" Kairaa "
" Kairaa "
" Oh ye? Maaf maaf "
Rayyan tersenyum . Eh macam mana aku boleh terberangan nak ajak dia kawin? I dont know who is Rayyan Daez . Takkan aku nak suami yang baru je kenal?
" Kaira saya bergurau je . Maksud saya , awak boleh layan saya macam kawan awak yang lain . Diluar kawasan kolej , hubungan kita adalah kawan . Bukan pensyarah dan pelajar . So, tak perlu berpura pura . Hanya jadi diri sendiri je dah cukup . Saya tak kesah , inn shaa allah saya boleh handle "
Gentle nya dia . Aku cuma mampu senyum je . Malu sendiri bila teringat apa yang aku berangan tadi .. Bila Rayyan asyik melihat aku , terus aku sambung makan dan tidak menghiraukannya . Jujur aku rasa macam aku kenal siapa Rayyan . Rasa dekat sangat .
*****
" Olive , kau free tak malamni? "
" Asal? "
" Jom ah ikut aku , ada private party "
" Tak tahu lah . Pape aku roger kau "
Syifa memasamkan mukanya . Aku bukan taknak pergi , tapi aku kena tunjukkan kat daddy yang aku boleh hidup kalau tak keluar malam . Mana tahu dia ubah fikiran kan?
" Alah , malam ni je . Bosan la takde kau "
Aku mengeluh . Syifa ni kalau dia yang ajak , sepuluh kali aku kata takboleh pun akhirnya jadi boleh . Aku menjeling kearah Syifa .
" fine "
" Yeyy sayang kau "
Syifaa memeluk aku sebelum ditolak perlahan . Perempuan ni memang gedik sejak azali ke?
" Olive! "
" Ye mummy "
Mummy datang sambil membawa dulang berisi dua biji gelas dan air .
" Nah , ajak Syifa tu minum "
Gelas gelas tu diletakkan diatas meja bulat dihalaman rumah yang aku dan syifa sedang duduk .
" Terima kasih aunty "
Mummy senyum kemudian berjalan masuk semula sebelum aku menahan mummy .
" Malamni Olive keluar dengan Syifa tau? Not sure balik pukul berapa so dont wait for me "
Mummy memandang aku lama . 1minit . 2minit . 3minit . Akhirnya mummy mengeluh .
" Yelah "
Perjalanan disambung dengan wajah hampa . Aku tahu mummy taknak aku keluar malam , tapi Syifa yang ajak kan?
*****
Aku keluar dari kereta bersama Syifa dan berjalan masuk kedalam pagar rumah itu . Meriah sungguh private party ini .
" Sebenarnya ni party sape? "
Syifa memandang aku kemudian mengangkat bahu . Huh , mana lah dia dapat party ni . Nasib baik nampak best .
" Syifa! Olive! Nasib baik datang , dah lama kitaorang tunggu tau? "
Kelihatan dari jauh seorang perempuan memakai tube takat bawah lutut berwarna navy blue . Apabila semakin dekat , baru aku sedar yang itu ialah Lynda . Junior merangkap salah satu ahli kumpulan aku semasa disekolah menengah . Dikira ahli paling muda lah . Kami berlaga pipi .
" Risau tau tak you guys tak datang? "
Aku menjeling Syifa yang berpura pura tidak bersalah . Mana aku tahu ni party dia , kalau tak aku siap awal awal tadi!
YOU ARE READING
Heartbreaker First Love ✔ | EDIT
Losowe" People didnt quite understand our relationship , and neither do i sometimes . But the thing is , we were bestfriends , enemies , and maybe even lovers " Berjumpa kembali setelah terpisah untuk sekian lama . Namun dalam keadaan yang tidak pernah di...