My dreamdaugther 1

3.2K 47 8
                                    

-"Mamma?" säger en liten flicka och kommer springande mot mig. Jag lyfter upp henne och pussar henne på huvudet.

Jag heter Ella Svensson. Jag är 17 år och redan mamma till en 3 årig tjej. Tidigt jag vet. Men jag var så säker på att killen jag fick Ronja med skulle vara med mig under hela livet. Men nej. Han lämnade mig så fort han fick reda på att han skulle bli pappa. Så nu bor jag i en lägenhet, min bror hjälper mig att betala. Min bror, Simon, är skådespelare och sångare och tjänar väldigt mycket. Han är dessutom 25, under hela vår uppväxt har han alltid ställt upp för mig. Jag var mobbad när jag var mindre men då fanns han alltid där. Han älskar mig fortfarande och ställer upp för mig, men eftersom han är så känd så kan han inte göra det jämt. Men att han hjälper mig med en lägenhet och hjälper mig med min dotter, det är mycket, tycker jag.

Jag har väldigt ljust, platt, midjelångt hår, vit hy och klarblåa ögon. Jag är 170 cm lång. Min dotter Ronja är ljust mörkhyad (Typ som Omar, om ni fattar vad jag menar!!! ;)) har brunt hår och grå-brun-gröna ögon. (flickan på omslaget) Hon har fått mina ansiktsdrag. Vackra klara ögon och liten näsa. Hennes pappa hette, eller heter, Tobias. Han har lite mörkare hy, brunt hår och mörka ögon. Jag går sista månaden på andra året på gymnasiet just nu, snart sommarlov och jag och Ronja ska upp till Stockholm och hälsa på mamma, pappa och min yngre syster Hannah som flyttade dit från Malmö där jag och Ronja bor. Min bror han en flickvän. Hon är gravid och ska få barn om någon vecka så snart har Ronja en liten kusin att leka med. Min brors flickvän heter Wilma btw. Och Wilma, och Simon när han är hemma i Malmö, bor granne med mig och Ronja. Jag kan gå förbi där när jag vill. Wilma är som min syster. Vi är jättebra vänner och Ronja älskar henne. -"Vad är det Ronja?" Frågar jag.

-"När ska vi till den andra staden?" Frågar hon.

-"I sommar, om ungefär 10 dagar!" Säger jag och ler. "Men om du går och lägger dig nu så blir det snabbare 9 dagar kvar!" Säger jag sen och stryker henne sakta över håret. Ronjas hår växer supersnabbt. Det räcker henne redan till midjan. Ronja ler busigt och låtsas somna. Jag skrattar och går till hennes rum. Hon öppnar ögonen och hoppar ur min famn. Hon har på sig en ljusblå pyjamas med cyklar på. Jag tar fram hennes tandborste, borstar hennes tänder, hon kryper upp i sin säng och tittar på mig med tindrande ögon.

-"Vad är det?" Frågar jag.

-"Kan du inte sjunga!" Säger hon. Jag tar ett djupt andetag.

-"Vad ska jag sjunga?" Frågar jag.

-"Den du sjöng i vintras, när du började gråta!" Säger hon och tittar på mig. I vintras sjöng jag "Vem kan segla" och började gråta. Den låten sjöng Tobias för mig när vi var tillsammans. Jag sväljer och börjar sjunga.

-"Vem kan segla för utan vind, vem kan ro utan åror, vem kan skiljas från vännen sin utan att fälla tårar" jag känner tårarna komma krypande för kinderna och Ronja kliver ur sin säng och kryper upp i mitt knä. Hon slår sina små barn armar kring min hals och borrar in näsan i min halsgrop. Jag fortsätter sjunga.

-"Jag kan segla för utan vind, jag kan ro utan åror, men ej skiljas från vännen min utan att fälla tårar" när sista tonen klingar ut i rummet tittar Ronja upp på mitt ansikte och torkar mina tårar med sin lilla hand.

-"Mamma, du är vacker när du gråter" säger hon. Ger mig en kram och kryper upp i sin säng. Hon sluter ögonen och somnar. Jag tittar på min dotter, ler, går ut ur rummet, släcker, stänger dörren och går till mitt rum. Jag byter om till pyjamas, lägger mig i sängen och somnar.

************************

Hoppas ni tyckte om första kapitlet! Kommentera gärna! ❤

My dreamdaugtherWhere stories live. Discover now