'' Merhaba Zehra hanım biliyorum beni görmek istiyorsunuz ama şuan için bu mümkün değil. Zaten kendimi size gösterdiğim zaman beni görmeden geçireceğiniz bir gün bile olmayacak. Emin olun çok az kaldı bizzat tanışmamıza. Amacım sizi huzursuz etmek değil, sadece mutlu etmek. Bu yüzden siz ne isterseniz ne hayal ederseniz bunu gerçekleştirmek için varım. içinizde tutmak yerine sözcüklerinize ses verin yeter. ''
Yaptığı tek şey önceden yazdıklarını evirip çevirip bana göndermek. İstediğim her şeyi, her hayali yapacakmış. O zaman bir gün gözümü açtığımda hiç bilmediğim bir yerde uyanayım ve o gün sadece bana özel olsun oldu mu? Hadi yap da görelim Savaş bey. Söyle dedin söyledim. Sen nereden duyup da gerçekleştireceksin acaba?
İçimden sabır çekerek yerimden kalktım. Sinan bey fırsat kitaplarını aldığı için boş olan ayaklı bölümü çekerek arka tarafa götürdüm. Ayrıca aldığı bilim kurgu kitabı ve araştırma kitabı bittiği için alt katta depo olarak kullandığımız odaya bakmalıyım çünkü raftaki ve arka plandaki kitapların hepsini verdim. Ama unutmadan amcamın defterine de not almalıyım. Çünkü o yokken yaptığımız büyük satışları hep o deftere geçiririz. Geldiği zaman hepsinin bilgisinin elinde olması için. O yüzden ilk olarak defteri aldım ve Sinan bey'in sayfasını buldum. Daimi müşterilerin burada ayrı bir sayfası olurdu. Bugünü tarihini atarak not aldım.
Bilim kurgu bölümünden 405 numaralı seri = Otuz adet.
Araştırma bölümünden 5 numaralı seri = Otuz adet.
Çocuk kitabı bölümünden 12 numaralı seri = On adet.
Fırsat reyonunda bulunan ve iki kitap birleştirilerek satılan bölümden yüz adet kitap satılmıştır. Dokuz yüz tl alınmıştır.
Notumu aldım. Tüm bölümlere daha kolay hakim olmak için tüm kitaplara belli başlıklara göre seri numarası vermiştik. Bu yüzden not almak da daha kolay oluyor. Defteri geri yerine koyarken içeri Nihan öğretmen geldi.
'' Hoş geldiniz Nihan hanım. '' dedim gülümseyerek.
Bu kadını çok seviyordum. Okulda ki diğer öğretmenlerle anlaşamadığı için istifa etmişti ama evden özel ders vermeye başladığın da bütün öğrencileri ondan ders aldığı için ve velilerin de Nihan öğretmenin okula geri dönmesi için yaptığı konuşmalar üzerine tekrar okula geri dönmüştü ve bizde tam istifa ettiği gün tanışmıştık.
O günden beri her hafta gelip kitap alırdı. Ayrıca yeni çıkan kitap dizisi ekiplerinden birine de katılmıştı. Kitap dizisi en az altı kişiden oluşuyordu ve bu altı kişi her ay tanımadığı birisine bir kitap gönderiyordu. Aynı şekilde başka insanlarda sana kitap gönderiyor.
Böylece hem kitabın ne olduğunu bilmiyorsun hemde seni kitap okumaya teşvik ediyor. Bu yüzden hem yararlı hem de zevkli bir etkinlik.
'' Hoş bulduk Zehra'cım nasılsın? ''
'' İyiyim teşekkür ederim siz nasılsın? ''
'' Bende çok iyiyim. Kitap almaya geldim. ''
'' Tabi ki de buyurun. '' dedim.
Önce fantastik kitaplar bölümüne geldi. Her yaştan insan bu vampirleri okuyordu demek ki. Sonra da yeni çıkanlar bölümüne gelerek bir kitap seçti. Kasaya geldiğimiz zaman bana bakarak:
'' Tatlım geçen hafta kitap sipariş etmiştim amcana geldi mi? '' diye sordu.
Bir dakika arkamı döndüm ve raflara bakmaya başladım. Bu raf tamamen sipariş rafıydı. Elimizde olmayan kitapları getirdiğimiz raf. Ve sol tarafta ki üçüncü rafta iki tane kitap alıp üzerine yapıştırılmış Nihan öğretmen sayfasını çıkardım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GİZEMLİ YABANCI
RomanceAdımlarım hızlanmaya başlamıştı. Korkuyu iliklerime kadar hissederken ne yapacağıma karar veremiyordum. Uzun zamandır peşimdeydi, sadece arabayla takip etmesine rağmen artık beni ürkütmeye başlamıştı. Kim olduğunu benden ne istediğini bilmiyordum...