6.4: Dom, dom, dom - Katharina

70 6 0
                                    


Pas 's avonds laat in bed stond Katharina zichzelf toe om de gebeurtenissen van de voorbije dag te overlopen. Haar eigen gedrag schokte haar. Niet omdat ze weer iets over zichzelf had verteld, dat was normaal in een vriendschap. Wel omdat ze Victor niet had tegengehouden toen hij haar wilde kussen. Het ergste was dat ze hem zo graag had gewild, die kus. En Victor.

De waarheid sloeg in als een bom. De aantrekking die ze eerst voelde was geëvolueerd tot een volwaardige verliefdheid. Haar gevoelens waren zo langzaam gegroeid dat ze het nu pas besefte. Ze miste hem wanneer hij niet in haar buurt was, haar lichaam tintelde wanneer hij haar aanraakte, haar adem stokte elke keer wanneer die verdomde kuiltjes opdoken.

"Oh nee. Dit is net wat ik wilde vermijden. Dom, dom, dom!" Ze drukte met haar vingers op haar slapen. "Het is te laat nu. Je gevoelens zijn wat ze zijn. Als je er niets mee doet, gaan ze vanzelf weer weg. Zolang het bij hem lust blijft, is er geen gevaar." Dat zal geen probleem zijn. Ik ben toch maar een bevlieging. Kijk maar hoe snel hij van gedachten veranderde over die kus. Een zucht ontsnapte haar. Binnenkort is het lente, dan heeft hij meer opdrachten buiten het paleis. Hij zal daar wel iemand anders tegenkomen. Iemand met minder bagage. Iemand die hem gelukkig kan maken.

De gedachte aan Victor met een andere vrouw in zijn armen sneed door haar hart en benam haar de adem. Alles in haar verzette zich tegen dat idee. "Het is het beste. Voor ons allebei. Wen er maar aan," probeerde ze zichzelf te overtuigen.

Waarom doet het dan zo'n pijn? Verliefd zijn is rot.


Hard tegen Hart - Deel 1 (Verborgen Agenda's - Boek 1) (Internet) (Netties 2017)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu