14

374 9 0
                                    

🌸April🌸

Door mijn wekker word ik wakker. Terwijl ik me uit rek loop ik naar mijn gordijnen die ik open doe en naar buiten kijk. Van het kastje wat naast mijn bed staat pak ik mijn telefoon en kijk of ik iets binnen heb. Ik zie dat ik een berichtje heb van Maddy die me vertelt dat we eerste twee uur vrij zijn. Godverdomme, ik had nog langer kunnen slapen. Zuchtend loop ik naar beneden en zie Harry zonder shirt aan in de keuken staan. Ik slik die voor ik verder loop. "Goodmorning," mompelt hij en smeert verder aan een boterham. Ik ga aan het eiland zitten terwijl Harry een bordje met een broodje voor mijn neus neer zet. Ik pak mijn telefoon en app Maddy om te vragen of ze eerder naar school wil omdat ik haar iets wil vertellen. Ze zegt vrijwel meteen dat ze dat goed vind en er rond 9 uur zal zijn. Ik eet mijn broodje rustig op voor ik naar boven loop en mijn make-up doe. De blauwe plekjes zijn al ver weg getrokken, waar ik heel blij mee ben waant dan hoef ik een iets minder dikke laag BB-cream op te doen. Ik haal het borsteltje van mijn mascara over mijn wimpers en bekijk het uiteindelijk resultaat. Uit mijn kast pak ik mijn lichte spijkerbroek en een licht roze croptop.  Ik kleed me aan, spuit wat parfum op en maak een foto via de spiegel met #OOTD er bij die ik naar mijn vrienden stuur voor ik weer naar beneden loop. "Hoelaat moet jij beginnen?" Vraagt Harry terwijl hij de keuken nog aan het opruimen is. "Om 10:10 maar ik ga eerder want ik wil Maddy spreken." leg ik hem uit. Hij draait zich om iets te zeggen maar houd al snel zijn mond. "Ga je zo naar school?" vraagt hij met grote ogen. "Uhmm jaa? Is er iets mis mee?" vraagt ik terwijl ik mijn kleding van boven af bekijk. "Uhmm nee hoor." Mompelt hij snel en draait zich weer. "Ik mag hopen dat jij ook niet zo naar school gaat?" zeg ik grinnikend, Harry schudt snel zijn hoofd en kijk me met een grote grijns aan. "Dat zou jij wel leuk vinden, Toch?" vraagt hij serieus. "Uhmm" stamel ik. "Laat maar ik weet je antwoord al," Grinnikt hij en loop naar boven.

Ik pak mijn schoenen uit gang en hurk neer om mijn veters te strikken. Met een sprintje ren ik de trap op en pak snel mijn zonnebril uit mijn kast die ik in mijn haar zet en de trap weer af loop. "Ik ben naar school." Vertel Harry me en drukt een vlugge kus op mijn wang en verdwijnt het huis uit. Ik plof neer op de bank en ga een beetje met mijn telefoon klote. Als het half 9 is sta ik op, doe mijn spijkerjack aan en mijn All Stars. Ik draai alle deuren op slot voor ik mijn fiets uit de schuur pak en naar school fiets en fiets naar school toe. Mijn fiets zet ik op school in de fietsen stallen en loop naar binnen waar ik eerst naar mijn kluisje ga en dan in de aula ga wachten tot Maddy er is. Het duurt niet lang voor Maddy naast mijn komt zitten en wacht tot ik begin met praten. "Okay, wat ik nu vertel,vertel ik je in vertrouwen dus ik hoop dat je je mond kan houden!" Begin ik waarop ze hevig knikt. "Misschien weet je wel dat mijn ouders heel erg veel werken en daardoor heel erg stressen en dan ben ik de lul. Ze gaan dan drinken en ik moet alles doen, als ik iets dan niet goed doe of niet doe dan worden ze boos en slaan ze me. Ze schelden me ook heel vaak uit enzo waardoor ik heel onzeker word en door het slaan krijg ik allemaal blauwe plekken." Vertel ik haar. "Wow OMG, dit is echt heel erg!" Zegt ze meteen. Ik knik lichtjes. "Wie weten dit allemaal?" "Jij en Harry, want hij is onze mentor." Vertel ik haar. "Dit is zo erg, babe had het me meteen vertelt." Zegt ze zachtjes en trek me in een knuffel. "Zullen we vanmiddag iets leuks doen samen?" Vraagt ze me als ze me los heeft gelaten. Ik knik en geef haar nog een knuffel. Nadat ik alles heb gezegt voel ik me opgelucht en gaat de bel.

(...)
Na een redelijk korte dag lopen Maddy en ik het klas lokaal uit en lopen we naar onze kluisjes. "Ik moet nog even wat doen, ga maar vast naar de fietsen ik kom zo." Vertel ik Maddy. Ze knikt, omhelst me en lopt weg. Ik doe het deurtje van mijn kluisje dicht voor ik naar het lokaal van Harry loop om te vertellen dat ik met Maddy iets leuks ga doen. "Is goed, doe je voorzichtig?" "Jaa doe ik, ik zorg dat optijd ben voor het eten." Meld ik voor ik het lokaal weer uit loop en naar Maddy loop die bij onze fietsen staat te wachten. "Jaa we kunnen gaan!" Zeg ik snel en stap op mijn fiets en fietsen naar het park.

Na een gezellige middag in het park met Maddy kom ik thuis en is Harry al weer aan het koken. "Heey," mompel ik als ik binnen voor ik mijj tas in de gang zet en mijn spijkerjasje op hang. Harry zet het eten op tafel terwijl ik ga zitten. "Je zag er leuk uit vandaag!" Complimenteerd hij mij voor we beginnen met eten. "Dankjewel!" Ik glimlach naar hem en eet mijn laatste hap op. "Heb je nog huiswerk?" Vraagt Harry als hij alles van tafel af heeft gehaald. "Nee alles is af," "We zijn uit genodigd om naar Louis te gaan, ga je mee?" "Jaa gezellig." Zeg ik blij. Harry knikt en pakt de sleutels van het aanrecht af voor we naar buiten gaan. Ik stap in de auto en wacht tot Harry naast me komt zitten en de auto start.

Als we bij Louis aan komen, worden we lieflijk verwelkomt voor we naar binnen gaan en op de bank gaan zitten in de woonkamer. "Nu zien we je eindelijk in gewone kleren in plaats van je pyjama," Grinnikt Niall. Ik kijk hem glimlachen aan. "April, iets drinken?" "Ja lekker, cola alsjeblieft." zegt ik beleefd en ik krijg een glas cola voor mijn neus. Ik bedank hem voor ik een slok neem. "Hoelang moet je nog naar school, April?" vraagt Liam. "Ik ben nu bezig met mijn examen jaar dus na dit jaar ben ik klaar." leg ik hem uit. "Wat wil je daarna gaan doen?" "Ik weet het echt nog niet eerlijk gezegd." vertel ik hem waarop hij knikt. Na nog een lange en gezellige avond geklets te hebben met de jongens gaan Harry ik naar huis toe. We nemen afscheid en stappen weer in de auto. Eenmaal thuis drukt Harry nog snel een kus op mijn wang voor ik naar boven ga en in slaap val...

Secret LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu