27🌸

36 1 0
                                    

"alhamdulillah isteri encik baik-baik je. Sekarang ni puan kena jaga pemakanan puan sebab puan kena jaga nyawa satu lagi tu" kata Doktor Ridzuan "saya mengandung ke doktor?!" tanya Umairah dengan nada terkejut. "ya sayang" jawab Izzat lalu mengucup dahi Umairah "ya Allah abang, syukur alhadulillah" kata Umairah lalu memeluk Izzat "alhamdulillah kandungan bayi puan sihat walafi'at. Jadi, saya harap puan jaga lah pemakanan puan dan kalau boleh puan jangan lah berjumpa dengan kawan puan yang hari itu. Oklah saya pergi dulu eh" kata Doktor Ridzuan lalu beredar daripada situ. "kawan saya?" tanya Umairah "nanti abang cerita eh buat masa sekarang sayang jaga baby kita elok-elok dulu okay. Pasal kawan sayang tu bagi abang selidik dulu ye sayang. sikit je lagi" kata Izzat "okay tapi janji tau bagitahu sayang as soon as possible okay" kata Umairah.

"assalamualaikum" tegur Syafiqah dan Naufal "waalaikummussalam" jawab Izzat dan Umairah "alhamdulillah kau dah sedar Mai" kata Syafiqah "ada good news ke" tanya Naufal "Umairah mengandung sebulan" jawab Izzat "oh ye ke?? alhamdulillah rezeki" kata Syafiqah lalu memeluk Umairah. "alhamdulillah rezeki yang Allah bagi" kata Umairah "korang bila pula" tanya Izzat "err tak ada rezeki lagi nak buat macam mana" jawab Syafiqah. "nanti ada lah tu" kata Izzat

"eh Ijat macam mana dengan siasatan tu?" tanya Naufal "emm polis cakap bukti tu tak cukup untuk tahan dia" jawab Izzat "seriuslah!! dah terang-terang CCTV tu tunjuk perempuan tu yang buat dekat Mai kan" kata Naufal "wait perempuan mana ni? aku tak tahu apa apa pun" kata Umairah "kau tak bagitahu dia lagi ke Ijat?" tanya Syafiqah "belum" kata Izzat "kau ingat tak kawan baik kau Amirah Katrina tu?" tanya Naufal kepada Umairah "ye kenapa dengan dia?" tanya Umairah "dia..dia..dia cuba nak bunuh sayang" jawab Izzat "abang tipukan saya tak percaya" kata Umairah "dah lah bagi saya rehat dulu" kata Umairah lalu menarik selimut menutupi badannya dan memejamkan matanya.

................................................................................................................................................

Jeon Jung Kook tiba di Kuala Lumpur International Airport 2 setelah 10 jam perjanan menaiki kapal terbang daripada Korea ke Malaysia. Jung Kook menahan sebuah teksi lalu masuk ke dalam teksi tersebut.

"please take me to Hospital Huntington" kata Jung Kook lalu teksi tersebut terus bergerak menuju ke destinasi yang disebutkan oleh Jung Kook sebentar tadi.

"where are you from?" tanya pemandu "i'm from korea" jawab Jung kook "oh but why you want to go to the hospital immediately?" tanya pemandu lagi " because my wife to be was accident last week so now she's in coma" jawab Jung Kook "oh really? i'm so sorry for that" kata pemandu tersebut.

"okay here you are Hospital Huntington" kata pemandu tersebut lalu memberhentikan teksinya betul-betul di hadapan hospital tersebut "okay here is the money. Just keep the change okay thank you sir" kata Jung Kook lalu menghulurkan duit not seratus ringgit kepada pemandu teksi tersebut "thank you so much sir" kata pemandu itu lalu Jung Kook menutup pintu teksi itu.

"neoleul goelobhil sigan-iya ( sudah tiba masanya untuk kau merana )" kata Jung Kook lalu memasuki hospital tersebut. "can i know the room number for patient Umairah Deanna Tan Sri Akhiruddin?"tanya Jung Kook "wait for a moment. The room is 1104 at level 1" kata penjaga kaunter "okay thank you" kata Jung Kook lalu meninggalkan kaunter tersebut dan menuju ke laluan kecemasan.

