"abang, sayang lapar" kata Umairah kepada Izzat yang sedang bermain dengan anak-anak mereka.
"ye sayang, nak makan apa, abang belikan" kata Izzat lalu meletakkan Afeefa diatas tilam yang dibawa oleh Izzat ke wad Umairah.
"abang belikan bubur je la boleh, lagipun sekarang kan sayang tengah pantang" balas Umairah.
"ye lah abang belikan kejap"
"assalamualaikum"
"waalaikummussalam, eh Khai masuklah" kata Izzat lalu menjemput Khairil dan Amirah masuk ke dalam wad tersebut.
"ni haa kitorang bawakan bubur untuk Umai" kata Khairil lalu meletakkan satu bekas yang mengandungi bubur ayam di atas meja.
"eh, Ijat jom teman aku rokok jap" kata Khairil lalu menarik tangan Izzat dan meninggalkan Amirah dengan Umairah didalam wad tersebut.
"mai.."
"mira, aku dah maafkan kau" kata Umairah
Amirah lalu mengangkat kepalanya yang tertunduk dan memandang kearah Umairah.
"Mai apa yang aku buat dekat kau sangatlah tak patut Mai. Aku kejam sangat. Aku malu dengan kau sekarang ni. aku tahu aku tak sepatutnya minta kemaafan dari kau. Aku kejam Mai, aku kejam" luah Amirah.
"mira, kita sebagai manusia harus memberi kemaafan kepada seseorang. Siapalah kita kalau tidak saling bermaaf-maafan sedangkan Nabi Muhammad SAW sering bermaaf-maafan. Mira, aku dah lama maafkan kau. Kau tak salah pun Mira. Ya, memang perbuatan kau kejam tapi kau dah bertaubatkan. Aku dah maafkan kau, aku tak nak hidup dalam dendam" balas Umairah lalu memeluk Amirah.
"aku sayang kau" kata Umairah
"aku sayang kau juga" balas Amirah.
"dah buang yang keruh ambil yang jernih ok" kata Izzat.
"bila kau discharge?" tanya Khairil
"esok insyaAllah" balas Umairah.
........................................................................
......................................................................."dangsin-eun jug-eul geos-ida (kau akan mati)" kata Jeon Jung Kook sambil memegang pisau dan menoreh gambar Umairah.
"neon nal baesin haess-eo (kau khianati aku)"
"neon nal sog-yeoss eo (kau tipu aku)"
"naneun dangsin-ui gajog-eul pagoehabnida (aku akan hancurkan keluarga kau)"
kata Jung Kook lalu menyarungkan hoodie hitam miliknya dan memakai mask hitam lalu keluar daripada bilik tersebut.
........................................................................
......................................................................."ok baiklah puan, puan dah boleh discharged hari ini ya. Nanti jangan lupa makan ubat dan jaga diri puan elok-elok okay" kata doktor lalu keluar daripada wad yang menempatkan Umairah.
"doktor cakap apa tadi?" tanya Izzat sambil mengusap rambut Umairah.
"doktor kata sayang dah boleh discharged hari ini" balas Umairah.
"Alhamdulillah, kalau macam tu sayang tukar baju kejap, abang pergi settlekan bil ye" kata Izzat lalu mencium dahi Umairah dan beredar ke kaunter pembayaran.
kringg~ kringg~
"hello?" tanya Umairah
"hello Mai, daddy ni, Mai macam mana hari ini? dah okay ke? bila discharged?" tanya Tan Sri Akhiruddin
YOU ARE READING
The Revenge
غموض / إثارةSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...