"ma nanti lepas final exam kan Ijat rasa Ijat nak pergi bercuti lah dekat korea" kata Izzat "jauhnya Ijat. Ijat dah bagitahu papa dah pasal hal ni?" kata Puan Azira lalu menghulurkan sepinggan nasi goreng kepada Izzat "belum lagi. Izzat baru je terfikir hal ni lagipun duit Ijat cukup je kalau Ijat nak pergi korea" kata Izzat "yelah mama tak kisah pun Ijat nak pergi ke tak tapi Ijat kenalah bagitahu papa dulu okay" "okay ma nanti ijat bagitahu. bestlah ma nasi goreng ni" kata Izzat "ngada-ngadalah kamu ni" "oh ya ma. papa mana? tak nampak pun" "papa pergi office lah" "oklah mama Ijat nak pergi lain jap okay bye ma muah love u!!" kata izzat lalu beredar dari situ.
..................................................................................
"Hye papa!" Kata Izzat selepas sahaja masuk bilik pejabat Encik Kamal "eh Ijat kenapa tiba-tiba datang office papa ni?" Tanya Encik Kamal "hmm saja je. Bosanlah pa tak tahu nak buat apa. Emm pa boleh tak minggj depan Ijat nak pergi Korea?" Kata Izzat sambil bermain dengan handphone miliknya "buat apa?" Kata Encik Kamal "saja je nak bercuti lagipun minggu depan kan dah start cuti semester" kata Izzat.
"Pergilah tapi-" "tapi apa pa?" "Duit sendiri okey untuk kamu berbelanja dekah sana. Tiket flight takpa papa belanja" kata Encik Kamal "betul ni pa?! Yeahh! Boleh pergi korea! Nak jumpa bts! Huahuahua!" Jerit Izzat "apa yang kamu merepek ni Ijat oi papa nak buat kerja ni. Kamu tak keluar ke?" Kata Encik Kamal "keluar? Pergi mana?" Tanya Izzat.
"Pergi beli barang keperluan kamu lah. Kata nak pergi korealah nak jumpa apa bts?" Kata Encik Kamal lalu ketawa terbahak-bahak sudah lama dia tak bersembang macam ni dengan anak teruna dia yang sorang tu "alaa papa ni suka tau kacau. Emm pa" marah Izzat"apa?" Kata Encik Kamal "Nak duit?"kata Izzat "Buat apa?" Kata Encik Kamal "Laa tadi suruh pergi beli barang keperluan apa entah" kata Izzat "hish yela yela kamu ni kan. Nah 200ringgit cukup tak?" Kata encik kamal "cukup sangat pa! Pa tempah ticket flight pa! Nanti habis!! Tempah online tau pa!" Jerit Izzat lalu keluar daripada bilik Encik Kamal.
.................................................................................
"Mummy, Mai nak keluar jap. Nak pergi beli barang untuk ke korea nanti takut tak sempat nak pergi beli" kata Umairah lalu duduk disebeluah Puan Sri Alyna "hmm yela. Duit ada tak tu?" Tanya puan sri "ada. Mai guna duit simpanan Mai" kata Umairah "laa kenapa tak minta dengan daddy?" Tanya puan sri lagi "eh takpa lah mummy. Kan Mai nak beli barang Mai nak balik kampung Mai so takpalah tak nakguna duit daddy je. Mai pun simpan duit sikit-sikit. Takpa Mai guna duit Mai okay?" Kata Umairah.
"hmm yelaa. Bila kamu nak keluar? " kata Puan Sri lalu menghulurkan satu pinggan keropok kepada Umairah "petang ni kot. Mummy nak ikut?" Tanya Umairah "takpelah kamu pergi sorang jerlah" kata Puan Sri "alaa mummy jomlah ikut sekali. Dah lama tak keluar dengan mummy. Please" kata Umairah "haish yela-yela saje jekan hish kamu ni" kata Puan Sri.
...........................................................................
"Mummy baju ni ok tak? " kata Umairah sambil menunjukkan baju yang dipegangnya itu "cantik sangat tapi kan sayang kita datang sini nak beli barang keperluan Mai kan bukan nak beli baju" kata Puan Sri Alyna "ye Mai tahu tapi baju ni bukan untuk Mai. Baju ni untuk adik Mai dekat korea. Mai rasa Mai nak beli baju lah untuk di orang semua" kata Umairah "baiknya kamu Mai. Sejuk perut eomma kamu mengandungkan kamu. Takpe kamu ambil je yang mana kamu nak mummy bayar" kata puan sri "eh mummy tak payah lah biar Mai je yang bayarkan" kata Umairah "takpe anggap je ni hadiah dari mummy untuk keluarga Mai okay?" kata puan sri "hmm okay mummy" kata Umairah lalu memilih baju untuk keluarganya.
"Eh saya ambil dululah baju ni" kata Syafiqah "hmm takpelah awak ambillah baju ni takpe saya boleh ambil baju lain" kata Umairah lalu menghadiahkan senyuman yang ikhlas kepada Syafiqah "huh! Senyampah aku dengan dia ni berlagak bagus betul! Dahlah tak pakai tudung!" kata Syafiqah 'Ya Allah apalah salah aku dekat dia tadi tu. Kenapa dia sangat bencikan aku? Aku tak buat apa pun dekat dia. Baju yang dia nak tadi tu pun aku dah bagi dekat dia. Apa salah aku ya Allah' bisik hati Umairah apabila dia terdengar suara Syafiqah mengamuk tadi. "Hey sayang kenapa ni?" tegur seorang lelaki kepada Syafiqah "takde apelah awak tadi budak tu haa dia nak ambil baju ni. Dia kata dia ambil dulu padahal saya yang ambil dulu dahlah tak pakai tudung berlagak alim betul" kata Syafiqah "hey kenapa cakap macam tu haa tak baik tau sayang" kata lelaki tersebut.
"Huh. Dahsyat kau" kata Umairah selepas sahaja dia melihat adegan Syafiqah dengan lelaki tersebut "Mai dah siap pilih? " kata puan sri "dah mummy" kata Umairah lalu menunjukkan baju yang dipilihnya sebentar tadi "okay dah jom pergi bayar" kata puan sri lalu menuju ke kaunter pembayaran "semunya 300 ringgit" kata salesgirl tersebut "nah" kata puan sri lalu menghulurkan tiga keping not 100 ringgit "terima kasih datang lagi" kata salesgirl tersebut.
................................................................................................................
A/N- korang enjoy tak dengan cerita author ni? Sorry lah kalau tak best. Comment tau jangan tak comment
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...