"bogsuneun yeojeonhi nam-aissda ( dendam tetap dendam )" kata Jung Kook disebalik pintu bilik Umairah lalu meninggalkan sebuah kotak di hadapan bilik tersebut dan beredar daripada situ.

................................................................................................................................................

"abang, sayang nak keluar jalan-jalan boleh tak? bosanlah duduk dalam bilik ni"kata Umairah "yelah tunggu kejap" kata Izzat lalu mengambil wheelchair untuk Umairah dan membantu Umairah untuk bangun.

"sayang nak pergi mana ni sebenarnya" kata Izzat lalu membuka pintu bilik tersebut. "eh abang ada kotak lah" kata Umairah lalu Izzat mengambil kotak tersebut "abang letak dekat dalam dulu lepas ni kita buka eh"kata Izzat "ye lah bang" jawab Umairah lalu Izzat menolak wheelchair tersebut menuju ke taman yang tersedia di dalam hospital tersebut

................................................................................................................................................

"hish tak guna betul lah macam mana kau boleh hidup lagi ni?! Nyawa kau ni liat sungguh! Eei, geramnya!! tak apa plan A tak jadi kita guna plan B pula hahaha!!" kata Amirah lalu mengeluarkan telefon bimbit miliknya dan mendail nombor seseorang.

" hello, aku ada tugas untuk kau laksanakan as soon as possible. Nanti aku whatsapp dekat kau tempat dan masa untuk kita jumpa" kata Amirah lalu mematikan panggilan tersebut.

Amirah mengambil anak kunci kereta miliknya lalu keluar daripada rumah agam milik keluarganya lalu telefon bimbitnya berbunyi menandakan ada panggilan.

"hello" kata Amirah "mana kau nak pergi sekarang ni haa?!" jerit Khairil "eh suka hati saya lah nak pergi mana pun. NONE OF YOUR BUSINESS!!" jerit Amirah "eh kau ingat eh, kalau kau apa-apakan Umairah, aku takkan teragak-agak untuk sebarkan gambar tu siap ada video sekali okay"kata Khairil lalu mematikan panggilan tersebut.

"eh dia pasang spy ke? laju je tahu aku nak pergi mana" bebel Amirah lalu menaiki kereta miliknya dan beredar daripada rumah itu.

................................................................................................................................................

" eo haengboghage gyeolhonhaessdago gieoghani? (kau ingat kau dah kahwin kau bahagia?)" kata Jung Kook sambil memegang gambar Umairah lalu menampal di cermin hotel. Jung Kook mengambil sweater hitam miliknya lalu memakainya dan keluar daripada bilik tersebut.

Dia menahan sebuah teksi dan masuk ke dalamnya "Hospital Huntington please" kata Jung Kook lalu teksi tersebut beredar daripada kawasan hotel dan menuju ke Hospital Huntington di mana Umairah berada.

................................................................................................................................................

Selepas sahaja Umairah dan Izzat bersiar-siar di kawasan hospital, mereka kembali ke bilik Umairah.
"eh abang, kotak tu kita tak buka lagi" kata Umairah sambil tunjuk ke arah kotak yang dibalut dengan pembalut berwarna merah dan diikat dengan reben berwarna putih.

"sayang nak buka kotak ni ke?" tanya Izzat sambil menghulurkan kotak tersebut kepada Umairah lalu Umairah mengambilnya daripada Izzat "kita buka sama-samalah bang. Inikan untuk kita" kata Umairah.

Umairah membuka reben tersebut dan penutup kotak itu.

"ya Allah abang! apa ni!!" kata Umairah lalu menutup kembali kotak tersebut. Izzat mengambil kotak tersebut dan membukanya kembali.

"astaghfirullaha'azim. Dugaan apa ni ya Allah" kata Izzat lalu menutup kotak tersebut. ""abang kenapa ada gambar Umairah dan anak patung tu ada darah" tanya Umairah.

TO BE CONTINUED

The RevengeWhere stories live. Discover now