Prank

558 43 5
                                    

"Weyh, jom prank si Min tu..." cadang Zami

"Haha ... Mesti dia terkejut gila pastu nangis" ketawa Meer.

"Weyh, tak baik lah ... nanti jadi bebetul kat ko kang. Menyesal seumur hidup." aq rolling eyes.

"Alaa ... Sekali sekala .. Apa salahnye ... Cepat ah weyh ... Dia tengah kat tandas tu ..." kata Zami

"Alright aq join." balas Meer.

"Aq pon." tambah Haz

Lalu mereka pon berbicang sejenak sebelum bersedia... Aq hanya membisu dan memerhati...

*beberapa minit kemudian*

Min melangkah masuk ...

"Weyh Min tolong bukakkan loker aq ... Ambikkan pensel aq." kata Haz dari satu penjuru katil.

"Alaa ko ni malas betol. Ambiklah sendiri. Bukan jauh mana pon." balas Min.

"Alaa tolonglah aq..."

"Ye lah yelah .." Min melangkah ke loker Haz dengan duck face.

Aq memerhati sekeliling. Meer dan Haz duduk di sebuah katil. Tersengih sengih.

And ... Zami x kelihatan di mana2.

Min membuka loker Haz

"Arghhh" jerit Min.

Kelihatan Zami di dalam loker Haz.

"Kahkahkah" berdekah ketawa Haz, Meer dan Zami.

Aq pon ternsenyum sikit.

"Tak guna lah korang! Ko pon sama je Haz ... Tak guna! Nanti korang kena ngan hantu betul2 baru korang tau!" jerit Min dengan air mata bergelimangan.

Min terus ke katil dia dan tido.

Selesai bergelak ketawa, yang lain2 pon tido.

******

Keesokan malamnye.

Zami melangkah masuk ke dalam.dorm berseorangan. Dorm gelap gelita.

Biasalah ... Dah kul 12 tengah malam. Dah light off. Tapi Zami tak tahan nak ke tandas tadi.

Sewaktu melangkah masuk, Zami kelihatan sesusuk tubuh di loker terhujung.

Zami melangkah kearah tubuh tersebut. Kecil ... Sama macam ... "Min? Ko ke tu? Apa ko buat depan loker awam tu sorang2?"

Zami masih melangkah ke arah tubuh tu.

Zami mencapai bahu ..."Min?" lalu memusingkan tubuh tersebut.

Kelihatan di hadapannya, manusia tak berwajah. Cuma mulut. Mulut di seluruh kepala. Dan berjuta-juta gigi yang tajam dalam mulut tu.

Zami menjerit ketakutan sambil menutup mata.

****

Perkara yang sama berlaku pada Haz keesokan malamnya. Dan seterusnya Meer.

Tiada siapa tahu apa puncanya. Namun mereka meminta maaf dengan Min.

"Kan aq dah pesan ... Nanti jadi bebetul kat ko kang ... Dah lupa ke?" aq cakap kat Meer, Haz dan Zami.

A/N : based on true story ...

PesananWhere stories live. Discover now