Ogge går fram till Linda.
-"Linda, framför mig står den tjej jag älskar över allt annat, tjejen jag vill dela mitt liv med..." Börjar han och faller ner på ena knät och drar fram något litet och glittrande ur fickan. "Vill du gifta dig med mig?" Frågar han.
-"Jag älskar dig, ja såklart!" Säger Linda, Ogge ställer sig upp, trär ringen på Lindas vänstra ringfinger och kysser henne.
Ett högt "awwww" hörs från publiken.
2 timmar senare sitter vi på en resturang. Linda och Ogge har inte släppt varandras händer en ända gång sedan Ogge friade till Linda.
*************************
-"Hej hjärtat" säger jag när Ronja kommer rusandes mot mig på tågstationen, några dagar senare, där jag möter henne och Tobias.
-"MAMMA" ropar hon, ler som bara hon kan och hoppar upp i min famn.
-"Jag har saknat dig!" Säger jag mot hennes hår.
-"Jag har saknat dig mer" säger hon. Jag släpper ner henne på marken och ger Tobias en kram.
-"Tack för att du tog hand om henne!" Säger jag.
-"Ingen orsak! Det gör jag gärna om!" Säger han och ler strålande.
Ronja går fram till Tobias och sträcker upp armarna mot honom.
-"Hejdå älskling" säger han och pressar läpparna mot hennes hår.
-"Hejdå pappa, jag får komma till dig igen va!"
-"Såklart du får, du kommer ner till mig om några veckor igen, och jag kommer gärna och hälsar på om jag får för din mamma" säger han.
-"Såklart du får komma!" Säger jag.
-"Jag måste gå, hejdå!" Säger han kramar Ronja en gång till och springer sen till tåget.
Jag tar Ronjas hand och går mot tunnelbanan.
**************************
-"Ebba!" Ropar jag. Vi har precis övat klart för dagen.
-"Ja?" Frågar hon vänligt och vänder sig om. Hon tittar på mig med stora bruna glittrande ögon.
-"Jag tänkte fråga om du ville göra något med mig i helgen?" Säger jag.
-"Gärna! När, hur och var?" Frågar hon och ler stort.
-"Vet inte, vet inte, vet inte! Men du kan ju ringa mig och säga när du har tid!" Säger jag och ger henne en lapp med mitt telefonnummer.
-"Det ska jag göra!" Säger hon. "Förlåt, jag hade gärna stannat men jag måste gå!" Säger hon sen.
-"Ingen fara! Ses!" Säger jag. När hon har gått iväg så ringer min mobil.
-"Hallå!" Svarar jag.
-"Hej, kom fort, pappa och Ronja ligger på sjukhus! De blev påkörda av en bil" säger mamma på andra sidan. Nej! Inte Ronja och pappa! Jag känner tårarna komma krypande!
-"Kommer om 5" säger jag och lägger på.
**************************
-"Ronja och Thomas Svensson" säger jag.
-"Rum 200 och 201" säger en sjuksköterska.
Jag rusar fram till en av hissarna som precis ska stängas.
När hissen stannar rusar jag ut och springer fram till rum 200. Där inne ligger min lilla dotter. Bredvid sängen sitter Hannah. Jag öppnar dörren och går fram till sängen.
Ronja är likblek i ansiktet och hennes långa bruna hår är trassligt.
Det sitter massor av sladdar kopplade till hennes lilla späda kropp.
Hannah lägger handen på min rygg. Jag skakar men det kommer inte några tårar.
-"Du borde gå och titta till pappa!" Säger Hannah. "Jag ringer Tobias" säger hon sen. Jag ställer mig upp och går över till pappa.
Han ser lika blek ut i ansiktet som Ronja, men på grund av att han har blont hår så blir inte kontrasten så stor.
Det kommer in några läkare. De går fram till pappa och trycker på några av apparaterna.
-"Nej, det kommer aldrig gå!" Säger en av dem.
-"Är du Thomas dotter?" Frågar en annan doktor.
-"Ja" säger jag.
-"Din pappa kommer tyvärr att bli förlamad i benen" säger hon.
-"Ni måste säger det till min mamma" säger jag.
**************************
-"Ronja, snälla vakna!" Säger jag och stryker henne över pannan.
Några timmar senare kommer några läkare in i rummet.
De ber mig gå ut. Jag sätter mig på en stol utanför dörren och väntar. Jag tar upp mobilen.
23 missade samtal och 10 sms
Jag stänger av den och stoppar den i fickan.
**************************
Lite senare kommer en av läkarna ut till mig. Hon sätter sig på huk framför mig och lägger sin ena hand på mitt knä.
-"Är du storasyster till flickan?" Frågar hon.
-"Nej, hon är min dotter!" Säger jag.
-"Det är inte säkert att hon kommer att överleva..." Säger hon och jag känner tårarna välla över.
-"...läkarna gör allt de kan för att rädda henne!" Säger hon och jag låter tårarna rinna över mina kinder.
**************************
Lilla Ronja! ❤️❤️ Stackare!
Jag tänkte ha en tävling till! Men nu är den lite annorlunda sådan.
Jag behöver ett namn! Det ska vara lite annorlunda och det ska vara ett tjej-namn! Så kommentera på! ❤️❤️
YOU ARE READING
My dreamdaugther
FanfictionVad händer om du är en 17 årig mamma? Dessutom har pappan till barnet lämnat dig. Ella är en sådan, ensamstående 17 årig mamma. Hon bor i Malmö men åker upp till Stockholm över sommaren. Vad händer när hennes dotter möter en jämnårig flicka som het...