Lega rasa hati selepas melihat keadaan Kaira yang semakin baik . Sebenarnya , aku balik awal disebabkan mama yang memberitahu tentang Kaira yang nampak seperti tidak sihat dan hanya berkurung didalam bilik setelah pulang dari kelasnya . Disebabkan risau yang melampau , aku selesaikan segala kerja yang masih ada dan yang dirasakan tidak terlalu penting , aku hanya meminta Faiq untuk menyelesaikannya . Siapa Faiq , takperlu lah tahu . Dah tentunya kawan aku .
" Abang! "
Suara Kaira menyedarkan aku dari lamunan . Dia yang telah siap berpakaian sambil tersenyum berdiri didepanku . Seronok betul dia bila aku kata nak bawak pergi shopping .
" Dah siap ke? Jom lah "
Kaira mengangguk kemudian menarikku untuk berdiri . Kami jalan beriringan turun kebawah . Mama yang sedang menonton televisyen tersenyum lebar melihat Kaira .
" Dah berapa hari mama tengok Olive takde mood je . Harini dah senyum berseri seri haa "
Kaira ketawa mendengar kata kata mama . Aku tersenyum mendengar gelak tawanya itu . Rindu sungguh nak dengar dia gelak begitu .
*****
Sudah lima belas minit Kaira memilih pakaian . Sudah bermacam jenis baju dan seluar yang dia tunjukkan padaku . Aku hanya mengikut karenahnya . Tetapi jujurnya , Kaira tak nampak seperti perempuan yang pregnant ." Yang ni cantik tak? "
Kaira menunjukkan blouse berwarna navy blue kepadaku . Kali ni aku tertarik dengan baju itu dan terus mengangguk dengan senyuman . Dia turut tersenyum setelah aku bersetuju dengan pilihannya dan terus pergi ke kaunter membayar .
" Eh Rayyan! "
Spontan aku menoleh kebelakang . Nick sedang tersenyum memandangku bersama maksu . Aku tersenyum dan menghulurkan tangan untuk bersalam dengan maksu .
" Maksu!! "
Entah sejak bila Kaira sudahpun selesai membayar dan memeluk maksu . Haih rapat betul diorang berdua ni .
" Maksu buat apa kat sini? "
" Nick ni haa , ajak pergi shopping lah . Sebab nanti dah fly sana mana boleh shopping dengan maksu dahh "
Kaira memandang Nick dengan kening kanannya diangkat . Nick hanya memandang maksu dan kemudian tersengih kepada Kaira .
" Fly mana? I taktahu pun? "
" Ottawa lah . Baru berapa bulan duduk Malaysia dah nak balik sana . Ada buah hati agaknya "
Maksu menjawab bagi pihak Nick . Aku hampir hampir tersenyum . Eh tak , terjerit gembira sebenarnya . Lepasni takde lah aku jealous Kaira dengan Nick lagi .
" Are you serious Nick? Hm iye lah . Jangan lupa , bila balik sini nanti bawak balik bakal bini tau . You tu dah tua , bila lagi nak kawin kan? "
Nick ketawa besar . Aku tersenyum dan menarik Kaira mendekatiku kemudian pinggangnya aku peluk . Nick menepuk bahuku perlahan .
YOU ARE READING
Heartbreaker First Love ✔ | EDIT
Random" People didnt quite understand our relationship , and neither do i sometimes . But the thing is , we were bestfriends , enemies , and maybe even lovers " Berjumpa kembali setelah terpisah untuk sekian lama . Namun dalam keadaan yang tidak pernah di...