"hyeju-nim. waeyo?" kata seorang pekerja disitu "amugeosdo(nothing)" balas Umairah "munjeleul nawa gongyu hal su isseubnida(cik boleh share masalah cik dengan saya)" kata pekerja tersebut "gwenchana" kata Umairah lalu pergi dari situ.
Tuttt... Tuttt..
"Hello?? Ijat awak Kat mana tu?" Kata Umairah melalui telefon "hello... Sy dekat Redwood Trees Ni kenapa? Nak datang ehh? " kata Izzat " in 5 minutes saya sampai bye!! " kata Umairah lalu mematikan panggilan tersebut.
"Haaa!! " kejut Umairah kepasa Izzat "hishh awak ni kan terkejut tau" kata Izzat "hehe saja je nak kacau awak...awakkk bosanlah" kata Umairah "ada tempat yang best lagi tak dekat sini?" Tanya Izzat "haaaa!! Jom pergi Zipwire? " kata Umairah lalu menarik tangan Izzat dan mereka menaiki kereta Umairah dan menuju ke Zipwire.
"Woww!! daebakk!!" Kata Izzat dengan teruja "haha rileks laa" kata Umairah "jom duduk dekat bangku sana" kata Umairah lagi
"Ijat boleh tak saya nak share masalah saya?" Kata Umairah "bo-" belum sempat Izzat bercakap Umairah memotong "ehh takpelah awak pun mesti ada masalah tak nak lah saya serabutkan kepala awak dengan masalah saya pulak" kata Umairah " eh takpelah awak cerita jelah dekat saya... Saya sudi dengar manalah tahu saya dapat bagi nasihat ke kan" kata Izzat " saya tak tahu macam mana saya dapat jumpa balik dengan ex saya tu sedangkan dia tu playboy saya takut saya tak dapat kawal perasaan saya sebab dia tu sweet talker yelah playboy kan lagipun saya dah dua kali kena tipu oleh lelaki haa kelakar kan sedangkan saya dah penah kena dgn ex saya tadi tu tapi macam mana saya boleh tak ambil pengajaran kan see tgk saya dah kena tipu lagi dengan budak nama Khairil tu kadang kadang saya rasa macam saya Ni tak pandai nak bercinta tapi saya degil nak jugak bercinta ehh dah lahh" kata Umairah lalu mengelap air matanya yang mengalir "shhhh jangan nangis tengok dah buruk dah muka awak hahaha saya pun tak pernah bercinta ni first time saya bercinta dengan tunang saya tu tapi saya rasa dia curang dengan saya tapi tulah saya tak tahu sebab saya tak pernah nampak dia dengan mana mana lelaki so saya tak boleh nak tuduh dia lagipun dia tunang saya" kata Izzat " oh ya izzat pasal tunang awak tu kan saya pernah terserempak dengan dia tapi time tu kitorang gaduh hanya disebabkan satu baju tapi saya mengalah tak nak lah saya gaduh buat malu je ohh ya kalau saya cakap ni janji dengan saya awak jangan marah saya cakap betul tau jujur saya cakap" kata Umairah " ok janji saya tak marah" kata Izzat "sebenarnya kan waktu saya gaduh dengan fiance awak tu fiance awak ni dengan sorang lelaki and-" "awak jangan tipu saya please benda ni tak main main tau benda ni serious tau" kata Izzat "betul saya tak tipu saya tak pernah tipu awak ok next time kalau awak ajak fiance awak keluar and dia cakap tak boleh busy awak call saya and nanti kita try tengok dia dekat mall yang saya pergi haritu ok" kata Umairah "ok fine" kata Izzat dengan nada mendatar "Ijat i'm sorry saya bukan nak masuk campur dalam hal awak tapi saya takut awak jadi macam saya...saya tak nak awak jadi macam saya...cukuplah saya menderita sorang sorang saya tak nak orang yang rapat dengan saya kena macam saya ok" pujuk Umairah "ye ye saya tahu saya tak marah pun lagipun firasat saya memang rasa macam dia curang maybe betul" kata Izzat "oh ya Izzat bila awak balik Malaysia" tanya Umairah "flight saya isnin ni" kata Izzat " oh ye ke flight saya pun" kata Umairah " oh really saya airasia and awak?" Tanya Izzat "airasia" kata Umairah and diorang gelak sama sama "9 pagi" kata diorang serentak and diorang gelak lagi.
"Esok kita balik seoul jom saya tak rasa nak duduk dekat sini lagi" kata Umairah "saya ingat nak balik seoul esok jomlah macam tu" kata Izzat "esok jom teman saya pergi office ayah saya nak tak?" Kata Umairah "say on je" kata Izzat " ok set...eh jomlah balik kemas barang and then dinner nanti kita keluar ehh saya tunggu dekat lobby ok" kata Umairah "ok jom" kata Izzat lalu mereka beredar dari sini tapi Umairah sempat lagi mengambim gambar Izzat dari belakang.
. . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .
UmaiDeann
749 likes
UmaiDeann hi my childhood friend
long time no see yaa 💕
@ IzzatDanish
10 more comments
Cattycat handsome!! 🙈
Myracatty huhh dasar playgirl tak dapat khairil rembat yang lain pulak ehh dasar tak cukup satu
SyafQist mind explain fiance
@ IzzatDanish
IzzatDanish just childhood friend ok!!IzzatDanish
657 likes
IzzatDanish childhood friend what are you doing haa nice to meet you again since 11 years ago tak jumpa what a great met dear 💕
@ UmaiDeann
11 more comments
Hananana so beautiful girl auuu so sweet of you hope sampai jinjang pelamin 👌
Ayu23 auu so cute you both are so sweet shipppp
SyafQist what is this dear wow surprise!!...................................................
"a-" kata Izzat Dan umairah serentak "ladies first sokay" kata Izzat "sorry pasal Instagram say tak tahu pulak fiance awak akan comment serious tak tahu sorry" kata Umairah dengan nada bersalah "nahh sokay lagipun buat apa dia nak cemburu kita kan childhood friend takde sesiapa pun boleh halang kita untuk buat something berdua ok" kata Izzat lalu mengangkat beg Umairah nak meletakkannya ke dalam bonet kereta Umairah "auu so sweet ok so nanti bila dah sampai seoul kita nak pergi mana? Nak terus balik ke?" Tanya Umairah "kata nak pergi office ayah awak" kata Izzat " oh haah lupa hehe" kata Umairah lalu Umairah memandu kererenya dan menuju ke seoul!!
"Annyeong hye-ra yaa" tegur Umairah kepada PA ayahnya " oh annyeonghaseyo hye-ju sshi" kata Hye-ra lalu bangun dan tunduk kepada Umairah "appa??" Tanya umairah
"appaneun gakkaie isseoyo (ayah Ada dekat dalam) " kata Hye-ra "nae gomawo" kata umairah lalu memberi senyuman kepada Hye-ra"Annyeong appa!" Jerit Umairah "oh hye-ju ahh" kata Park Ji Hoon "annyeonghaseyo uncle hehe" kata Izzat lalu bersalaman dengan ayah Umairah "nae uncle boleh cakap melayu sikit sikit don't worry" kata Park Ji Hoon "ahh nae" kata Izzat "why are you here? "Tanya Park Ji Hoon kepada Umairah "I don't know maybe because tomorrow I will back to Malaysia and I will come here again maybe next two months" kata Umairah "why so early dear" kata Park Ji Hoon "appa I want to find a job and pay back to tan Sri what had he gave to me for 11 years appa" kata Umairah "hye-ju ahh tan sri ikhlas sara kamu untuk appa sebab appa tak nak hyeju lalai dekat sini and see yesterday you met jungkook right your ex? Appa want you to forget about him because he just want your money not your heart thats why appa sent you to Malaysia but i found that you kena tipu dengan Khairil right?" Kata Park Ji Hoon "appa how did you know that" tanya Umairah "of course appa bayar orang untuk jaga Hyeju dekat sana takkan appa nak biarkan anak appa dekat orang lain tanpa bodyguards of course not dear i love you so much appa takkan lepaskan anak appa macam tu je ok" kaalta Park Ji Hoon "nae appa hye ju balik dulu la takut ganggu appa buat kerja ok" kata Umairah "Ijat tak care of my daughter ok promise me" kata Park Ji Hoon "ok uncle" kata Izzat "just call me appa actually i want you to marry her but biarlah dia cari pilihan hati dia sendiri" kata Park Ji Hoon "bye appa" kata Umairah dan Izzat serentak lalu beredar dari situ
...........................................
"Eomma appa naneun meonjeo ganda (saya pergi dulu) " kata Umairah "nae dolboda (jaga diri) " kata eomma "nae arraseoyo" kata Umairah lalu bersalaman dengan ibubapanya "next two months I will comeback!! " kata Umairah lalu pergi Ke kaunter AirAsia.
"Hi Ijat how sweet duduk bersebelahan dengan awak dalam flight" kata Umairah "Tu la macam mana boleh satu seat dengan awak dah lah flight sama satu seat pulak tu agaknya jodoh kita kuat kot hahaha" kata Izzat lalu mereka ketawa Dan beberapa jam kemudian mereka tertidur dan akhirnya mereka sampai di buumi Malaysia!!
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...