Danas sam imala namjeru probuditi se rano, ali naravno da se to nije dogodilo nakon što sam otišla spavati u pola jedan ujutro.
Probuditi se rano je definitivno prednost kada se treba puno učiti (barem meni) jer za početak ne prespavate cijeli dan, a i ujutro je produktivnost bolja i veća (ako ste se naspavali, naravno).
Kako god bilo, meni ni probuditi se kasnije ne predstavlja problem, ali svakako preferiram ranije buđenje za učenje. Danas sam izgubila jedno dva sata na doručku, odmaranju i pripremanju za učenje (aka švrljanju po YouTube-u), tako da sam s učenjem počela tek oko podneva.
Krenula sam s kemijom, danas sam obrađivala gradivo o kiselinama, bazama, pH vrijednosti i puferima. Već prije sam napravila bilješke o kiselinama i bazama, tako da sam danas morala samo pufere i pH. Već u srpnju, kada sam saznala da nisam prošla prijemni, odlučila sam da ću krenuti od početka početaka i napraviti bilješke za svo moguće gradivo iz biologije i kemije (za fiziku mi se to ne isplati jer prevladavaju računski zadaci, a teoriju učim usput).
Ja kada pišem bilješke, sve mora biti vrlo detaljno (što mi sada koristi jer moram znati sva tri predmeta vrlo detaljno) i vrlo uredno i logički posloženo. Također, volim puno pisati u bojama pa mi se ponekad dogodi da mi je previše boja odjednom na papiru, što nije baš dobro jer zna biti zbunjujuće. Ja se mogu snaći u tome jer su to moje bilješke, ali sada to pokušavam izbjeći pa si za svako bilježenje odaberem tri kemijske u boji i s njima istaknem sve bitne riječi i definicije.
Kemiju sam radila puna dva sata i jako sam zadovoljna napravljenim. Nakon toga, imala sam pauzu, ručala sam i odmarala se još kojih sat vremena. Ponovno sam počela učiti oko pola 5.
Krenula sam fizikom jer sam primjetila da ako kasnije navečer rješavam računske zadatke, teže se koncentriram i radim glupe greške iako zapravo znam gradivo. Međutim danas mi nije tako dobro išlo, ali to je gradivo koje sam tek jučer napravila (nakon skoro četiri mjeseca), tako da imam barem tu ispriku. Pokušala sam rješiti one koje nisam znala, ali nije mi išlo tako da ću pitati prijatelja koji se sa mnom priprema za prijemni.
Sljedeća na redu je bila biologija. To je moj najdraži predmet, najviše ju razumijem i volim ju učiti, tako da ju uvijek ostavljam za kraj jer mi ne treba toliko koncentracije da bih ju razumjela i rješavala zadatke.
Ovih nekoliko dana radim dišni sustav i ponavljam ono što sam prošla te rješavam zadatke iz istog. Ako neko znanje zbilja želite utvrditi, rješavajte zadatke, odgovarajte na pitanja i pokušajte sami sebi objasniti gradivo ili ga pojednostaviti.
Ako gradivo ne znate objasniti sami sebi, niste ga dobro naučili i brzo ćete ga zaboraviti.
Uzet ću za primjer rad srca jer sam dugo vremena mislila da znam to objasniti, a zapravo nisam znala dok se nisam primila zadataka za prijemni.
To može biti zbunjujuće jer srce ima dvije pretklijetke, dvije klijetke, zaliske i jedno 5-10 žila koje odvode i dovode krv. Najlakši način jest da si nacrtate srce, precrtate ga iz udžbenika i obojate jednu stranu plavu, drugu crveno. Obično je lijeva crvena, a desna plava (ali pazite, kod srca su lijeva i desna strana obrnute). To je meni još bolje jer boje mogu poistovjetiti s političkim strankama u Hrvatskoj - HDZ(čiji je logo plav) i SDP(čiji je logo crven). Znam da na prvu zvuči smiješno, ali zna biti jako zbunjujuće razmišljati o obrnutim stranama srca kada nam prirodno dolazi drugačije. Uz to, puno se laške pamte čudne slike nego suhoparne činjenice - to je jedna od činjenica o ljudskom pamćenju.
Sad neću objašnjavati kako možete naučiti veliki ili mali krvotok jer bi to bilo predugačko, ali samo ću ukratko reći - zamišljajte jedan kratak put od srca do pluća, od pluća do srca i ponovno od srca pa u ostatak tijela. Uvidjet ćete dvije stvari - sve je povezano i sve ide u krug.
Ovako sam ja nacrtala srce kada sam učila za prijemni i svaki out kada idem ponoviti mali i veliki krvotok, zamislim ovu sliku u glavi. (Iz nekog razloga mobitel mi nje htio slikati uspravnu fotografiju pa je zato polegnuta).
Preporučila bih da si crtate kad god trebate razumjeti kako su stvari povezane - što je zapravo vaše cijelo školovanje, samo što nas nitko ne uči da razmišljamo i povezujemo već samo bubamo napamet i to je cijela kvaliteta današnjeg znanja.
Uglavnom, biologiju sam radila nekih sat i pol, malo sam i zadatke radila, ali to je uglavnom bilo to. Htjela sam još rješavati zadatke iz kemije, ali odlučila sam da mi je dosta za danas.
Izračunala sam da sam učila sveukupno oko 5 sati, što je u potpunosti solidno za vikend.
Još jedan dodatan savjet - ako imate problema s koncentracijom i gledanjem u mobitel, možete si instalirati aplikaciju Forest na mobitel. Aktivirate si vrijeme za koje želite ostati fokusirani i posadite drvo. Za to vrijem ne smijete ići ni na kakve aplikacije (meni dopušta samo SMS), a ako to učinite, drvo će vam uvenuti.
Dosta je zgodno i zabavno, ovisno o količini vremena, dodjeljuju vam "novčiće" s kojima možete kupiti drugu vrstu drveća. Meni je jako pomoglo oko mobitela.
Zadovoljna sam s današnjim danom sve u svemu, a vidjet ćemo kako će biti ovaj tjedan.
Do sutra.
YOU ARE READING
Umjetnost motivacije
RandomOva knjiga je tu da vas motivira na rad, učenje i trud i da vam pokaže kako je u redu biti ambiciozan. Uživajte.