Sebulan kemudian
author POV
Aizat dan Syafiqah sudah pun bertunang selama sebulan dan mereka akan melangsungkan perkahwinan mereka selepas setahun bertunang kerana masing-masing belum tamat pengajian manakala Umairah dan Khairil masih lagi official couple atas permintaan Umairah tak nak kahwin lagi katanya selepas dia dah dapat kerja baru dia akan fikir pasal Kahwin sebab dia tak nak menyusahkan ayah angkatnya.
................................................................................................................
Umairah POV
"mummy Mai nak keluar dengan Khairil kejap boleh?" kataku lalu duduk di meja makan untuk sarapan pagi "boleh sayang tapi sekejap je ok sebab mummy nak bawa Mai keluar fitting baju for dinner tomorrow" kata mummy lalu mengambil sekeping roti dan disapukan strawberry jam "yelah mummy emmm pukul 2 Mai balik eh" kataku kemudian naik ke atas untuk bersiap wuuhuuuu!!
IOI Mall
"khai jom teman i minum dekat cafe i rasa macam nak berbual sambil minum air jelah dengan you lagipun kita kejap je dekat sini kejap lagi i dah nak balik" kataku lalu menarik tangannya menuju ke salah sebuah cafe yang berada disitu *maaf author tak tahu cafe ape yg ade dkt ioi mall tu x prnh prgi* kami menuju ke salah satu meja yang agak jauh dari orang lain inginkan privasi lah katakan lalu aku pun duduk di situ tidak lama kemudian seorang pelayan perempuan yang agak seksi datang dan beri aku menu dengan agak kasar tetapi dia beri menu kepada Khairil dengan lemah lembut gedik sana gedik sini 'eeiii perempuan ni kan geram nya aku! khairil pun satu layankan perempuan tu kenapa ergh!'
" emm bagi i satu latte and waffle special okay" kata khairil lalu mengenyitkan matanya kepada perempuan sundal tak guna tu "emm you nak makan ape?" tanya Khairil kepadaku "just same like you" kataku dengan kasar lalu menutup menu itu dengan kuat lalu beredar dari situ.
aku ingat Khairil akan kejar aku tapi hampeh langsung tak! 'tak guna punya jantan playboy! buaya!' bisik hati ku lalu pergi ke keretaku yang ku parkir agak jauh dari pintu masuk yelah takut rakan seuniversiti aku nampak mampus aku.
Khairil POV
"aduh kenapalah aku ni bengap sangat tak pergi kejar dia tu kenapa! kan dah terlepas mesin bank aku (mesin bank-umairah) aduh bodohlah kau ni Khairil!" kataku lalu mencari kelibat Umairah tapi hampeh tak jumpa aduh mana dia ni!!
Umairah POV
"assalamuaikum mummy daddy"kataku lalu menyalami tangan mereka 'cepatnya balik Mai? bukan kamu kata pukul 2 ke tadi sekarang baru pukul satu tak sampai sejam kamu keluar dah balik dah?" kata mummy huhu mummy Mai sedih "takde apelah mummy Mai nak spend time lebih dengan mummy kejap lagi hehe dah lama tak keluar manja manja dengan mummy emm tapi kan mummy dinner ape eh malam esok? Tak tahu pun" kataku sambil memeluk lengan mummy "dinner syarikat daddy sempena ulang tahun syarikat ke 23 dan esok birthday Mai kan? Kita sambut sekali" kata daddy lalu menutup surat khabar yang dibacanya 'hmmm boleh suruh daddy ajak kawan-kawan universiti rasanya dah sampai masa untuk aku bagitahu diorang identiti sebenar aku lagipun dah nak final exam'.
"Daddy boleh tak Mai nak minta something? " tanyaku "anything for you dear, what it is?" kata daddy "daddy tahu kan yang Mai rahsiakan pasal Mai ni anak kepada Tan Sri Akhiruddin" kataku lagi "yes i know, so?" "emm Mai rasa Mai nak bagitahu diorang semua pasal ni masa dinner esok. So boleh tak daddy tolong jemput diorang bukan apa Mai tak nak lah bila rahsia ni mereka tahu bukan dari mulut Mai nanti apa kata diorang pula kan? " kata ku lagi sambil buat muka minta kaki haha gurau gurau.
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...