21🐬

1.5K 143 21
                                    

"Penatnya! Seharian berjalan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Penatnya! Seharian berjalan. Kau tak penat ke Haiqal?? Dari tadi aku nampak kau berjalan sana, berjalan sini. Pening dah aku tengok kau ni. "Kata Khai sambil membuka pintu bilik.

"Tak laa. Tak penat pun. Cuma..macam tak puas laa. Aku teringin nak pergi makan-makan dekat restoran yang cantik-cantik. Tapi tak apa...esok kan ada?" Haiqal memandang Khai sambil mengangkat keningnya.

"Erghhh!! Penatlah Haiqal. Tak boleh ke esok kita rehat je?? Sakit dah badan aku semua nii"balas Khai sambil membuang kasutnya.

"A ah la Haiqal. Kami semua pun penat dah ni."Balas Tan yang sedang menyalin pakaiannya dan memakai tuala.

"Hmm, okey..korang rehat laa. Tapi, ingat!! Esoknya pulak kita pergi lagi. Jalan-jalan cari makan. "Haiqal menyanyi sambil berjalan ke arah koridor tingkap yang menghala terus ke laut.

"Yeayyy!! Bolehlah aku tidur! Hmm. Nyamannya! "Jerit Khai kegembiraan sambil menghempaskan badannya ke atas tilam.

"Aku mandi dulu ya. "Maklum Tan kepada kawannya.

"Weii, mana Sufian??. "Tanya Khai.

"A ahkan? Mana arh?? "Tanya Haiqal sambil tercari-cari di luar tingkap.

"Hah. Ada apa cari aku?? "Sampuk Sufian tetiba sambil meluru masuk ke dalam bilik.

"Ehh..kau ni! Terkejut aku. "Kata Tan sambil menuju ke bilik air.

"Ada pun. Ingatkan tertinggal ke apa. "Kata Khai sambil menekup lengannya di dahi.

"Weii! Aku nak keluar ni. Ada kerja sikit. Nak urus."Maklum Sufian kepada Khai dan Haiqal.

"Kerja apa?? Dah nak malam dah ni. Eaaaa. Kau nak intai awek-awek ekk?? "Tanya Haiqal sambil mengangkat sebelah keningnya.

"Tak payah merepek..kitaorang nak cari...... "

"Sufian, cepatlah! Karang lambat pulak."Potong Dijah belum sempat hendak Sufian jelaskan.

"Okey.. Aku pergi dulu tau. "Sufian meluru keluar dari bilik dengan pantas dan bergerak bersama-sama Dijah dan Safirah.

"Dorang nak cari apa??. "Tanya Haiqal pelik sambil merenung Haiqal.

"Entahlah..aku nak tidur. Malas nak layan dorang."Balas Khai sambil cuba melelapkan matanya.

"Hmm, bagus aku ikut sekali. "Bisik suara hati Haiqal.

"Aku nak keluar kejap tau. "Maklum Haiqal sambil meluru ke arah pintu.

* * *

"Weii! Asal kena duduk dekat sini? Gatallah. "Rungut Sufian sambil menggaru-garu lengannya.

"Kalau kita duduk dekat tengah-tengah pantai tu. Tak adanya nak muncul duyung tu. Ihh kau ni! "Balas Dijah sambil menunduk-nunduk melihat ke arah laut.

Cinta Si DuyungWhere stories live. Discover now