33🌸

8 1 0
                                    

Hello, my lovely readers! I'm so sorry sebab hilang hampir setahun tanpa update the chapter T_T  I'd been busy this year since this is my final year in diploma. But! I'll update more this month sebelum masuk last semester this October! I can't promise anything but I'll try hee. Oh, by the way, I dah improve sikit cara writing hehe so hope you guys sukaaaa!!! Enjoy this chapter okay because there will be something at the end of this chapter opss ter reveal sikit ehek

.................................................................................................................................................

" dangsin-eun jigeum dangsin-i gotongbad-eul haengbog (kau gembira sekarang nanti kau akan derita)" kata Jeon Jung Kook sambil memerhati Umairah dan Izzat di kediaman Tan Sri Akhiruddin. "nae wonhan-eun bobogdoeji anhseubnida (dendam aku tak terbalas lagi)" kata Jung Kook lagi. "awak siapa eh?" tegur seorang lelaki. "Oh hello, i am a foreigner and i think that i'm lost" balas Jung Kook sambil senyum ke arah lelaki tersebut. "Oh where do you want to go then?" tanya lelaki itu. "Actually i rent a homestay somewhere here but its okay i will try to search it again thank you" balas Jung Kook lalu menundukkan kepalanya. "Okay then young boy take care" balas lelaki itu lalu beredar dari situ.

........................................................................
.......................................................................

"Assalamualaikum tan sri, tadi saya nampak ada seorang lelaki mecurigakan sedang meninjau rumah tan sri" kata pengawal keselamatan yang mengawal keselamatan rumah milik keluarga Tan Sri Akhiruddin. "Hantar rakaman CCTV tersebut sekarang" kata tan sri. "Ini rakaman CCTV footage tersebut, tan sri" balas pengawal keselamatan tersebut yang dikenali sebagai Akmal. "Macam pernah nampak lelaki ini tapi dekat mana ya?" kata tan sri. "Tadi saya tegur dia tan sri, dia kata dia seorang foreigner" balas pengawal keselamatan tersebut. "ya nampak pun tahu dia seorang foreigner, okay thank you" kata tan sri lalu membuat satu panggilan telefon.

........................................................................
.......................................................................

"Sayang, kita nak pergi mana ni?" tanya Amirah kepada Khairil yang sedang memandu kereta menuju ke satu destinasi. "Kita pergi cari barang hantaran. Majlis kita dah dekat tapi kita tak beli pun lagi barang hantaran" balas Khairil. "aah lah lupa tak beli lagi. Kita nak cari dekat mana?" tanya Amirah. "kita cari dekat pavillion boleh?" balas Khairil. "Okay on je" kata Amirah lalu menukar siaran radio. "Tak sabarnya nak kahwin" kaata Khairil lalu memegang tangan Amirah manakala lagi sebelah tangan memegang stereng kereta. "Dua bulan je lagi nervous lah" balas Amirah.

........................................................................
.......................................................................

ring~~ring~~ring~~

"Hello?" tegur Izzat disebalik telefon. "Hello, Ijat, daddy ni. Boleh daddy tahu bila Ijat berkelapangan? Daddy ada something yang perlu dibincangkan dengan Ijat" balas Tan Sri Akhiruddin. "Petang nanti Ijat sampai dekat office daddy, okay?" balas Izzat sambil meneliti komputer riba miliknya di pejabat. "Okay sure but please jangan bagitahu isteri kamu lagi" kata tan sri dengan nada risau. "Okay sure daddy, see you this evening then" balas Izzat lalu panggilan tersebut dimatikan.

'macam serious je benda ni mesti ada kaitan dengan kes penculikan Mai ni' bebel Izzat di dalam hatinya. Izzat mengambil telefon bimbit miliknya lalu mendail nombor pemandu peribadi keluarga Umairah.

"Hello Pak Mat, boleh tak nanti Pak Mat datang ke syarikat dan jemput isteri saya pulang? saya berkemungkinan lambat sedikit atas sebab perbincangan dengan daddy, so I need your help, can you?" rayu Izzat kepada Pak Mat. "Oh Ijat, boleh insyaAllah nanti Pak Mat jemput Mai dekat syarikat" balas Pak Mat. "Ok thank you Pak Mat!" balas Izzat lalu mematikan panggilan tersebut dan menuju ke pejabat isterinya.

"Sayang" kata Izzat sebaik sahaja memasuki pejabat Umairah. "Oh sayang, kenapa ni? Rasanya ada lagi a few hours before balik, right?" tanya Umairah lalu memandang suaminya sambil menongkatkan tangannya di dagu. "Yes a few more hours before balik but I can't balik with you okay? I'm so sorry sayang. I already call Pak Mat, so Pak Mat will come and pick you, okay?" balas Izzat lalu mencium dahi Umairah. "Okay, but may I know why?" tanya Umairah sekali lagi sambil memgang tangan milik Izzat. "I still have a few works that need to be done before tomorrow, I'm so sorry, okay" jawab Izzat sambil mengusap kepala isterinya. "It's okay sayang, jumpa dekat rumah nanti tau, saranghae (I love you)" balas Umairah lalu mencium pipi Izzat.

