Eomma ku sudah pun memeluk ku
"nampyeon-eul sunjonghaneun anae (jadi isteri yang taat pada suami ok)" kata eomma "nae eomma" balas ku dan aku lap air mata yang jatuh membasahi pipi eomma

Ijat datang dan duduk dihadapan ku lalu mengambil cincin dan menyarungkan cincin tersebut ke jari ku lalu aku mencium tangan Ijat dan Ijat mencium dahi ku lama.
"ehemm lamanya pengantin sambung malam ni ye" kata puan sri lalu Ijat melepaskan ku dan kami tersipu malu.

para tetamu yang hadir sudah pun menjamu selera.

"hyeju-ah" kata seseorang yang membuatkan aku sangat terkejut dan aku berpaling.

"jeon jung kook?!" kataku dengan nada terkejut of course lah terkejut aku tak tahu siapa yang jemput dia datang

"wae nollaji? (kenapa terkejut?)" kata jeon jung kook "nuga neoleul chodae haess-eo? (siapa yang jemput awak?)" tanyaku "eomma" kata Jung Kook "bwo eomma?" kataku sinis "jib-eo deulda (jemput lah makan)" kataku lagi "hyeju-ah" panggil Jung Kook lalu memegang tanganku "nae son-eul noh-a jwo (lepaskan tangan saya)" kata ku "nae mal deul-eoyo (dengar cakap saya dulu)" kata jung kook lalu aku menepis tangannya
"sayang kenapa ni?" kata Izzat lalu memeluk pinggang ku "awak ingat lagi tak dia" kata ku sambil nenunjuk ke arah jung kook. Aku perasan yabg jung kook tengah pandang pinggang ku yang dipeluk oleh Ijat "dia yang dekat restoran hotel appa kan" kata Ijat "haah pekerja appa" kataku "annyeonghaseyo Izzat ibnida"kata Izzat lalu menghulurkan tangannya "annyeonghaseyo jeon jung kook ibnida" kata jung kook "hyeju-ah naneun ajigdo neoleul saranghae ( saya masih sayangkan awak) " kata jung kook "geunyeoneun nae anae ya. (dia isteri saya)" kata Ijat dan aku rasa macam nak gelak tengok muka Jung Kook yang terkejut dengan balasan kata Ijat ye Ijat dah boleh cakap dalam bahasa korea sebab aku yang ajar sebab tu dia paham apa yang jung kook cakap "naneun nae anaeleul aju manh-i saranghae (saya sayangkan isteri saya sangat)" kata Ijat lalu mencium pipiku dushh aku sangat terkejut "nega nae jaesan-eulo yeong-wonhi gal su issneunji hwag-inhae julgeoya (saya akan pastikan yang awak akan jadi hak milik saya selamanya)" kata jung kook "naneun neoleul gidaligo iss-eossgo neoneun malleisia-e gakkabjiman neoleul chajgo iss-eossda (saya dah lama tunggu awak dan saya dah lama cari awak walaupun awak dekat malaysia)" kata jung kook lagi "nega Izzat-e manjoghagileul balanda (semoga awak bahagia dengan Izzat)" kata Jung Kook lagi "saranghae hyeju-ah" kata jung kook lalu memeluk ku depan Ijat namun aku tidak menolak dan aku tidak membalas.
Dia melepaskan pelukan tersebut dan minta maaf kepadaku dan Ijat sebab dah peluk aku huhh dah peluk baru minta maaf tagunaa.

"sayang mind to explain?" kata Izzat "malam ni ok dah tak mau sedih sedih harini kan hari bahagia kita so kenapa kita nak sedih kita sepatutnya happy harini" kataku sambil senyum dan aku tahu senyuman itu adalah palsu buat masa sekarang "neoneun maeu hwaganassda (awak sangat tabah)" kata Ijat sambil memelukku lalu aku membalas pelukannya.

"ehh pengantin ni pergi layan tetamu lah apa nak jadi lah korang ni tahulah dah halal tapi bukan sekarang" kata mummy. Aku dan Ijat hanya tersenyum lalu kami berdua menuju ke meja dimana para tetamu berada.

"hi Umai" kata seseorang
"Khairil?" kata ku lalu Izzat memeluk pinggang ku "tahniah atas perkahwinan awak" kata Khairil lalu menghulur sekotak hadiah "thank you for this present"kata Izzat lalu mengambil hadiah tersebut "korang berdua sangat sepadan macam pinang dibelah dua" kata Khairil lagi "thank you and macam mana pula awak dengan amirah katrina? bila nak kahwin? tak baik tau bawa anak dara orang keluar sampai malam" kata ku "oh kau ke boyfriend sepupu aku tu"kata Ijat dan aku terkejut aku tak pernah sangka Amirah tu sepupu Izzat wah macam langit dengan bumi "ye aku dan kau tak ingat aku ke?" kata Khairil dengan nada sinis "of course aku ingat terlalu ingat banyak kut memories aku dengan KAU kan?" kata Izzat lalu Khairil hanya membalas dengan ketawa sinis "by the way congrats to both of you jangan lupa buka hadiah aku paling last ok" kata Khairil lalu beredar dari situ "mind explain too sayang?" kataku kepada Ijat "tonight okay?" kata Izzat lalu mencium dahiku dan beredar masuk ke dalam rumah.

The RevengeWhere stories live. Discover now