Nešto malo o planiranju i planerima

592 41 36
                                    

Ovo će biti relativno kratki nastavak jer nemam puno za reći o tome.

Ja sam s planiranjem počela u sedmom osnovne i tada mi je neizmjerno pomoglo. Onda to nisam radila sve do četvrtog razreda (vjerojatno zbog lijenosti), kada sam trebala pisati maturu. Tu sam nekako neozbiljno krenula planirati, a kada mi se dogodio fijasko s upisom, odlučila sam okrenuti potpuno novu ploču i promijeniti način na koji si vodim život.

Kod kuće sam imala neke lijepe MontBlanc tvrdo ukoričene bilježnice koje su bile male i kompaktne. Njih sam odlučila preurediti u planere jer one same su imale samo crte tako da sam imala slobodu u tome kako ću složiti planer.

Kako nemam vremena za one dekoracije na planerima kako možda znate vidjeti po tumblru, samo sam napravila kućice za svaki dan i napisala datume u gornji lijevi kut.

Na svakoj stranici sam stavila po dva dana jer bilježnica nema toliko stranica da za svaku ostavim po dan.

Na zadnjim stranicama sam napisala neke bitne informacije poput OIB-a, broja telefona, nekih bitnih mailova i informacija i tako bih samo nastavila zapisivati sve što mi je bilo bitno iza. Tako ništa ne bih pogubila ili zaboravila i bi mi bilo na jednom mjestu. Također bih dodala pokoji citat da se malo motiviram u dane kad mi se ništa ne da. Stavila bih si i popis predmeta na medicini koji sam pogledala tu i tamo da se podsjetim za što radim.

Što se tiče samog planiranja, jednostavno bih ti napisala malu "to-do" listu. Prvi zadatak na redu bi mi bilo učenje talijanskog i ruskog, a onda bih si napisala plavim slovima "učiti za medicinu" i ispod sve što sam morala obaviti i proći za prijemni. 

Ispred svakog zadatka bih stavila kvadratić koji bih crvenom kemijskom prekrižila kad bih obavila zadatak i to je najbolji osjećaj na svijetu, maknuti nešto s popisa obaveza.

Ako bih nešto dodatno morala raditi ili nekamo ići i to bih dodala. 

Ako nešto ne bih obavila taj dan, stavila bih strelicu prema desno i to bih pomaknula na idući dan i dodala na popis obaveza za idući dan. Kad sam tek počela planirati, sve mi je bilo u šarenim bojama, ali mi je to postalo previše, pa sam sve svela na tek nekoliko boja. To mi je pomoglo da se snalazim u svemu tome, a i ljepše je izgledalo.

Još jedna stvar - važne događaje bih zabilježila unaprijed sa crvenom kemijskom kako mi ne bi promaknuli.

Neki predlažu i preporučuju planiranje unaprijed, ali ja nekako nemam naviku raditi to, osim ako se radi o baš važnim događajima. Nekako se osjećam produktivnije kada radni dan započnem planiranjem, ali to je već osobni odabir i osjećaj. Samo je bitno da prije nego što počnete raditi isplanirate i da budete konzistentni u tome.

Ako na nekoliko dana zaboravite planirati - to je ok, ali teže ćete se vratiti tome da nastavite. Kada vam jednom uđe u naviku planirati svoje obaveze, više se neće morati podsjećati da to činite ili tjerati. Navikavanje na tavke stvari traje oko dvadesetak dana. Dakle, vi sebi možete promijeniti način vođenja svog školovanja u samo tri tjedna ili kraće ako ste jako odlučni.

Nemojte se osjećati obaveznima da ukrašavate i lijepite i crtate po svom planeru. Ako vam to pričinjava zadovoljstvo - samo naprijed, ali možete svoj planer držati i strogo "školskim". Za mene je to osobno gubljenje vremena jer ga nemam puno na raspolaganju, ali neki to vole i to je sasvim u redu. Samo se nemojte osjećati obaveznima da to radite i da vam planer izgleda aesthetic ako nemate vremena za to samo zato jer cijeli tumblr to tako radi.

Sad, postoji nekoliko sustava planiranja poput bullet journalinga ili običnog journalinga ili jednostavnog planiranja. Ako vas to zanima, potražite na internetu. Bullet Journal ima svoju stranicu na internetu gdje vam sve može objasniti kako i što, a i imate puno ljudi na internetu koji koriste taj sustav.

Ja vam ne mogu mnogo reći niti pomoći jer ne koristim taj sustav zbog činjenice da zahtjeva previše pripreme od mene. Meni je potreban jednostavan sustav, najjednostavniji mogući, a vi si sami možete birati kako ćete raditi.

Planiranje vremena vam donosi razne povlastice. 

Daje vam osjećaj kontrole nad svojim životom, razinu organiziranosti, povaćava vam produktivnost i daje zadovoljstvo nad obavljenim obavezama. Također, daje vam i slobodnog vremena. Što brže i kvalitetnije ispunite svoje obaveze, to će manje toga ostajati iza vas da strapte sve u jedan dan.

Naravno, ne paše svima planiranje, ali za one koji se žele dovesti u red, ovo je sjajna stvar. Kupite si lijepu bilježnicu, date malo više novaca možda i krenete.

Također, nemojte se mučiti oko toga da kupujete skupi pribor za pisanje i ostale stvarčice koje također viđate na internetu. To je sada moderno i lijepo je imati kvalitetan pribor, ali na to možete potrošiti doslovno cijelo bogastvo jer je kvalitetan pribor jako skup.

Ograničite si to na normalne količine i radite s onime što imate, moj topli savjet. Barem pokušajte potrošiti to što imate prije nego što se bacite na trošenje.

Nadam se da sam vam pomogla. Ovdje ću vam dati neke videe na YouTube-u koji vam objašnjavaju Bullet Journaling i planiranje općenito.

To je sve od mene za danas, ako imate kakvih želja o čemu biste htjeli da pišem, slobodno recite u koemntarima ili u poruci. 

Do sljedećeg puta.

Umjetnost motivacijeWhere stories live. Discover now