14. dan - kako se pripremiti za prijemni

1.2K 63 52
                                    

Danas je bio zbilja produktivan dan.

Prvi semestar je gotov za faks na kojem sam trenutno i sada nam traju samo ispiti (predavanja nemamo) i ja sam odlučila tih skoro mjesec dana u potpunosti iskoristiti za pripreme za prijemni.

Danas sam otišla učiti u knjižnicu sa prijateljem koji se također priprema za prijemni pa smo zajedno učili, ja kemiju i fiziku, a on samo kemiju jer uzima i plaćene pripreme. Meni je uvijek draže ići s nekim u knjižnicu nego sama jer je zabavnije, a i možemo uvijek raspraviti oko nekog zadatka ako ga ne znamo riješiti on ili ja. 

Fizika mi je danas išla perfektno, znala sam riješiti apsolutno svaki zadatak mada jesu bili prilično lagani za zadatke s prijemnog, pretežito sa uvrštavanjem u formulu. No i to mi koristi jer kroz zadatke se najlakše pasivno nauče formule bez da ih bubam napamet kao što sam to pokušala prošle godine (i svi znamo kako je to završilo).

Nikad ne bubajte formule napamet, to je najgori mogući način da ih "naučite" (jer ćete ih tako i najlakše zaboraviti). Učite ih upotrebljavajući ih u zadacima, ja tek sad vidim svu korist u tome. Malo više truda, ali manje energije utrošene u stalno ponavljanje formula.

I to ne govorim samo za fiziku već i za matematiku i kemiju i bilo koji predmet sa zadacima.

Nakon toga sam malo ponavljala biologiju, probavni sustav, ništa posebno, tek toliko da ju prođem.

Tražili su me i da pokažem kako izgledaju zadaci na prijemnom, pa evo dvije slike sa zadacima. Ako dobro znate biologiju moguće da ćete se zapitati što je tu toliko teško (kao ja ponekad). Zadaci su teški zato jer je ponekad odgovor toliko očit da pomislite da je to neki ometač i zaokružite krivo. Također, pitanja su namjerno postavljena tako da vas zbune i da razmišljate. U svakom slučaju morate zaista dobro znati biologiju da bi bili sigurni u svoje odgovore i morate biti sposobni se koncentrirati da bi što prije riješili ispit.

 U svakom slučaju morate zaista dobro znati biologiju da bi bili sigurni u svoje odgovore i morate biti sposobni se koncentrirati da bi što prije riješili ispit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Danas sam htjela govoriti o tome kako se pripremiti za prijemni na medicini u Zagrebu (ako to nekoga zanima?)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Danas sam htjela govoriti o tome kako se pripremiti za prijemni na medicini u Zagrebu (ako to nekoga zanima?). Moram samo napomenuti da je ovo način na koji se ja pripremam zbog raznih faktora tako da vam se ovo može činiti previše ili čak premalo učenja, ali morala sam tom gustom rasporedu prilagoditi učenje.

Prvo što vam treba su materijali. Puno materijala iz biologije, kemije i fizike. Ono iz čega ja osobno učim je takozvana "plava knjiga" (među učenicima tako prozvana zbog tamoplavih korica). Njen pravi naziv je Priručnik za razredbeni ispit i izdana je od Medicinskog fakulteta u Zagrebu. Ja imam starije izdanje, a fakultet svakih nekoliko godina napravi noviju verziju. One dvije slike su slikane iz te knjige i unutra su vam zapravo zadaci iz biologije, kemije i fizike koji su se prošlih godina pojavljivali na prijemnim ispitima.

Korisna je zato što imate veliki zbor zadataka (oko 700-800 po predmetu) i jer je napravljena za vježbu odnosno tako da vi možete sami sebi simulirati prijemni ispit jer zadaci nisu posloženi po kategorijama nego je sve izmiješano. I da, imate riješenja svih zadataka na kraju knjige što je također korisno za provjeru.

Osim nje, koristim skripte iz Trinoma jer sam prošle godine tamo išla na pripreme (jako su korisne i dobre za ponavljanje jer je gradivo u njima sažeto na minimum). Koristim i fiziku u 24 lekcije koja je inače za maturu, ali jako dobro služi za prijemni i svoje udžbenike iz srednje škole koje sam sačuvala baš za ovu priliku.

Druga stvar - volja.

Volja je bitna jer ćete se ubiti od učenja ako ne briljirate u sva tri predmeta. Volju morate imati jer ćete puno toga žrtvovati da bi učili - odmaranje, duge izlaske, ponekad i socijalni život. Još više ćete morati žrvovati jednom kada dospijete na medicinu gdje će vas čekati anatomija i kemija nad kojom ćete plakati koliko je teška i nad kojom ćete žaliti za danima srednje škole kada je kemija zapravo bila smiješno lagana. Ne šalim se, ljudi upisuju parcijalu zbog kemije na medicini u Zagrebu jer je toliko teška da ju ne mogu proći iako je na medicini najbolja krema hrvatskih srednjih škola.

Treća stvar - organizacija.

Kako detaljno izvježbati brzinu, točnost i koncentraciju iz tri predmeta? Organiziranjem vremena. Nema druge osim ako vam to već nije u  malom prstu. Na prijemnom ćete imati tri sata i 120 zadataka iz biologije kemije i fizike. To vam je oko minuta-pola minute po zadatku. A zadaci su onakvi i još gori (niste vidjeli kemiju i fiziku). Morate biti brzi, biti sposobni se prebacivati s gradiva na gradivo i biti sigurni u to što radite. To se postiže organizacijom učenja. Ja već sada osjećam koliko mi sve ide bolje kroz rješavanje zadataka. 

Zadaci su spas.

Četvrta stvar - neodustajanje. 

Mnogim ljudima ovo ne uspijeva (sada mislim na sebe prošle godine). Krenu s pripremama, sve ide super i onda uzmu predugačku pauzu, a kada se požele vratiti na stari tempo ne mogu se natjerati da sjednu učiti kao prije i odustanu. Ja sam prošle godine doslovno čekala samu sebe kada ću sjesti za knjigu i početi učiti kemiju. Čekala sam 5 do 12 (doslovno) i eto me tu gdje jesam, učim iz vlastitih pogrešaka umjesto tuđih. Ponekad se i to valjda mora.

Peta stvar - počnite dovoljno rano da bi mogli raditi bilješke te kombinirajte načine učenja.

Ako ste vizualni tip kod učenja, pomoći će vam rađenje bilješki. Ja to sada radim za biologiju i kemiju i na taj način radim neku vrstu svoje skripte za ponavljanje. Možete ju prilagoditi sebi, pisati ju na laptopu ili kompjuteru ili jednostavno rukom (tako ja radim jer se mogu poigravati s kemijskama u boji i markerima). I ne morate samo pisati. Podcrtavajte, crtrajte, radite mentalne mape - što god da ste s godinama primjetili da vam pomaže kod učenja. Na taj način ćete bolje usaditi znanje.

To bi bili moji savjeti. Naravno, ovo se može primjeniti i za bilo što drugo što zahtjeva puno rada. Mogu napisati i nastavak o tome kako se pripremiti za maturu (za one koji su iz Hrvatske bi to možda bilo korisno, ako ima takvih). Ja učim na ovaj način, dok vama ovo može biti potpuno glupo i neprimjenjivo. Učenje je prililno individualna stvar, ali možda ovi savjeti nekome i pomognu.

Nadam se da hoće.

Do sutra.


Umjetnost motivacijeWhere stories live. Discover now