3

438 10 2
                                    

🌸April🌸

Met hoofdpijn van het huilen van gisteren word ik wakker door mijn wekker. Ik kleed me aan in de kleding die gisteren ook aan had. Als ik voor de spiegel ga staan zie ik dat er op mijn blousje een bloed vlek zit dus trek een andere blousje aan. Ik haal de borstel door mijn haar heen en ga in kleermakers zot voor mijn spiegel zitten en pak mijn make-up. Op de blauwe plekken die ik door de klappen van gisteren heb gekregen doe ik een klein beetje BB-cream zodat ik er niet uit ga zoen als een barbiepop ofso, ook breng ik een dun laagje mascara aan op mijn wimpers. Als allerlaatste spuit ik nog wat parfum op en loop naar beneden met mijn tas vol schoolboeken. Ik werp een vluchtige blik door de woonkamer om te kijkenof mijn ouders ergens te bekennen zijn, maar ik zie ze niet. Eerst gaan ze allemaal moeilijk doen dat ik thuis moet zij en nu zijn ze er zelf niet. Pff. Mijn haar bind ik in een rommelig knotje voor ik mijn jasje aan doe en het huis verlaat.

Niet veel later ben ik op school aan gekomen en zet ik mijn fiets weer weg. Haal het sleuteltje eruit en loop rustig naar binnen en meteen door naar mijn kluisje waar ik mijn jasje in doe en weer naar de aula loop waar ik bij Maddy ga zitten, in de hoop dat ze niet weer zo kinderachtig gaat doen als gisteren. "Heey" zeg ik zachtjes, Maddy staat ok geeft mij een knuffel. "Hey sorry van gisteren, het was niet de bedoeling om je overstuur te maken." "Het geeft niet, maar niet meer doen!" Stel ik haar gerust. "Pinky" zegt ze en steekt haar pink omhoog. Ik doe het zelfde we en we haken de pinken in elkaar. Ik kijk haar glimlachend aan ze trekt me nog een keer in een knuffel. "Waarom wil hij ons eigenlijk spreken?" "Ik heb serieus geen flauw idee, maar als het onzin is dan ben ik dus voor helemaal niks vroeg opgestaan" jammer ik. "Kom, we gaan het zien" zegt ze terwijl de bel gaat en ze op staat. Ik volg haar voorbeeld en pak mijn tas van de tafel en loop achter haar aan naar de gymzaal. Eenmaal daar aan gekomen moeten we allemaal onze schoenen uit doen en in een cirkel op de grond gaan zitten. "Fijn dat jullie allemaal gekomen zijn, het geen wat ik dus wilde vertellen is dat ik jullie nieuwe mentor ben" begint Harry. "Serieus? En onze oude mentor?" Vraag ik meteen. "Goed dat je r over begint. Die is met pensioen gegaan, omdat hij er te oud voor was en er een beetje klaar mee was dus nu ben ik het geworden" vertel hij ons alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik zucht luidruchter. "Dat is eigenlijk wel wat ik wilde vertellen, zijn er nog vragen?" Vraagt Harry opnieuw. Iedereen schud zijn hoofd en staan op en lopen rustig de gymzaal uit. Samen met Maddy loop ik de zaal uit en trek snel mijn schoenen aan. Pak mijn spullen en loop naar boven. Als ik boven aan kom zie ik Melissa staan, ik ren naar toe en knuffel haar van achteren. "Hey girl" "heeey" glimlach ik. "Hoe was het bij Harry?" "Jaa hij wordt mijn nieuwe mentor" zeg ik en kijk haar aan. "OMG NEEE!" "JAAA" "ah nee dat is echt heel erg" "jaa nu zie ik hem fucking iedere dag" zeur ik en leg mijn hoofd op haar schouder. "Awh babe toch, het komt wel goed!" Verzekerd ze mij en knuffelt me. "Heb je vandaag nog les van hem?" Vlug schud ik mijn hoofd en kijk haar glimlachend aan. "Maar even, zo erg is hij niet toch?" Vraagt ze voorzichtig. "Nee maar wel freaking knap, en als je daar dan heel de dag bij moet zitten dan gaat dat niet heel erg goed" zeg ik verlegen. "Ja Okay ik snap je" ik maak een dankbaar gebaar wat er voor zorgt dat ze in lach schiet. "Oh maar ik moet gaan, ik heb les. Bye bye" zeg ik snel en neem kort afscheid van haar en loop naar mijn lokaal. Ik ga naast Maddy zitten, die een beetje zit te tekenen en bekijk wat ze aan het tekenen is.

De rest van de dag was niet heel boeiend, een beetje docenten over de zeik halen met heel de klas en voor de rest opdrachten en shit maken. "April, kom je mee naar mijn huis?" "Uhm nee sorry kan niet, ik heb mijn moeder belooft haar te helpen" lieg ik snel. Ik helemaal geen zin om naar Maddy te gaan, daar is het altijd zo gezellig en dan ga ik echt met tegenzin naar huis, nog meer dan ik normaal al doe dus probeer ik dat zo veel mogelijk te vermijden. "Okay, jammer. We doen het dan wel een ander keertje" glimlacht ze en neemt afscheid van me met behulp van een knuffel. Ik pak mijn fiets en rij naar huis toe. Als ik thuis aan kom, zijn mijn ouders zoals gewoonlijk niet thuis, wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind. Nadat ik mijn tas in de gang heb gezet, pak ik glasje drinken en eeen koekje en ga op de bank zitten. Als ik zit zet ik mijn muziek aan en ga een beetje met mijn telefoon klote.

Na een lange tijd besluit ik om te gaan koken zodat mijn ouders daar niet boos om kunnen worden. Of ja koken kan ik het niet echt noemen, ik schuif gewoon 3 pizza's in de over en wacht tot ze klaar zijn. Mijn ouders komen precies op tijd thuis, ik haal de pizza's uit de oven en leg ze ieder op een bord die ik op tafel neer zet. Mijn moeder verwelkomt me, voor de eerste keer, met een glimlach en gaat tegenover me aan tafel zitten. Na het eten zet ik de borden op het aanrecht en loop mijn tas in mijn hand naar boven. Mijn tas leg ik op mijn kamer waarna ik naar de badkamer loop en de douche aab zet. Ik kleed me uit en stap onder de warme stralen. In de badkamer spiegel bekijk ik mijn lichaam, mijn oog valt meteen op de grootste blauwe plek die ik ook heb gezien namelijk op mijn bovenbeen door naar mijn heup en een klein stukje op mijn buik. Voorzichtig haal ik mijn er over heen, maar houd daar al snel mee op als ik merk dat het heel erg veel pijn doet. Na dat ik gedoucht heb droog ik me af en trek mijn huis pak aan en plof neer op mijn bed. Ik pak mijn laptop en start Netflix op en zoek een leuke film uit.

Nadat de film is afgelopen, pak ik mijn school tas snel in en zoek al mijn gym spullen bij elkaar uit. Ja ik heb morgen weer gym, de school vind dat er te weinig leerlingen aan sport doen en dat ze te dik zijn dus krijgt iedereen 2 keer per week gym. Mijn tas zet ik tegen de verwarming aan en haal mijn make-up af waarna ik in mijn bed ga liggen en al redelijk snel in slaap val.

Secret LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu