Aku duduk disebelah Rayyan setelah selesai membantu mummy mengemas dapur . Sofa yang lembut dan empuk itu pun terasa keras apabila melihat wajah daddy yang serious .
" Dah rancang nak honeymoon kat mana mana? "
Soalan cepumas apa daddy bagi ni? Aku memandang Rayyan namun wajahnya tenang sahaja .
" Dah daddy "
Rayyan menjawab . Sekali lagi aku memandang Rayyan . Bila masa kita ada rancang ni?
" Nak pergi mana? "
" I thought nak bawak Kaira pergi Langkawi je dulu because kerja kerja yang kat sini banyak tertangguh "
Perbualan antara daddy dan Rayyan aku dengar tanpa banyak soal . Hanya menjadi tunggul disitu kerana sejujurnya aku taktahu apa apa .
" Oh ya , daddy hampir terlupa . Rayyan , what if daddy nak kamu ambik jawatan CEO syarikat daddy? "
Aku tersentak . Rayyan? CEO? Daddy memang dah rancang benda ni jugak ke? Tak bagitahu aku?
" Rayyan okay je daddy "
" Olive okay kan? "
Aku hanya mengangguk menjawab soalan daddy .
*****
" Why cant you hold me in the street .
why cant i kiss you on the dance floor .
I wish that it could be like that .
Why cant we be like that?
Cause i'm yours "Aku yang sedang berdiri didepan pintu bilik tersenyum melihat Kaira yang sedang menyikat perlahan rambutnya sambil menyanyikan lagu secret love song yang menjadi kegemarannya sejak dua tiga hari ini .
" When you're with him do you call his name .
like you do when you're with me
does it feel the same.
would you leave if i was ready to settle down .
or would you play it safe and stay "Aku menyambung nyanyiannya sambil berjalan masuk mendekatinya . Senyuman Kaira serta merta terukir dengan lebar sekali . Aku memeluknya dari belakang sambil mencium ubun ubunnya .
" Fikir sweet ke sambung sambung orang nyanyi ha? "
Aku tidak menjawab soalan Kaira tetapi menjelirkan lidah kepadanya . Aku menariknya untuk duduk diatas katil .
" Takde lah sweet pun kat mata Olivia Kaira "
Aku berpura pura berjauh hati walaupun pada hakikatnya aku langsung tidak berasa apa apa .
" Alaa alaa encik husband . Sweet tau tak? Dah laa suara nak sama macam Jason Derulo "
Aku ketawa besar . Suara aku Jason Derulo? Kirim salam je lah . Kaira mencebik .
" Suara macam katak pun awak kata Jason Derulo?"
" Eh mana ada macam katak . Suara awak sedap tau tak? Sejak first time awak nyanyi dekat saya haritu , saya dah jatuh cinta dengan suara awak . Kalau boleh hari hari nak dengar "
Kaira melentokkan kepalanya ke bahuku . Aku memeluk pinggangnya .
" Betul ni awak jatuh cinta? "
Laju Kaira mengangguk .
" Nyanyi lagi boleh? "
" Emm boleh . Tapiii kena bayar lahh "
Kaira mencebik . Panjang muncungnya menandakan dia protes apabila aku minta untuk dia membayar agar aku menyanyi . Eii aku cium muncung tuu nanti baru tahu .
" Saya cium nanti! "
Makin dia sengaja menunjukkan muncungnya itu .. Aku geram dengan perlakuannya dan terus mencium sekilas bibirnya . Wajah Kaira seperti terkejut .
YOU ARE READING
Heartbreaker First Love ✔ | EDIT
De Todo" People didnt quite understand our relationship , and neither do i sometimes . But the thing is , we were bestfriends , enemies , and maybe even lovers " Berjumpa kembali setelah terpisah untuk sekian lama . Namun dalam keadaan yang tidak pernah di...