Sangkaan Kaira tentang Nazel memang tepat . Dia telah pun terjaga dari tidur semasa kami tiba dirumah mummy . Tapi itu tak jadi masalah sebab mummy pandai ambil hati si kecil tu . Seronok dia tersenyum senyum apabila mummy memanggil namanya .
" Mummy tengokkan Zel eh? Olive penat lah nak naik atas "
Mummy hanya mengangguk mengiyakan . Aku tahu dia faham yang Kaira kepenatan . Aku membisikkan kepada Rania supaya tunggu dibawah . Aku perlu naik dan berbincang dengan Kaira . Mood nya agak kurang baik .
" Sayang are you okay? "
Kaira tidak menjawab tetapi hanya mengangguk perlahan . Tangannya ligat menyimpan pakaian yang dibawa kedalam almari . Aku mengeluh kemudian nafas ditarik dalam . Perlahan lahan , aku berjalan mendekatinya .
Pinggangnya dipeluk . Dengan serta merta , Kaira berhenti menyusun baju . Aku meletakkan dagu diatas bahunya .
" Sayang .. "
Masih tidak berjawab . Tubuhnya aku pusingkan menghadapku . Matanya aku tatap dengan penuh kasih sayang . Entah kenapa , tiba tiba sahaja matanya berkaca . Tak sampai seminit , air mata jatuh menuruni pipinya . Aku cuak lalu mengelap air matanya .
" Orange caramel . Kenapa awak nangis ni? Hey shh "
Apabila tangisannya tidak berhenti dan makin kuat , aku terus menarik Kaira kedalam pelukan . Belakang badannya digosok perlahan sambil mulut tidak berhenti memujuk .
" Pumpkin . Sampai bila awak kena ada dekat sisi Nia? What will happen to me kalau sampai bila bila pun abang kena always ada dengan Nia? "
Aku langsung tidak terfikir ini adalah punca Kaira takde mood . Daripada tadi , dia hanya senyap sahaja . Ini kah perkara yang difikirkan?
" No sayang nothing gonna happen to you . Abang akan sentiasa ada dengan awak , dengan our baby . Awak tahu kan , saya sayang awak? "
Tangisannya sudah reda . Pelukan dilepaskan lalu Kaira berjalan kearah katil . Menarik aku untuk duduk dibirai katil . Pipinya yang sedikit basah dengan air mata , aku lap perlahan .
" I love you sayang . I always do . Awak jangan risau pasal Rania lagi ye? Jom lah turun kejap ambik Zel . Dia mesti nak menyusu "
Kaira mengukir senyum dan mengangguk . Tangannya digenggam dan kami turun beriringan . Tiba di anak tangga kedua terakhir , Kaira berhenti menapak .
Matanya tidakk berkelip memandang Rania yang sedang mendukung Nazel sambil bersembang kosong dengannya . Nazel juga turut menjawab walaupun sepatah pun tidak difahami . Sekejap sekejap , Nazel tersenyum memandang Rania .
" Nia .. "
Rania memandang kami dengan wajah yang agak terkejut apabila Kaira menyebut namanya . Riaknya cepat cepat disorok kemudian tersenyum lebar .
" Aku nak main dengan anak kau boleh kan? Mummy masuk dapur kejap , nak masak "
Aku mencuit lengan Kaira dan tersenyum lega kearahnya . Sekurangnya , Rania dapat menerima Nazel dan tidak apa apakan anak kami .
" Zel sayang! Tengok tuu mummy awak daripada tadi berdiri kat tangga tu . Zel panggil laa mummy suruh datang sini "
Nazel sekali lagi tersengih apabila Rania masih bersembang dengannya . Aku dan Kaira berjalan kearah Rania .
" Yey mummy dah datang .. Zel mesti nak susu kan? Nah pergi kat mummy tuu "
Rania menghulurkan Nazel kepada Kaira sambil tersenyum . Aku agak terkejut dengan perubahan sikap Rania .. Begini sekali ke kesan ubat yang ditelannya tadi?
