🌸April🌸
Doordat ik mijn wekker vergeten was om te zetten, heb ik me zwaar verslapen. In alle haast doe ik alles binnen 10 minuutjes en voor ik het weer zit ik op de fiets naar school. Nu ben ik zo blij dat het niet regent of dat er geen sneeuw ligt. Als ik op school aan kom werp ik een snelle blik op mijn horloge. Ik ben nog optijd. Snel zet ik mijn fiets op slot en loop naar binnen. "Wow jij bent laat" zegt Maddy lachend. "Shut up, ik heb alles in 10 minuutjes moeten doen. Ik had me verslapen. Maar loop je even mee naar mijn kluis" ze knikt goedkeurend en staat op. "Gaat het wel?" "Ja een beetje slecht geslapen" lieg ik snel, het is niet helemaal gelogen. Op het moment dat ik mijn kluisje open maak gaat de bel. Ik prop alles er snel in en pak de spullen die ik nodig heb en loop snel met Maddy naar het lokaal. Altijd fijn het eerste uur wiskunde, maar niet heus. Onderuit gezakt ga ik op de stoel zitten en gooi mijn spullen op tafel. "Jongedame, gaan wij ook aan het werk?" Hoor ik de docent vragen. "Jaja, ik ben toch bezig" antwoord ik en pak een pen uit mijn etui.
Na het saaiste uur van mij leven hebben we nu Nederlands. Zuchtend leg ik mijn spullen op tafel. Tgen de tijd dat hij begint, ga ik met mijn hoofd op mijn armen liggen en sluit mijn ogen. "April" hoor ik mijn beste vriendin fluisteren. Geirriteerd til ik mijn hoofd op en kijk haar met een dodelijke blik aan. Ze grinnikt waarna ik mijn hoofd weer op mijn armen leg. Na de les, is het pauze. De pauzes op deze school zijn niet heel interessant. Maddy en ik gaan op een bank in de aula zitten en staren een beetje voor ons uit en bekijken de mensen die langs komen. Bij sommige schieten we in de lang om hoe belachelijk ze er uit zien. Op het moment dat Harry langs komt lopen stop ik met lachen en kijk naar beneden. "Je vind het leuk, je word helemaal rood als je hem ziet" mompelt Maddy als hij weg is. "Ja ik denk het wel,maar het kan niet" antwoord ik zachtjes. "So let it go" mompel ik snel terwijl ik op sta om naar mijn kluisje te lopen.
Na 5 uur op school gezeten te hebben, hebben we nu nog een mentor uurtje. "Ik heb geen zin meer in deze les" zeur ik. "Jaa dat snap ik schat. Dan ga je toch weer slapen net als de rest van de dag" grinnikt ze voor we het lokaal in lopen. Ik begin te lachen voor ik op mijn stoel ga zitten en weer op mijn tafel ga liggen. Maddy rijkt me haar sjaal aan, die ze om een of andere reden aan heeft gedaan ookal is het 25 graden. Ik glimlach dankbaar naar haar en vouw hem op voor ik er mijn hoofd opleg en weer mijn ogen sluit. Op de achtergrond hoor ik vage stemmen. Ik word weer ontwaakt door de stomme bel, die luid door de klas heen klinkt. Zuchtend en geirriteerd word ik wakker en geef ik de sjaal aan Maddy terug. Uit mijn tas pak ik mijn telefoon en bekijk even of ik appjes heb. Ik zie dat ik een appje heb van Melissa die vraagt of ik vanmiddag mee een ijsje ga eten. Ik glimlach en antwoord dat ik mee ga. Voor ik mijn telefoon weer in mijn tas terug doe, app ik mijn moeder dat ik later thuis ben. "April blijf jij even zitten?" vraagt Harry. Ik knik zuchtend en zeg nog snel tegen Melissa dat ik iets later ben en stop mijn telefoon weg en ga weer zitten. "Gaat het wel goed met je?" Vraagt hij nadat hij de deur dicht heeft gedaan. "Jaa waarom zou het niet goed gaan?" "Ik heb van een aantal docenten gehoord dat je vandaag niet helemaal bij de les bent en dat zijn ze niet van je gewend." Legt hij uit. "Oh ja ik heb slecht geslapen, en voel me niet zo lekker." Vertel ik hem. Hij knikt een beetje bedenkelijk. "Als er iets is wat je kwijt wil en niet aan je vriendinnen kan vertellen. Kom gewoon naar me toe of stuur even een berichtje dat je wil praten dan maak ik thuis voor je vrij." "Dank u wel, Meneer" antwoord ik beleefd. "April, noem me alsjeblieft gewoon Harry. Jij bent de enige die dat mag zeggen!" Zegt hij. Ik knik en loop het lokaal uit. Beneden in aula zie ik Melissa al staan te wachten. Ik versnel mijn pas en omhels haar als ik bij haar sta. "Wat was er?" "Ja mijn mentor wilde praten, allemaal bullshit" zeg ik snel en loop samen met haar naar buiten. Ze grinnikt terwijl ze haar fiets pakt en naar mij komt. Samen fietsen we naar de ijssalon en bestellen een lekker ijsje. Op een van de bankjes die buiten staan gaan we zitten en eten het ijsje op.
Na een gezellig middag met Melissa, kom ik thuis aan. Tot mijn grootte verbazig staat er al eten op tafel. Mijn ouders moeten wel in een hele goede bui zijn dat ze dit doen. "Hallo" zeg ik als ik binnen kom en mijn weg heb gezet. "Hee meisje, kom snel zitten dan gaan we eten" zegt mijn moeder lieflijk, maar wat mij betreft iets te lieflijk. Ik glimlach licht naar haar en ga op de kopse kant van de tafel zitten. Na het eten ruimen mijn ouders alles op en loop ik naar boven om huiswerk te maken. Ik begin met wiskunde en ga vervolgens het hele lijstje af. Als ik niet had geslapen in de les dan was die klaar geweest. Maar i don't care. Na 3 uur goed door gewerkt te hebben ben ik klaar met mijn huiswerk en heb ik zelf nog een beetje voor uit kunnen werken. Ik pak mijn tas voor morgen vast in voor ik naar de badkamer loop en mijn tanden ga poetsen. Als dat ook klaar is doe ik mijn pyjama aan en ga in mijn bed liggen voor ik in een diepe slaap val...
JE LEEST
Secret Love
Fanfiction"Het kan niet, ookal zou ik het graag willen. Maar het kan niet" vertelt hij mij. "Je vecht er ook niet voor, je zegt dat je het graag wil maar wat ga je er aan doen?" Schreeuw ik met een stemverheffing. "Je snap het niet, je bent mijn leerling en i...