21🌸

96 4 0
                                    

majlis akad nikah sudah pun selesai alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar even ada dua ekor gergasi datang mengganggu mood happy aku dengan Ijat tadi. Esok malam majlis resepsi aku dengan Ijat jadi kami berdua ingin berehat di dalam bilik tidurku selepas penat berhempas pulas dekat dapur dari petang hingga malam!

"sayang duduk jap" kata Izzat lalu aku terus menuju kearah Ijat dan duduk disebelah nya "can you explain about jung kook just now" kata Ijat sambil merenung mataku yaa dia inginkan kejujuran disini

"Jeon Jung Kook? my ex yea my ex" kataku "but-" Ijat ingin berkata tetapi dipotong oleh ku" shhh! let me explain first" kataku "saya putus dengan dia sebab saya nampak dia curang dengan saya. dia seorang kaki perempuan. perempuan keliling pinggang. saya menyesal sangat masa tu sebab percayakan lelaki macam dia. bila saya siasat sebenarnya dia rapat dengan saya just because of appa's money" balasku lagi "setelah lama saya dekat Malaysia saya pulang ke Korea ye time kita berdua dekat restoran ye time tu la saya baru jumpa dia balik. saya terkejut bila dia datang ambil order time tu. saya tak tahu pulak dia kerja dengan appa. dia cakap dia menyesal buat saya macam tu dulu. dia cakap perempuan perempuan keliling pinggang tu salah saya sebab sya tak layan dia. huhh. saya tak sangka dia tuduh saya macam tu. tu last saya jumpa dengan dia. saya tak sangka dia datang. saya tak jemput dia pun. saya rasa dialah yang eomma cakap ada lagi seorang yang akan sampai harini." kata ku lagi "ok so nanti kalau ada problem kita akan selesaikan sama sama ok jangan cepat sangat merajuk ye sayang" kata Ijat.
"ijat. can you explain about Amirah Katrina?" tanya ku

"amirah tu sepupu saya tapi saya tak pernah sukakan dia sebab dia terlalu seksi ehh wait macam mana awak kenal amirah?" tanya Ijat "Amirah dulu dia bestfriend saya dekat u tapi kitorang gaduh sebab khairil. Khairil bercinta dengan saya sebab harta daddy and dekat belakang saya dia bercinta dengan Amirah. Saya pernah terdengar diorang borak tentang saya. Amirah yang minta Khairil bercinta dengan saya sebab harta daddy. Masa tu, satu universiti tak tahu tentang saya anak daddy. Diorang hanya tahua yang saya anak orang miskin hanya Amirah yang tahu saya anak daddy and dia bagitahu Khairil tentang tu. that's why saya takut nak bercinta dengan mana mana lelaki. Tapi saya percaya pada takdir Allah yang telah menyatukan kita. saya harap betul awak jodoh saya. dan saya harap awak bukan macam lelaki tu" kata aku lalu Ijat memeluk ku erat "saya sayang awak bukan sebab harta daddy. saya pun ada harta saya sendirilah kalau tak saya takkan kahwin dengan awak. Macam mana saya nak tanggung awak dengan anak-anak kita nanti kalau saya tak ada kerja dan tak ada duit? kan?" kata Ijat. Aku hanya mengangguk. "awak kerja apa?" tanya ku "saya kerja dekat syarikat daddy. Baru tiga bulan" kata Ijat "ooo ehh saya tak pernah nampak awak pun" kata ku "saya ada je dekat syarikat daddy saya selalu nampak awak datang tapi tulah orang tu tak pernah pun perasan kita" kata Ijat "awak kerja dekat bahagian mana?" kataku "saya PA abang awak lah" kata Ijat "ohh ye ke hmmm"kataku. Minggu depan aku dah masuk kerja. Aku kerja dekat syarikat daddy juga tapi aku still kena minta kebenaran Ijat. Nanti lah aku minta.

Majlis Resepsi
Izzat ❤ Umairah

"sayang dah siap ke belum?" kata Izzat sambil memulas tombol pintu untuk masuk ke bilik hotel Umairah "sikit je lagi jap eh" kata Umairah lalu mencubit pipi Izzat

"ok dahh jom" kata Umairah lalu memaut lengan Izzat dan menuju ke dewan resepsi.

"mengumumkan ketibaan pasangan merpati dua sejoli yang diraikan pada malam ini dipersilan prince charming Izzat Danish bin Kamal" kata DJ yang ditempah khas oleh Tan Sri Akhiruddin.

Izzat masuk ke dewan dan menuju ke pelamin yang disediakan melalui karpet merah

Izzat masuk ke dewan dan menuju ke pelamin yang disediakan melalui karpet merah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

        -baju pengantin Izzat Danish-

                            -pelamin-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                            -pelamin-

"dipersilakan princess Umairah binti Tan Sri Akhiruddin"

"dipersilakan princess Umairah binti Tan Sri Akhiruddin"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-baju pengantin Umairah-

Ramai yang mengucapkan tahniah kepada Izzat dan Umairah

suasana di dalam dewan sungguh meriah. Ramai tetamu yang hadir. Amirah Katrina pun datang. ohh ya Syafiqah Qistina ex tunang Izzat pun datang juga.

"congratulations to both of you" tegur Syafiqah dari arah belakang lalu Izzat dan Umairah menoleh ke arahnya
"thank you" kata Izzat "jangan selesa sangat okay sayang one day you'll be mine of course nothing change like before our relationship broke just because of her. so tak pelik if i akan pastikan you all takkan bahagia because Izzat just for me only ok babe" kata Syafiqah lalu beredar dari situ "it's ok sayang nothing will happen don't worry ok"kata Izzat sambil memelukku.

"dijemput pengantin yang diraikan untuk menjamu selera" kata DJ lalu Izzat dan Umairah menuju kearah 'meja makan beradab' yang disediakan

"dijemput pengantin yang diraikan untuk menjamu selera" kata DJ lalu Izzat dan Umairah menuju kearah 'meja makan beradab' yang disediakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

        ....................................................

"umai, Ijat kamu pergilah rehat dulu. Penatkan jadi tumpuan seharian ni" kata Puan Sri Alyna "baiklah mummy kitorang naik dulu ye"kata Izzat lalu menarik tangan Umairah dan menuju ke arah blik mereka

"sayang nak pergi honeymoon tak?" tanya Izzat lalu memeluk Umairah dari belakang "sayang ikut abang je"kata Umairah "abang, sayang nak minta kebenaran untuk kerja dekat syarikat papa, boleh tak?" kata Umairah "sayang kerja dekat department apa?" tanya Izzat "papa tawarkan dekat bahagian account as a leader sebab leader yang sekarang ni nak berhenti kerja sebab her husband dah tak kasi kerja" kata Umairah "oh sayang dekat Uni dulu ambil course apa?" tanya Izzat "accountant lah sebab tu daddy tawarkan kerja dekat bahagian account" kata Umairah "yelah abang izinkan sayang kerja so nanti kita pergi kerja naik satu kereta je lah baru lah sweet kan" kata Izzat "yela abang ku sayang"kata Unairah lalu mencubit pipi Izzat.

The RevengeWhere stories live. Discover now