" Tapi Nia , kau kata .. "
" Olive please abaikan apa yang aku pernah kata dekat kau before this . Kau tak kesah kan kalau aku nak buat anak kau macam anak aku? My means main dengan dia , tidokan dia .. "
Kaira sudah mula tersenyum . Sungguh hati terasa lega melihat mereka berdua berbaik . Walaupun perubahan Rania agak drastik , tapi aku suka . Perubahan yang positif .
" We talk later . Aku naik susukan Zel kejap okay "
*****
" Olive , aku mintak maaf . Aku sedar , aku salah . Aku baru sedar yang aku takkan dapat Rayyan sampai bila bila because he truly loves you "
Rania menggengam kedua dua tanganku . Air matanya mengalir perlahan .
" Aku janji , aku akan cari rumah baru as soon as possible . Aku cari kerja tempat lain , and bila cuti . Aku datang rumah kau eh? Aku cuma nak main dengan Zel je "
" Nia , kau nak datang bila bila masa pun boleh . Nazel tu , anak buah kau . Sampai bila bila pun , Zel akan jadi anak buah kau . Aku dah lama maafkan kau Nia "
Rania tiba tiba memelukku erat . Agak terkejut tetapi aku turut membalas pelukannya sambil tersenyum .
" Thanks Olive . Tapi kau mesti pelik kan kenapa Rania yang psycho boleh tiba tiba jadi macamni? Aku mula sedar yang Rayyan sayangkan aku bila dia kunci aku dalam bilik just because risaukan keadaan aku . Walaupun dia sayang aku as adik , but still . He loves me . At least , dia takkan tinggalkan aku the way my parents did . Aku banyak hutang budi dengan family Rayyan so i guess , i should stop doing this and i have to control my emotional . Lepasni , aku sendiri akan pergi jumpa Dr Amni . For my own goodness "
Takde apa lagi yang aku mampu katakan selain bersyukur yang Rania telah pun sedar . Segalanya akan berubah . Hidup aku tidak lagi dalam bahaya . Aku tak perlu rebutkan Rayyan dengan orang lain . Nazel ada maksu yang sayangkan dia . Dan yang paling penting , aku tak putuskan hubungan adik beradik antara Rayyan dan Rania .
" Untuk cepat move on , nanti aku kenal kan kau dengan Nick okay? Dia cousin aku plus , dia handsome tau! "
Aku berbisik perlahan lantas mengeyitkan mata kepada Rania . Takut Rayyan dengar aku kata Nick handsome , sebulan pulak dia merajuk nanti . Rania memukul tanganku perlahan kemudian kami sama sama ketawa .
There you go the last chapter for this story! It might not be the best ending but yeah , this is it . Well , im still learning so maafkan saya kalau ending dia tak macam yang awak semua jangkakan . Maybe tak capai jangkaan semua pun kan? Saya tak pelik dan tak terkejut pun awak semua just jadi silent readers . Its okay , like i said im still learning . Kalau ada yang mintak special part , maybe i'll do it . Itu pun kalau ada yang mintak la since last chapter ni scene between Kaira dan Rayyan tak berapa nak ada sweet kan? So , sampai sini je perjalanan #EzAira yang tak berapa nak interesting . Still , im glad that awak semua stay sampai ending . New story inn shaa allah coming soon . Ada tak yang nak baca? Comment lah kalau ada soalan apa apa . Pleasee . Last dah ni hahahaha . Thankyou so much guys . Xoxo ❤ Vimpykiss .
YOU ARE READING
Heartbreaker First Love ✔ | EDIT
Random" People didnt quite understand our relationship , and neither do i sometimes . But the thing is , we were bestfriends , enemies , and maybe even lovers " Berjumpa kembali setelah terpisah untuk sekian lama . Namun dalam keadaan yang tidak pernah di...