Khurafat

333 29 3
                                    

"Baik anak murid semua, bukit kat belakang ni Bukit Tumbrao. Berketinggian 3650 meter. Haaa, ni yang akan kita daki pagi ni." Kata Cikgu Sam.

Kami semua tengok bukit yang penuh kehijauan tu.

"So, semua follow ranger je ye. Jangan pisah dari group. Haa, ni Ranger Salim... Ni pulak ..." Cikgu Sam terus menyambung lagi lima nama ranger.

Lepas tu warm up sikit dan kami terus jalan.

*********

Sambil tengah syok mendaki which by the way aku and gang aq betul2 belakang ranger yg first.

Amad bersuara, "Weyh Kamal, aq nak terkencing doh. Lama dah aku tahan ni." sambil dia terkepit kepit.

"Alaa kau, kita kan laki, tepi pokok tu je."

Ranger dpn kami yang telinga tajam bak hangnya pon cakap, "Haa, kita stop dulu kat sini, yang nak membuang tu pi dpn cepat, tak de pompuan nampak." Sambil tunjuk kat Amad.

Perempuan jalan belakang troop laki. So memang jauh lagi lah citer nya. Amad yg perhaps dah x tahan gila tergesa gesa ke dpn.

"Eh. Tapi atok aq pernah pesan, tempat2 hutan canni banyak penunggu, x baik ganggu tempat dorang." Aku memberi pendapat aku kepada Kamal.

"Isshhhh kau ni. Tu kurafat tu percaya benda2 cantu." balas Kamal.

And turns out, ramai lagi laki yang sama les mcm Amad. Dan Kamal ni warak orang nya, so semua caye kat dia instead of aku. So aq mendiamkan diri.

*********

Malamnya di asrama.

30 orang laki mengalami histeria. Menyatakan mereka nampak benda pelik2. Ada yang  kata dorang rasa macam jatuh bukit. Ada yg rasa terperangkap dlm hutan.

Semua yg terlibat histeria semua yang pi daki bukit.

Cikgu bingung, sampai panggil ustaz dari darulsyifa.

Dan satu perkara yang sama, mereka semua tak caye pesan aku.

PesananWhere stories live. Discover now