"Mai bangun sayang dah pagi ni bangun sayang kelas Mai pukul berapa ni" kata Puan Sri Alyna mummy Umairah Deanna "hmm 10 o'clock mum.. Pukul berapa ni mummy ngantuklahh hmm" ujar Umairah dengan keadaan yang masih mamai "what sayang dah pukul 9:30 pagi dah ni eh eh budak ni kan " "what!! Mummy alaa kenapa tak kejut awal huaaa faster!! " Umairah pun berlari masuk ke dalam bilik air dan bersiap untuk ke kelas.
"Morning daddy. Mummy daddy Mai pergi dulu eh dah lewat sangat dah ni. Pak Mat jom hantarkan Mai jap" kata Umairah lalu mencium sekilas pipi kedua-dua orang tuanya itu lalu menuju ke rak kasut dan mengambil kasut converse high cut hitam lalu berlari anak masuk ke dalam kereta Audi milik Tan Sri Akhiruddin.
Tok!! Tok!
"Sorry i'm late sir" ujar Umairah "sokay Umairah you may have your sit faster you already late 10 minutes okay. Tak pernah awak datang lewat kelas saya ni" kata Sir Fairuz yang masih membujang 28 tahun dan menaruh harapan untuk Umairah Deanna ni hikss. umairah pun segera bergerak ke tempat duduknya bersebelahan dengan kawan baiknya iaitu Amira Katrina Dato Amir"Weh asal kau lambat haa. Rimas aku tadi tau sir tu asyik tanya pasal kau je tadi. Huh rimas aku" ujar amira dengan gaya yang agak gedik "sorrylah aku terlajak tidur tadi yelaa malam tadi aku tidur lewat kot main game hehe. Suka hati dialah malas aku nak layan dengan sir miang tu" kata Umairah "dahlah kita sambung kejap lagi pulak nanti sir miang tu nampak kita bercakap mahu kena terkam kau" kata mira yang lebih kepada menyindir "suka hati bapak kau lah mira" kata Umairah lalu memandang ke hadapan tetapi terpaut dengan mata Sir Fairuz lalu Sir Fairuz mengenyitkan matanya kepada Umairah. Amira di tepi nya sudah ketawa terkekek-kekek macam burung belatuk.
"Weh Mai kejap lagi kau nak pergi mana kita dah takde kelas kan" kata amira kepada Umairah "entahlah balik terus kot hmm haah dah takde kelas dah" ujar Umairah "hye girls" kata Khairil Daniel yang tiba-tiba menyampuk perbualan Amira dan Umairah "datang dah si mamat poyo ni" kata Amirah dengan nada yang perlahan tetapi boleh didengari oleh Khairil "aku dengarlah wahai Amira cengeng" kata Khairil "oh hye Khai" kata Umairah "awak nak pergi mana ni Umai" tanya Khairil "nak balik rumah ok bye" kata Umairah lalu beredar dari situ. "Hahaha call i tau baby muah i miss you badly dear you selalu panggil si Mai tu you ni kan kita ni couple tau tapi you tak de dekat i dah lah merajuk ah bye" ujar Amira lalu pergi meninggalkan Khairil keseorangan disitu "wah tak guna punya betina Umai aku akan dapatkan kau walau macam mana sekalipun aku nak kan harta kau wahai Umairah Deanna kesayangan aku" kata Khairil dengan nada yang geram sambil tersenyum penuh makna kejahatan.
.........................................................................................
"Ijat datang sini kejap" Puan Azira memanggil anak tunggalnya Izzat Syariff 21 tahun"ye ma" kata Izzat " Ijat boleh tak tolong mama? " "boleh je ma Ijat takde kelas hari ni" "kalau macam tu Ijat pergi pasar kejap ni list barang dan duit" "okey ma Ijat bersiap jap"
"Hish mana ni" kata Syafiqah Qistina menolak troli yang sudah separuh penuh "auch! Aww" Syafiqah memang bahunya yang sakit akibat terlanggar dengan seorang lelaki berbadan tegap dan kacak "ehh sorry miss sorry tak sengaja saya nak cepat tadi" kata Izzat Syariff "sokay sikit je ni"ujar Syafiqah.
.................................................................................................................
A/N~ sorry guys pendek. Huhu first chpter kan biasalah hehe sorryyyy
YOU ARE READING
The Revenge
Mystery / ThrillerSeorang perempuan yang bernama Umairah Deanna merupakan anak angkat kepada Tan Sri Akhiruddin dan merupakan keturunan korean muslim. Umairah pernah bercinta dengan seorang lelaki korea semasa dia menetap di korea. Namun, hubungan mereka tidak kekal...