Ovih dana prilično se puno educiram o različitim tehnikama učenja i ponavljanja gradiva. Kroz svoje "istraživanje" shvatila sam da je sve ono (ili barem velika većina) što se propagira na internetu, Studytubeu, Studygramu i čemu god - u potpunosti krivo.
Nemojte me krivo shvatiti - ja sam prije poput svetinje pratila te kanale i njihove savjete. Nisam uopće sumnjala u savjete poput izrađivanja bilješki i vječitog podcrtavanja teksta. K'vragu, to sam čak i ovdje preporučivala i dijelila kao "dobar savjet za učenje". Zašto sumnjati u efektivnost tih metoda kada su ljudi koji vode te kanale često top učenici i studenti svoje generacije? Npr. Ruby Granger, jedna Youtuberica čiji sam video podijelila ovdje jednom - zna učiti i po 14 SATI NA DAN. Što je najtužnije, na kraju nije niti dobila rezultate koje je htjela. Mora biti frustrirajuće kada toliko puno učiš i na kraju ne uspiješ. I should know. To ne samo da je gubljenje vremena već je i vrlo nezdravo za kralježnicu, oči i mozak. Da ne govorim o tome koliko je to bizarno ponašanje samo po sebi.
Studytube, Studygram i ostale stvari se većinom koncentriraju na estetiku, slatki pisaći pribor, slatke i skupe bilježnice za pisanje, slatke ruksake za školu, slatke planere, washi tape, markere, naljepnice i ostalo. Kada dođu do samog procesa učenja nakon nabavljanja svog tog pribora za pisanje koji, mind you, košta cijelo bogatstvo - vidimo da se njihovo učenje sastoji od pisanja bilješki, podcrtavanja, izrađivanja neefikasnih flash kartica i nakon nekoliko mjeseci sve te bilješke PONOVNO idu ispisivati. Na kraju samo naprave novi udžbenik. Rezultati im na kraju nisu recipročni uloženom radu, ali su svejedno odlični studenti. To je zato što su navikli tako raditi i jer su izuzetno disciplinirani. Mislim, kapa dolje. Ja ne bih sate mogla provesti izrađujući bilješke koje su uz to estetski predivne (uređivanje je samo po sebi vrlo vremenski zahtjevno) i još poslije učiti iz toga. Za mene to ne djeluje i smatram da je pogrešno to propagirati kao da djeluje za sve. Uz sve, ipak zna biti motivirajući gledati nekoga tko uči sa tako urednim i posloženim knjigama i bilješkama. Često gledam Studytube unatoč svim manama koje sad tek vidim. Također, savjet da "treba samo učiti više za bolje rezultate" nije uopće koristan.
Zahvaljujući istraživanjima znamo da se ljudski mozak na određeni zadatak poput učenja ne može koncentrirati na više od 20 minuta pa do pola sata. S razlogom školski sat traje onoliko koliko traje. Zato je učenje po 5-6 sati i više BEZ pauze čisto gubljenje vremena. Kad se samo sjetim koliko sam vremena izgubila na tome, dođe mi da plačem. Na kraju, od tih 6 sati produktivno i efektivno ispadne samo oko 2 sata, ako i toliko.
No, zašto je to tako?
Zato što je aktivno prisjećanje i učenje superirona tehnika učenja i ponavljanja, a najmanje se koristi jer je kontrainutitivna. Nama intuicija kaže da je učenje pasivan proces koji se sastoji od podvlačenja teksta, čitanja, izdrađivanja bilješki, prepravljanja bilješki i pamćenja napamet velikih količina informacija. To je potpuno krivo. Iz iskustva znam, a znate i vi iako možda niste svjesni toga, da ste najbolje naučili nešto - DOISTA NAUČILI - onda kada ste bili aktivno uključeni u zadatak.
Zato želim s vama podijeliti tehnike aktivnog učenja i prisjećanja kako bih vam pomogla skratiti vrijeme koje provedete za knjigom, a da to vrijeme bude 100x bolje iskorišteno. Važno je naglasiti da se ove tehnike moraju znati uključiti u vaš proces učenja. Meni je isprva bilo teško natjerati se učiti na ovakav način posebice kada sam nakon dugog dana morala još sjesti i učiti. I često lijenost prevlada pa završim ipak podcrtavajući tekst - lako je, pasivno, ne zahjteva puno moždane aktivnosti i imam dojam kao da sam nešto napravila, iako nisam. I vi možete imati dojam da podcrtavanje, izdrađivanje bilješki itd. zbilja pomaže u učenju i da tako najbolje učite. Ali, vjerujte mi - koliko god se tvrdi da svatko uči na svoj način - aktivno prisjećanje je tehnika iznad svega i jednom kada ove tehnike naučite primijenjivati, žalit ćete poput mene za svim satima koje se izgubili sjedeći za knjigom.
YOU ARE READING
Umjetnost motivacije
RandomOva knjiga je tu da vas motivira na rad, učenje i trud i da vam pokaže kako je u redu biti ambiciozan. Uživajte.