Izzat kemudian keluar daripada bilik Umairah lalu kembali ke ruang pejabatnya. Izzat mengeluarkan telefon bimbitnya lalu mendail seorang kenalannya untuk meminta bantuan mencari beberapa orang pengawal bagi mengawal kawasan rumah dan syarikat mereka.

........................................................................

.......................................................................

Sebaik sahaja jam menunjukkan tepat jam lima petang, Izzat bergegas keluar daripada pejabatnya dan menuju ke ruang pejabat milik isterinya, Umairah. "Hi, sayang" kata Izzat sebaik sahaja membuka pintu pejabat Umairah. "Hi, you kata you ada kerja yang disiapkan" balas Umairah sambil mengemas barang miliknya sebelum pulang. "yes darling but I need to see you off first" balas Izzat sambil tangannya menolong Umairah mengemas barang. Setelah hampir sepuluh minit mereka mengemas barang lalu mereka berjlan beriringan menuju ke lift khas untuk keluarga mereka kerana lift biasa dipenuhi dengan para pekerja mereka. Apabila tiba di lobi, kereta yang dipandu pemandu, Pak Mat telah tiba di ruangan hadapan syarikat. "take care tau sayang, I akan balik dengan daddy nanti" kata Izzat sambil membuka pintu untuk Umairah. "Eh daddy belum balik ke?" Tanya Umairah dengan nada curiga. "Yes belum lagi, I dengan daddy need to discuss about our upcoming project but I promise that I'll be back before 7pm, okay?" balas Izzat sambil mencium dahi isterinya. "Okay sayang jumpa dekat rumah nanti" balas Umairah lalu mencium tangan suaminya sebelum memasuki kereta. Izzat melambai kearah kereta Umairah lalu kereta tersebut bergerak keluar daripada halaman syarikat tersebut. Izzat terus memasuki ke daam syarikat kembali dan menuju ke pejabat milik Tan Sri Akhiruddin.

"Assalamualaikum, daddy" kata Izzat sebaik sahaja mengetuk pintu dan memasuki ruangan pejabat Tan Sri Akhiruddin. "Waalaikumussalam, Ijat. Masuklah, duduk dulu" kata Tan Sri Akhiruddin sambil tangannya dihalakan kearah sofa yang terletak dihadapan mejanya. Tan Sri Akhiruddin lalu bergerak menuju ke sofa untuk berbincang akan masalah keselamatan di rumahnya sambil memegang sebuah laptop. "Daddy panggil kamu kesini untuk berbincang akan hal ini" kata Tan Sri lalu menunjukkan sebuah rakaman CCTV di rumahnya mengenai seorang lelaki warga asing yang mencurigakan sedang mengintai rumah mereka. "Saya kenal lelaki ini, daddy" balas Izzat dengan riak wajah yang terkejut.

"daddy pun rasa macam pernah Nampak lelaki ini akan tetapi daddy tidak dapat untuk mengingati siapakah lelaki ini"balas Tan Sri "Nama lelaki ini Jung Kook, daddy. Dia merupakan bekas teman lelaki Umairah ketika Umairah berada di Korea suatu ketika dahulu, dan Jung Kook masih menaruh perasaan cinta buat Umairah" terang Izzat kepada Tan Sri Akhiruddin. "betul ke? Daddy tidak pernah tahu tentang kewujudan lelaki ini, tetapi dia ada waktu majlis perkahwinan kamu, kan?" Tanya Tan Sri kepada Izzat. "Dia ada, daddy. Eomma yang jemput dia datang ke majlis kami" balas Izzat. "Eomma tidak tahu akan perasaan Jung Kook yang masih menaruh harapan buat Umairah" balas Izzat lagi. "Ijat ada idea tak bagaimana nak ketatkan kawalan keselamatan rumah kita?" Tanya Tan Sri. "Izzat dah telefon seorang kenalan Izzat untuk hantarkan beberapa orang pengawal untuk kawal keselamatan kita di rumah dan di syarikat sebab Izzat takut dia datang ke syarikat kita" balas Izzat. "Tapi daddy, andai sekiranya lelaki ini berani datang lagi sama ada di rumah atau di syarikat, Izzat nak bawa Umairah ke tempat tu" kata Izzat lagi. "Demi keselamatan Umairah, daddy izinkan tapi Izzat ada bagitahu Umairah belum mengenai tempat tersebut dan pekerjaan sebenar kamu?" balas Tan Sri sambil memandang tepat kearah mata Izzat.

The RevengeWhere stories live. Discover now