11🌸

90 3 0
                                    

Sejak dari hari yang Umairah umumkan tentang identitinya itu rakan seuniversitinya selalu berbaik dengannya bukan itu sahaja malah setiap kali dia hendak keluar pasti ada sahaja wartawan yang datang untuk menemubual dengannya.

"Mai tunggulah kejap! Please give me a chance to explain"
Kata Khairil "apa lagi yang kau nak haa tak guna! Dasar buaya! Mata duitan!" Marah Umairah "bila masa pula saya mata duitan, saya tak tahu pun yang awak anak Tan Sri Akhiruddin. Awak tak pernah bagitahu saya pun. Macam mana saya nak tahu" kata Khairil "eh benda tu tak penting tau kalau awak betul betul cintakan saya tapi tak! Awak tak cintakan saya! Awak cintakan harta Tan Sri Akhiruddin! Ni awak dengar ni!" Kata Umairah lalu menekan butang play di telefon miliknya

"Sayang you ni kan dah lama tak keluar dengan i. You selalu keluar dengan si Mai tu. Sampai hati you tau" "baby i bukan apa. I keluar dengan dia sebab duit lah. You kan tahu pasal ni. You jugak yang bagitahu i kan yang dia anak Tan Sri Akhiruddin and this is your plan right? Takkan you dah lupa kot" "ye i tahu memang lah ni plan i tapi you kena ingat yang i ni tunang you tau. You tak bolehlah lupakan i macam tu je" "ye i tahu. Ok macam ni. Apa kata kita keluar shopping kejap lagi okay?" "Nanti kalau Mai nampak macam mana?" "Tak dia takkan nampak sebab dia tengah merajuk dekat rumah dia tu haa. Tak kuasalah lah i nak pujuk si mesin bank tu" "haha apalah you ni mesin bank pun mesin bank you jugak kan"

"Puas hati sekarang?" Kata Umairah "Mai you dah salah fahan ni?" Kata Khairil "oh salah faham? Salah faham antara you dengan Amirah ke? Dahlah Khai i dah penat nak layan semua penipuan you ni. Nah you ambil balik cincin yang you bagi dekat i ni. You pergi bagilah dekat si Amirah tu. Puas hati you kan. We're over. Oficially over stop it!" Kata Umairah lalu beredar dari situ "huh! Game baru je start Mai not over yet just wait and see" kata Khairil lalu membuat satu panggilan.

.............................................................................

"Ma Ijat nak keluar dengan Iqah jap" kata Izzat "ye sayang baiklah jangan balik lambat tau" kata Puan Azira "kenapa ma?" "takdelah dia kan anak dara orang tak baik tau keluar lama lama" "ye tahulah ma. Bukannya tak pernah bawa keluar" kata Ijat lalu bersalaman dengan Puan Azira.

"Anak awak dah keluar dah?" kata Encik Kamal lalu duduk di atas sofa "dah baru je tadi katanya nak keluar dengan tunang dia tu" kata Puan Azira lalu duduk disebelah Encik Kamal "ni haritukan saya pergi dinner AA's Company kan?" kata Encik Kamal "haah kenapa" "awak tahu tak siapa pemilik syarikat tu?" "tak. Siapa bang?" "Akhiruddin jiran lama kita tu" "lah ye ke? Isteri dia si Alyna tu macam mana? Sihat tak? Anak-anak dia? Ya Allah bang dah lama tak jumpa dekat 20 tahun lebih jugak lah saya tak jumpa dengan dia"

"ya Allah awak ni kan sabarlah saya nak cerita ni" "hehe yela yela saya excited sangat" "anak sulung dia tu yang nama Ryan tu dah kahwin dah. Dah ada anak satu dah pun." "lah ye ke Ya Allah cepatnya masa. Dulu dia kecik je lagi sekarang dah kahwin dah dia tu ye" "haa yang anak angkat tu yang selalu main dengan Ijat dulu-dulu tu ingat tak? " "emm yang mana eh? Mai ke? " "haa Mai lah yang sama umur dengan Ijat tu. Sebenarnya abang ingat nak satukan Ijat dengan Mai tapi nampaknya bukan jodoh diorang lah" "nak buat macam mana" "awak nak tengok gambar diorang tak?" "eh nak lah bang"

 Sebenarnya abang ingat nak satukan Ijat dengan Mai tapi nampaknya bukan jodoh diorang lah" "nak buat macam mana" "awak nak tengok gambar diorang tak?" "eh nak lah bang"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The RevengeWhere stories live. Discover now