"Okey! Set!! Dah dapat tajuk and now kita tinggal bincang je.. "Maklum Hafiz sambil menggulung kertas mahjung itu.
"Petang ni, semua berkumpul dekat dewan serbaguna. Senang sikit nak bincang dekat sana. "Sampuk Haiqal sambil membetulkan begnya.
"Okey! See your guys soon! Bye!! "Balas Dijah sambil membuat jari okey.
"Bye."Balas Haiqal dan Hafiz ringkas.
"Ehh, Eka."Haiqal terpandang Eka yang sedang menuju ke arah pejabat am.
"Hafiz, kau baliklah asrama dulu. Aku nak jumpa Eka jap. "Maklum Haiqal sambil menuju ke arah Eka.
"Hmm, Okey. Tak habis-habis dengan Eka."Balas Hafiz muram sambil berjalan meluru ke arah Khai dan kawan-kawannya.
"Hafiz.."tegur Tan.
"Iya."Balas Hafiz ringkas dan memberikan senyuman.
"Eh, Hafiz! Mana adik aku? "Tanya Khai sejurus dia sedar kewujudan Hafiz.
"Jumpa Eka jap. Tahulah muka Haiqal tu sama dengan arwah adik kau takkanlah sampai nak panggil adik kot.. "Sindir Hafiz.
"Ehh! Adik angkat aku kan.. suka hatilah "Balas Khai sambil berbangga.
"Huh?? Bukan dulu kau ke yang selalu gaduh dengan dia?? Teruk betul."Balas Hafiz sambil dengan nada bosan.
"Itu dulu.. "Balas Khai sambil berjalan bersahaja.
"Weii korang!! Tunggu aku!! "Jerit Haiqal yang berlari anak ke arah Hafiz dan kawannya.
"Hah! Panjang umur. "Balas Hafiz sambil memaling ke belakang.
" Penatnya. "Keluh Haiqal sambil nafasnya tercunggap-cunggap.
"Apa yang kau buat tadi?? Jumpa Eka? "Tanya Khai sambil mengeluarkan sapu tangannya dari dalam poketnya.
"Pasal petang ni. Dia kata petang ni. Kita berbincang pasal pembentangan sejarah."Jawab Haiqal sambil membetulkan begnya.
"Hmm, nah. Lap peluh tu. "Hulur Khai sapu tangannya pada Haiqal.
"Terima kasih abang!. "Balas Haiqal sambil melemparkan senyuman hingga ke telinga.
"Hmm, iyalah. "Balas Khai ringkas ala-ala macho.
"Werkk! Trep macho jee"balas Hafiz sambil memandang ke hadapan meluat tengok drama geli.
"Kau! "Khai mengetuk kepala Hafiz.
"Aduii! Sakitlah pandai! Ishh"Hafiz mengusap kepalanya yang keperitan.
"Hah! Mana Sufian dengan Tan ni?? "Tanya Khai pada Hafiz.
"Hishh! Kau ni. Dekat belakang kaulah..semua nak tanya aku."Rungut Hafiz yang masih mengosok kepalanya yang berdenyut-denyut itu.
"Yeayy! Dah sampai! Aku nak makan pastu tidue. Ehh, tak boleh. Ada kelas tambahan."Bebel Haiqal seorang diri sambil melangkah masuk pintu pagar asrama.
YOU ARE READING
Cinta Si Duyung
Fantasy[Book 1] Selepas perpindahan Haiqal selesai,Haiqal telah pun sah menjadi pelajar di dunia manusia. Agak berat jugak Haiqal ni nak tinggalkan Habil dan tempat lahirnya dia. Tapi nak buat macam mana.. Semua tu Haiqal buat demi untuk mencapai impiannya...